Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Noen regatta skal det definitivt ikke være. Men en "stafett" i beste sosiale BP-stil, hvor det kanskje kan deles ut en folder som forteller endel om konvoien og om BP. Dette vil bli en fin PR-kampanje for landets beste båtforum.

 

Som Astor sier, dette skal bli spennende :yesnod:

 

Når konvoien etterhvert kommer til Aker Brygge da bør vi sørge for i forkant at vi får markedsført dette på en slik måte at Bp ordentlig blir markedsført. :yesnod:

 

Husker jeg ikke feil så fra tidligere tråd så kommer både Lasse og jeg og stå med Champagneglass (forutsatt at det ikke regner :lol: ) og sørge for at vi får maksimalt ut av dette markedsmessig. Gleder meg allerede. :flag:

 

Dette kan bli stort.!! :flag::flag_da::flag_sw:

 

Her bør også Knbf og Syvert komme på banen :yesnod::yesnod::yesnod::flag:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

Hva med å fyre opp Princessen og ta et strekk sjøl da Contraband? Vi trenger fortsatt deltagere vet du.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Har lest gjennom hele tråden! Gud, jeg må få meg et liv:-)

 

Glomma i mars april høres tøft ut! Eller?? trodde det var is-fare der på den tiden..

Iflg sjåføren på kranbilen som sjøsetter min båt hvert år er mai måned høysesong for sjøsetting i sør. Det vil medføre at vi dessverre mister veldig mange potensielle deltakere:-(

Men om målet med stafett fra grense til grense skal ha noen mulighet ser det nødvendig ut å ha passert Øst og sørlandet så tidlig som mulig.

 

Ser at det har blitt lansert et diplom for innsatsen, hva med å omgjøre dette til et klistremerke som kan festes på båten? Skrytefaktoren blir litt større enn med et diplom som henger på veggen (Skottet for de som henger det i båt).

 

Flere interessante løsninger har blitt lansert for å kunne loggføre turen elektronisk. Jeg syns det her ville være viktig å konsentrere seg om en løsning som fortrinnsvis er live, men også er i stand til å vise litt statistikk. Eksempelvis ville det vært genialt om man lett kunne se hvor mange deltakere som har deltatt til nå, utseilt distanse etc. Hvilken av de lanserte dingzene klarer slike oppgaver best?

 

Jeg er enig med de som hevder at konvoyen / stafetten gjør seg best om den har et formål. BP kan fort bli hengt ut som miljøsvin om dette skal gjennomføres bare for å gjennomføres (toleransen for lystbruk av båt ser laber ut i visse kretser)

 

Et forslag jeg tror de fleste kan støtte er vel, som tidligere lansert Stadt-tunnellen. Alle andre formål ser ut til å være kontroversielle og splittende for medlemmene. (Høyere / lavere miljøavgifter, tvungent småbåtregister, tvungent båtførerbevis etc)

 

Om Stadt tunnellen velges som formål for stafetten kan det være en idè å likevel vurdere stafettstart i begge ender av landet, for så å møtes nettopp ved Stadt. Man kan arrangere underskriftskampanjer for tunnellen i alle byer/ tettsteder som besøkes. Oppstarten kan settes til tidspunkt hvor flere av medlemmene har sjøsatt og dermed kan vi risikere at det blir en ordentlig svær konvoy mot målet! Stafettpinnene kan være underskriftsprotokoller.

 

Dette gir et annet perspektiv enn kun transporten av en pinne, selv om den idèen i seg selv er god nok:-)

Før skjønte jeg ingenting - nå skjønner jeg ikke det heller

Link to post
Share on other sites

Om Stadt tunnellen velges som formål for stafetten kan det være en idè å likevel vurdere stafettstart i begge ender av landet, for så å møtes nettopp ved Stadt. Man kan arrangere underskriftskampanjer for tunnellen i alle byer/ tettsteder som besøkes. Oppstarten kan settes til tidspunkt hvor flere av medlemmene har sjøsatt og dermed kan vi risikere at det blir en ordentlig svær konvoy mot målet! Stafettpinnene kan være underskriftsprotokoller.

 

Kan kjøpe denne...her har vi både mål og mening. Vi vil sannsynligvis miste en del som allerede har meldt seg på. Det er ikke alle som har muligheten til å ta turen til Stadt. Og vi vil sannsynlig vis ende opp med 2 treff. Et på nordsiden og et på sørsiden. Men det vil jo bare frem heve budskapet.

 

Det var også noe ikke ville ha "Norge Rundt" med seg (Daffy?) og det kan jeg forstå. NR bør stille med egen båt synes jeg. Så kan hvem som helst invitere dem ombord om man ønsker "15 minutes of fame".

 

Forøvrig så synes jeg at Stokka vannet, Hålandsvannet og Lille Stokka vannet også skulle vært med....blir bare tull med å ta med alle ufarbare ferskvann. Kommer man ikke til med båt fra sjøen så er det ut. Det er, som nevnt, alt for mange vann å ta hensyn til. Og de som har et vann i nærheten vil jo selvfølgelig ha det med på turen. Uansett hva motivet er.

 

Foreslår en avtemmning på om ferskvann (som ikke kan nås med båt fra sjøen) skal bli med eller ikke. Så blir i hvertfall det avklart engang for alle.

