Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Jeg ser at Gladiator og jeg er satt opp på omtrent samme etappe. Da Gladiator vel er fra Grenlandsområdet foreslår jeg at jeg tar fra Larvik til Nevlunghavn f.eks. og at Gladiator overtar der og bringer videre til Grenland/Langesund hvor Vikers er satt opp fra.

 

mvh tuffff

 

 

Det blir rettet opp.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Er det noen plan for å dele opp Ryfylket? Det hadde vært kjekt om det ble en overnatting i Ryfylket sammen med konvoien - kunne hatt et lite BP treff samtidig.

 

 

Dette er helt mulig. Dere legger opp til stans og overnattinger under veis. Stafetten gjennom Ryfylket kan ta flere dager om dere vil. Et treff ville vært kjekt. Og ikke minst sosialt. :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har nå redigert ferdsplanen for Oslofjorden.

Se om de aktuelle strekkene passer for hver enkelt.

 

 

Fint om hver enkelt kan bekrefte om strekningen passer. Bekreft dette pr. IM til Astor.

Det er ledige hull i seilingsplanen, så meld dere på. Er det flere som ønsker å gå i følge så er dette enda bedre.

 

 

Mvh rem og Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi har nå redigert ferdsplanen for Oslofjorden.

Se om de aktuelle strekkene passer for hver enkelt.

 

 

Fint om hver enkelt kan bekrefte om strekningen passer. Bekreft dette pr. IM til Astor.

Det er ledige hull i seilingsplanen, så meld dere på. Er det flere som ønsker å gå i følge så er dette enda bedre.

 

 

Mvh rem og Astor

ehh.. hvor finner jeg oppdaterte liste? ;-)

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Det er ikke så lett å se når de første innleggene i tråden er oppdatert.

Er det mulig å legge inn dato for siste oppdatering?

 

Slik som i tagen min? :smiley:

 

Ang Ryfylket så kunne jeg godt ha tenkt meg et treff i den sammenhengen. Det eneste er at vi skulle ha vært flere. Så langt ser det ut til at vi kan klare de største fjordene.

Jeg vil også vente litt før vi setter faste etapper. Det kommer jo litt ann på hva som passer best med tanke på hjemmehavner til hver enkelt. Vi har jo fortsatt god tid på oss til å finne ut av det. Men for all del har dere ønsker om etapper nå så post i bloggen min så setter jeg dere opp etter hvert. Og skulle det bli "kolisjon" så kan de det gjelder evnt dele på strekket.

Link to post
Share on other sites

Konvoien starter i Florø eller Ålesund i påsken. En båt går nordover og en båt går sørover med hver sin grabbag med div. innhold. Målet er å få denne bagen med innhold til Halden og Vardø. Vi satser på å være i mål senest 15. september. Deltakeravgift er kr. 100.- pr. båt. Deltakende båter får et klistremerke som bevis på at de har deltatt i BP-konvoien 2008.

 

I hver bag liger det et digitalt kjamera hvor de møtende deltagerbåter fotograferer hverandre og samtidig tar bilder langs ferden av naturskjønne steder og spesielle begivenheter de kommer forbi. Dette legges inn på aktuell side, som vi kommer tilbake til.

 

Kanal 77 er vår konvoikanal. Her kan deltagende båter oppkalles. Evnt. pr. mob.tlf.

 

Vi kommer til å opprette en bankkonto hvor deltageravgiften skal innbetales til. Overskuddet av konvoien går uavkårtet til drift av Baatplassen.no.

 

Vi ønsker tilbakemelding på flg:

Budskap som skal medbringes på turen.

2 stk. digitalkamera. Gjerne brukte. (mangler 1. stk.)

Fra bao: 1 stk. HP Photosmart 720 Digital Camera, 3.3 m-pixel

2. stk. sporingsenheter hvor konvoien kan følges på nettet.

Hvor mange nm. blir en slik tur? Sånn ca?

Vi skal kontakte Redningsselskapet å høre om det er interesse for at de også bidrar på en eller annen måte.

Vi har rundt 170 dager på oss for å komme helt til hvert ytterpunkt.

Vi trenger en loggbok til slik at vi da har to loggbøker, en til hver strekning.

 

 

 

Astor og rem 13. 01.2008

 

 

Denne informasjonen ligger også i svarinnlegg nr. 2 på denne tråden.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

FRA ULVEN

 

Jeg bekrefter at strekningen fra stokken, via skippergada, igjennom tømmerstø, rundt dvergsnestangen, inn via lyngøya, via bertes neset, krysser forbi otra og langs by-stranda (med palmer), forbi christian holm, og inn til ali-stredet (kr.sands svar på aker brygge). Der tenkte jeg at jeg kunne overlevere den til han som ville ta den inn topdalsfjorden. Da får vi overleveringen på et sted med endel folk, og tenkte å kontakte en tidligere klassekompis fra barneogungdomskolen som jobber i fvn, tenkte kanskje han ville ta endel bilder og sånn.

 

Jeg kommer til å filme mye, og lage en filmsnutt som kan lastes ned. :-)

 

Gleder meg..

 

 

Det er bra :sailing:

Er det flere som vil henge seg på så er det bare å si fra det er plass til flere

kan godt ha flere som er med på strekningen Søgne - Farsund da det er lite hørt fra den kanten vet jo at det er flere medlemmer på strekningen :seeya:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Fra bao har vi fått med oss:

1 stk. HP Photosmart 720 Digital Camera, 3.3 m-pixel

 

 

Nå er alle i Oslofjordområdet tilskrevet via IM. Dette gjelder de som har satt seg opp på et strekke.

