Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Har fotoprogram som kan lagre filene fra jpg til eps format, er det det du mener?

Nei, mange som tror det, det eg var ute etter var logoen i vectorgrafikk, for da kan eg redigere den like enkelt som en tekst i eit tekstdokument. Ingar var så snill og sendte meg den, så her er mitt endelige forslag (Trur Eg) :seeya:

baatplassenkonvoymerke_2008.jpg

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Nei slåssing vil me ikkje ha noko av :wink:

 

Men det vert jo ein god del merker å trykke opp då (nokon som greier/gidder å ta eit kjapt overslag over kor mange som skal vere med?), og korleis skal dette finansierast eigentleg? :diving:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

I og med at BP deler ut gratis klistermerker så kan det ikke koste så mye å trykke dem opp.

Men en startkontigent på 50-100kr per båt går vel greit for alle?

Overskuddet går selvfølgelig til driften av BP.

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Ingar vet hvor disse merkene kan trykkes. BP-merkene i dag er av god kvalitet så hvorfor ikke støtte opp om dette.

Alle som er med i arrangementet i konvoien skal ha deltagermerker. Helt klart.

 

Om kort tid skal rem og jeg sette oss ned å se nærmere på hele opplegget. Vi kommer med alle forslag i denne tråden.

Venter bare på et svar fra Lars H, men det kommer vel det også-

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Så heiter det vel "deltakerbåt" på moderne bokmål. "Deltager" er dansk og evt. riksmål.

 

Red: I følge ordboka er det "lov" å skriva "deltager". Men det er svært konservativt "sprog", som eg trur mange langs kysten ikkje identifiserer seg med.

 

Reknar ikkje med at det blir mogleg å få ein nynorskvariant... :wink:

Redigert av janb (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Red: I følge ordboka er det "lov" å skriva "deltager". Men det er svært konservativt "sprog", som eg trur mange langs kysten ikkje identifiserer seg med.

 

 

Mange langs kysten inkludert meg selv, reagerer overhodet ikke på "deltager" - har kanskje noe å gjøre med den "bløde" kyststriba..... :smiley:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hvert eneste menneske i dette land forstår hva en deltager er. Jeg formoder at de som planlegger konvoien har viktigere ting å ta stilling til enn hvilken språkform det skal være på klistermerkene. Bokmål, som benyttes av mer enn 90 % av befolkningen må da være brukbart? Blir det neste at vi må ha en variant på samisk?

Link to post
Share on other sites

Hvert eneste menneske i dette land forstår hva en deltager er. Jeg formoder at de som planlegger konvoien har viktigere ting å ta stilling til enn hvilken språkform det skal være på klistermerkene. Bokmål, som benyttes av mer enn 90 % av befolkningen må da være brukbart? Blir det neste at vi må ha en variant på samisk?

Det er ingen som har kravd at merket skal ha noko anna enn bokmålstekst. Sjølv om eg og fleire andre (td Leidulf sjølv?) nyttar nynorsk på BP, så innser me at me ikkje kan krevja ein eigen versjon. Det trudde eg kom tydeleg fram av innlegget mitt.

 

Poenget er ikkje å prøva å finna noko galt (det trur eg ikkje har vore min stil her på BP), men å få til godt språk på noko som me stolt skal visa fram for mange. Og eg snakkar om bokmål av heilt vanleg type. Den "bløde" typen med g i staden for k er riksmålsformer (saman med nu, efter, sprog osb.). Nå er det rett nok opna for fleire av desse formene i bokmål, men dei er likevel ikkje vanlege i moderne rettskriving. Mange oppfattar også slike konservative former som ein sosiolekt, i dette tilfellet overklassespråk, sjølv om eg ikkje utan vidare trur det alltid stemmer blant t.d eldre folk.

 

Håpar me kan stoppa språkdebatten her og saman konstatera at me får eit flott klistremerke! Bra jobba, Leidulf! :flag:

Link to post
Share on other sites

Hei, har satt meg opp på M&R og satser på at min del blir sånn ca. midt i fylket. Observerer at enkelte områder har allerede satt seilingsruten og det er jo bra. Det er tidligere i tråden nevnt at dek skal legges ut kart som viser ruta og hvem som skal seile/kjøre hvor. Det hadde kanskje vært greit på nåværende tidspunkt at det ble fremlagt ei seilingsrute med navn/båt sålangt.

 

Ellers så bør jo det være en ide å markedsføre båtlivets mangfold generelt. Slikt som lokal TV, aviser lokalt etc. bør vel varsles i rimelig tid. Kanske finnes det personer som kan være med på deler av ruta som har til oppgave å dokumentere turen. Jeg som båtfører vil i perioder ha begrenset mulighet til å filme/ta bilder etc.

 

Tror også at det er på tide at Konvoien utformer seg i en egen website da denne tråden nærmer seg 80 sider og det er ikke så lett mere å orientere seg om hva som er bestemt, hvem som styrer med hva etc.

 

Vi gleder oss! :smiley:

Link to post
Share on other sites

De aktuelle strekkene er enda ikke endelig spikret. Vi jobber med dette fremover nå mot påsken.

 

Vi er glade for alle som vil være med på noe ekstra for BP. Når vi kommer litt lenger utpå vil vi gjerne ha mediaoppslag om konvoien.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Stilling ledig

 

Vi trenger en person til i konvoigruppa!

En som kan legge inn de aktuelle strekkene på et kart, og få dette ut på BP.

Send en IM til Astor hvis du føler du kan bidra i et morsomt hobbyarbeid som mange vil få glede av.

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hva med ei egen webside Astor der en kan presentere prosjektet, målsetning, ruten, etc? Pressen kan jo allerede nå gjøre seg nytte av noe slikt . I denne tråden står det mye bra både med forslag og ideer som kan konkretiseres mer. Da kan det som allerede er spikret stå på webben og temaer til diskusjon/avstemming gjøres her på forumet. Jeg har ikke noen videre peiling på web utenom å bruke den litt så min kompetanse på dette feltet er svært begrenset, men vi har jo teknisk her på forumet som kanskje kan se på noe slikt.. Med ei webside så blir det også litt sånn mere formelt da:smiley:

Link to post
Share on other sites

"rem" og jeg møtes til lørdag hvor vi tar for oss konvoien. Vi kommer tilbake med litt mer kjøtt på beinet etter å ha gått gjennom tråden mer grundig. mange gode innspill har kommet og de trenger litt diskusjon.

 

Bare fint om dere kommer med innspill i tråden fremover.

Web-side hadde vært greit. Vi har jo blogg her på BP som et godt alternativ.

 

Og som sagt vi søker en som kan ta for seg kart og etapper slik at vi kan se dekningsgraden "in live" som det heter på østfoldsk.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Stilling ledig

 

Vi trenger en person til i konvoigruppa!

En som kan legge inn de aktuelle strekkene på et kart, og få dette ut på BP.

Send en IM til Astor hvis du føler du kan bidra i et morsomt hobbyarbeid som mange vil få glede av.

mvh Astor

 

Har skrevet tidligere at jeg kan gjøre det, men det kreves at strekningene som er satt opp blir klarere definert dvs fra - til må være spesifisert bedre for alle deltagere.

 

For å komme igang kan vi godt starte med et utvalgt område, og jeg foreslår at vi starter med Svenskegrensa - Stavern.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...