Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Ligger rimelig i midten likevel jeg også setter jeg alltid ut i påska også :flag:

Men MØRINGER kom på banen her nå!!

 

Vi kan nå glatt peise inn til

C-marine : Rundt Bergsøya i gummijolle
så han får sin etappe. Kan få svigers til å lage middag og kaffe på hytta med det samme

Ellers så er det nå helg da folkens :cheers:

Redigert av KenBjork (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har i dag vært i møte med en importør av digitalkamera for bruk under konvoien. Får svar til uken. Det hørtes ikke helt umulig ut.

 

Tanken med et digitalkamera er at alle som er i besittelse av "stafettpinnen" skal få seg fotografert, samtidig som man tar noen bilder langs ruten. Her vil vi andre ha en unik sjanse å følge "pinnen" langs norskekysten. Samtidig bør man fotografere stafettbåten før og etter slik at man gode bilder.

Det vil ligge med en innstruks som man må følge. Bla fra tid til annen å lade de elektroniske apparatene som følger med. Dette kommer vi tilbake med når vi nærmer oss oppstart.

 

Når det gjelder nord og syd kan man om man fortsatt velger å starte ved Halden også avslutte i Oslo etter at den har vært innom alle sjøene som har medlemsbåter.

Når man har nådd til topps i nord sendes bagen til nærmeste innslandsfartøy som sender den vidre sydover og til slutt Oslo.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg synes definitivt at konvoien bør starte og stoppe ved grensene.

mvh tuffff

Helt enig, grense til grense må være målet.

Nor-sør eller sør-nord er vel underordnet selve "grense til grense"-planen.

Hvis man velger nord-sør er det vel mulig å få svenske :flag_sw: /danske :flag_da: medlemmer til å fortsette konvoien?

 

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

Link to post
Share on other sites

Baatplassen-konvoien 2008. Grov oppsumering for Sogn og Fjordane (Florø) / Møre og Romsdal ->

 

Jensen_fra_Vest : bringer til Solund el. Fedje

 

Hardbakke -> Her må Sogningene komme på banen -> Florø

 

eysteind : Florø -> Måløy eller Selje

 

jawik : Måløy eller Selje -> Syvde

Kaptein skutløs : Syvde -> nord eller østover

GAS : Syvde -> nord eller østover

C-marine : Bergsøya i gummijolle

Leidulf : Bergsøya -> Hareid

aluba : Sykylven -> ??

Trophy : fra Ålesund stiller som reserve

Geirh : Ålesund -> Kristiansund

SY EIMY : Ålesund -> Kristiansund

KenBjork : Kristiansund -> Forsnes, Hitra eller Kjelbergodden i Trøndelag

 

Hvem overtar i Trøndelag ?

 

 

Listet

Redigert av Astor (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

En oppstart nede i Østfold i begynnelsen av april burde være mulig. Fra april har vi ingen problemer å få folk med, da de aller felste enten har ute hele vinteren eller sjøsetter ved påsketider og uken der etter.

 

Skulle ikke være umulig og få "pinnen" opp til Møre&Romsdal første dagene i juni vist "pinnen" starter i begynnelsen av april i Østfold.Etter interssen som er melt seg så langt lengre nord kan det nok være greit og ha god tid videre oppover. (vist det blir sør-nord)

Link to post
Share on other sites

Jeg er overbevist om at denne stafetten kommer til å gå raskere enn noen har drømt om. Det finnes en utrolig entusiasme her på BP. Den kommer vi til å merke hele veien rundt kysten. Og vi som har vært med i konvoien eller venter på den kan sitte hjemme eller på jobben å følge den med kart og bilder.

 

Helt utrolig! :flag:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Noen har kansje noen kontakter mot Sjøspeiderne i Sandnes, de kan nok greit sette opp et kart som viser hvor "pinnen" er ved hjelp av AIS.

De er kanongode på AIS mot nett og har flotte sider om dette, og da får vi også aktivisert ungdommene og det er jo fremtidens BP brukere.

 

Kan ikke helt få denne ut av hodet..... Er det mulig å ha med en AIS som både har nok batterikappasitet OG er liten nok for en grabbag? Med "nok" mener jeg et par dager minst. Det er ikke alle plasser det er mulig å få tilgang til strøm og ei heller alle som har strøm i det hele tatt ombord.

Link to post
Share on other sites

Kan ikke helt få denne ut av hodet..... Er det mulig å ha med en AIS som både har nok batterikappasitet OG er liten nok for en grabbag? Med "nok" mener jeg et par dager minst. Det er ikke alle plasser det er mulig å få tilgang til strøm og ei heller alle som har strøm i det hele tatt ombord.

 

 

Det kreves endel teknisk oppkobling for å få dette til. Spør Roaldbj og de andre som har dette oppkoblet i båten. Men det hadde jo vært glimrende å fått dette til.

 

Men: Det finnes da tyverialarmer som er koblet opp mot en mobiltelefon, hvor man kan følge posisjonen over nettet. Her er det vel en eller annen BP-medlem som har dette i båten sin. Finner vi ut hvem importør er så vil denne ha en glimrende måte til å markedsføre dette over nettet.

 

Et forslag: Vi trekker/lodder ut både denne og digitalkamera når vi er ferdig. Hver båt får et nummer i rekken, hvor alle er med i trekningen av dette. Håper vi kan få til dette.

 

Som nevnt tidligere så får jeg svar på et digitalkamera fra en importør til uken.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

En annen sak er jo at dersom dette gjennomføres må det vel være verdensrekord i antall fartøy involvert i sjøveis transport av en pinne!!! En verdensrekord kan jo også være noe å kjempe for!!!

Apropos stafettpinne:

Jeg minner om at "pinne" i henhold til bokmålsordboken også betyr en drink ev. dram ..

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

...også betyr en drink ev. dram ..
Og problemet er???? :lol: :lol: :lol:

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...