 

Oppfordrer "Admiralene" i de andre områdene om å gjøre det samme, samt å se om det er hull i ruta, som kan tettes med nye deltakerbåter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Konvoien starter i Florø eller Ålesund i påsken. En båt går nordover og en båt går sørover med hver sin grabbag med div. innhold. Målet er å få denne bagen med innhold til Halden og Vardø. Vi satser på å være i mål senest 15. september.

 

oki, det har ikke jeg fått med meg, kjekt å vite.. må snu ruta mi da..

 

Kanal 77 er vår konvoikanal. Her kan deltagende båter oppkalles. Evnt. pr. mob.tlf.

 

Har ikke vhf sertifikat (enda), men har da en bærbar en som lyttes på, og kan vel kanskje svare på kort opprop når den tid kommer., eller blir jeg skutt i senk og matet til fiskene da tro?

 

 

kan godt ha flere som er med på strekningen Søgne - Farsund da det er lite hørt fra den kanten vet jo at det er flere medlemmer på strekningen :seeya:

 

Ut fra innlegget til Astor så må strekningen vel bli andre veien, dvs farsund-søgne, eller?

Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no

 

Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist?

Link to post
Share on other sites

Da er alle etappene for Oslofjorden snudd slik at de passer med kjøreruten.

Hvis dette ikke passer for noen så si i fra.

Mangler fortsatt noen båter. Er det nye som vil være med så lager vi kortere etapper eller at flere kjører i konvoi.

 

Astor og rem

 

For BP-konvoien Østlandet har disse meldt seg

 

Vikers: Kragerø – Langesund

Gladiator: Langesund – Nevlunghavn

Tuffff: Nevlunghavn – Stavern

W-945: Stavern – Larvik

Pee49: Larvik - Sandefjord

bao: Sandefjord - Tønsberg Tønne

Pete: Tønsberg tønne - Tønsberg

Pallemann: Tønsberg - Vallø

Fjellbonden: Vallø - Åsgårdstrand

TINE III: Åsgårstrand Horten

Bastard30000: Horten - Holmestrand

?? Holmestrand - Svelvik

?? - Svelvik - Drammen

Chagall: Drammen - Rødtangen

Roaldbj: Rødtangen - Filtvet

Astor: Filtvet - Sandspollen

Stressless: Sanspollen - Sætre

Nor_West: Sætre - Båtstø

BAG049: Båtstø - Nærsnes

Escada: Næsnes - Slemmestad

Mami: Slemmestad - Vollen

torbit: Vollen - Middagsbukta

NilsPils: Middagsbukta - Frognerkilen

Anonym: Frognerkilen - Aker Brygge

Oddgeir, Aker brygge - Padda

Andreas: Bunnefjorden rundt til Padda

?? Nesoddtangen - Steilene

Faxen: Steilene - Hallangspollen

Hallangspollen, Hilmar 2

At-le: Drøbak - Son

Svenning: Son - Moss

Stigt: Moss - Hankø

?? Hankø - Fredrikstad

Seilærn: Fredrikstad - Kjøkøy (Løpern)

?? Kjøkøy - Herføl

Sild; Herføl - Halden

Redigert av rem (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sitat "Astor": Konvoien starter i Florø eller Ålesund i påsken.

 

I og med kulturåret og Stavanger som kulturhovedstad hadde det vel vært mulig å legge starten ut fra denne byen, og derved bevise for alle andre, at fritidsbåt, virkelig er kultur her på berget. Da har vi jo et budskap å bringe langs kysten og ut i verden. Kulturpinne alias stafettpinne. Hele påsken satt av for regionen før pinnen går videre.

 

NB. Kultur er momsfritt i tillegg i følge enkelte politikere. Vi kunne høste i bøtter og spann.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Sitat "Astor": Konvoien starter i Florø eller Ålesund i påsken.

 

I og med kulturåret og Stavanger som kulturhovedstad hadde det vel vært mulig å legge starten ut fra denne byen, og derved bevise for alle andre, at fritidsbåt, virkelig er kultur her på berget. Da har vi jo et budskap å bringe langs kysten og ut i verden. Kulturpinne alias stafettpinne. Hele påsken satt av for regionen før pinnen går videre.

 

NB. Kultur er momsfritt i tillegg i følge enkelte politikere. Vi kunne høste i bøtter og spann.

 

 

Det kan vestlendingene selv bestemme. Jeg vil tro at strekningen Stavanger - Ålesund ikke tar all verden av uker. Viktig at vi ikke taper for mye tid for de som skal gå nordover. Den som skal gå sørover og østover er jeg minst bekymret for.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Strekningen Stavanger / Ålesund avhenger av hvor mange stopp Hordalendingene legger inn. Des flere, des bedre, på grunn av tidlig påske i år. Fra Stat og nordover med passering av Stat i begynnelsen av mai ville gi oss en bedre mulighet til å kunne fullføre uten for mange opphold under veis. Å nå målet innen 15. september skulle gå bra etter mine "værmeldinger". Kan nok bli tøft i sluttfasen, men det burde gå.

 

Hva sier Rogalendingene til start i sitt fylke med innslag av kultur / treff ?

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Bare en kommentar fra meg her nede angående etappene på sydost-kysten. Jeg tar gjerne etappen fra Nevlunghavn til Stavern, men etappen fra Larvik til Sandefjord er uforholdsmessig lang i forhold til de andre etappene. Her er det definitivt plass til å dele opp for å få plass til fler, eller å gjøre en litt annen inndeling på etappene slik at strekkene blir litt mer like. Jeg går ut fra at vi ikke skal frese av gårde i 20 knop.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Da er kjøreruten for Hordaland snudd slik at den passer med det nye opplegget. De som står på listen, vil få en IM fra meg i løpet av kort tid. Er det noen som får problemer med den reviderte listen, er det bare å ta kontakt. Vi har fortsatt plass til mange flere i Hordaland!

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...