Link to post
Share on other sites

Tror også at ferskvannsdelen bør gå ut. Kysten rundt og ferdig med det.

At vi starter i hver ende og går mot Stadt er en mulighet.

 

Eller så kan vi starte ved Stadt og så gå nordover med en "pinne" og sørover med en annen "pinne". At Stadt blir startstedet for konvoien kunne også la seg gjøre. På Vestlandet har flere båtene sine ute enn her i Oslofjorden. På den måten får vi flere båter med i konvoien.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har nettopp sendt en mail med invitasjon til Stadt-tunnel prosjektet (som Steinar S linket til). Så får vi se om vi kan enes om det prosjektet.

 

Og når det er sagt har noen seriøse og gjennom førbare forslag som sammtlige av seil/lyst-båt flåten kan ha nytte av så hører vi alle etter.

Kom med forslag nå.

Link to post
Share on other sites

Eller så kan vi starte ved Stadt og så gå nordover med en "pinne" og sørover med en annen "pinne". At Stadt blir startstedet for konvoien kunne også la seg gjøre. På Vestlandet har flere båtene sine ute enn her i Oslofjorden. På den måten får vi flere båter med i konvoien.

 

Heller ingen dum ide, Astor!

Link to post
Share on other sites

Å starte ved Stadt er nok det enkleste å organisere men jeg ser for meg at å ende der gir langt større fokus på Stadt. Om den ene pinnen kommer for tidlig må den bare settes på vent noen timer før endepunktet. Om været tillater kan jo Stattvågen være et symbolsk fint møtested.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Om Stad skipstunell skal være det vi støtter under konvoien bør vel området der omkring bli møtestedet for overlevering av underskrifter. Måløy foreksempel? Her skal det arrangeres Tall Ships`Race 2008 i august, hvorfor ikke legge ankomst dit og til denne dato da er det mange av oss som skal til arrangementet der denne helgen

Link to post
Share on other sites

Foreslår en avtemmning på om ferskvann (som ikke kan nås med båt fra sjøen) skal bli med eller ikke. Så blir i hvertfall det avklart engang for alle.
Det er ikke nødvendig Butzfleth :nono:

 

Absolutt ingen must for meg dette.

Jeg har bare ikke registrert at det er så mange ferskvannsseilere som har meldt interesse her :wink:

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Link to post
Share on other sites

Er jeg hjemme så henger jeg meg på i Bergensområdet. Da som fyllmasse for å få litt dimensjon på konvoien. Tørr ikke påta meg noen etappe siden jeg er mye vekkreist i forbindelse med jobben. Dessuten så er vel alle etappene i området allerede fordelt. Jo flere båter som går sammen jo mer blir dette lagt merke til, tar med glede et lite tak for å øke antall båter f. eks ved ankomst Bergen.

Link to post
Share on other sites

Er jeg hjemme så henger jeg meg på i Bergensområdet. Da som fyllmasse for å få litt dimensjon på konvoien. Tørr ikke påta meg noen etappe siden jeg er mye vekkreist i forbindelse med jobben. Dessuten så er vel alle etappene i området allerede fordelt. Jo flere båter som går sammen jo mer blir dette lagt merke til, tar med glede et lite tak for å øke antall båter f. eks ved ankomst Bergen.

 

Det der gjelder meg også. Dog ikke i Bergens området, men i vestfoldskjærgården blir jeg med som Fyllmasse hvis jeg er hjemme.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Maritime begivenheter i regi av Forbundet KYSTEN, som kanskje er kvalifisert til å bli vurdert i forbindelse med planleggingen av Baatplassen-konvoien fremover.

 

Det er bl.a. Landsstevne i Fosnavåg 17. -20. juli 2008, arrangert av Herøy kystlag.

 

Det kommer til å bli en helt topp maritim begivenhet/opplevelse, som flere i vårt båtmiljø samt meg selv, allerede har plottet inn på sommerens båt-kalenderen :sailing::flag:

 

Ship o'Hoi :seeya:

Redigert av Seastar (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har studert side 1 og ser at fra Kristiansund og nordover er det få som har melt seg så langt.

Vist ikke interessen øker nord for Kristiansund så ser jeg for meg et problem med og få den nordover.

Bør man tenke på løsning om så skulle skje vist ikke flere kommer til??Jula kommer fort og båtsesongen også.

Link to post
Share on other sites

Har studert side 1 og ser at fra Kristiansund og nordover er det få som har melt seg så langt.

Jeg forstår det slik at det ikke akkurat er kø for å komme med i konvoien fra Sognesjøen og nordover. Det er jo mange lystbåter på vest/nordvestlandet, så utfordringen er nok at konvoien er for lite kjent i dette området. Da må det markedsføring til! Lokalaviser har ofte mangel på stoff, og tar gjerne inn nye og spesielle ting. NRK S&F har til nå vist seg å være aktiv og interessert når det gjelder lokale nyheter. Og hva med oppslag på butikker, marinaer og ellers der båtfolk ferdes? Kan Internett / mail / SMS brukes mer aktivt? Her har kontaktpersonene nordover en jobb å gjøre. Lykke til!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...