Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

I fall du kan ta strekningen Lysøysund -Kristiansund, stiller jeg som "kokekyndig maskinist, kjentmann på strekningen..." Tar du utfordringen eller?? Ellers må jeg ta 20-fotern på strekningen... (Dine 38 fot er kanskje behageligere??) Vi KAN jo ta med AIS-en min, da vet du :lol: :lol:

Dessuten er jo du proff. fotograf, såvidt jeg husker... :rolleyes:

Det var et litt drøyt stykke da men. Vi får se når datoen nærmer seg. Det er garantert mange som vil være med også her i Trøndelag. det kommer nok etterhvert.

AIS-en kan jo være morsom å ha med.

Bilder blir det tatt ja.

Mvh

Pjolter

I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter

Link to post
Share on other sites

Bære førr at vi ikkje e så mange heroppe som dåkker der nere betyr vel ikkje d at båtnorge stoppe i trøndelag??

Var ikke det jeg mente, men hvor realistisk er det å nå helt fram? Får man det til er det ingenting som er bedre enn det.

Alternativt kan vel sikkert også "stafettpinnen" fraktes på annen måte enn med båt på strekninger der det mangler båter.

Link to post
Share on other sites

Hvis det blir mangel på båter på enkelte strekninger har jeg et lite forslag, har to familiemedlemmer fordelt på to hurtigruter, så da kan "pinnen" fraktes sjøveien uansett, hvis ikke det blir galt i forhold til konvoiens målsetning

 

Tja, jeg må si jeg er litt i mot at vi skal ta i bruk "kommersielle" for å nå frem. Når det er sagt, hva med å få Marinen til å ta den et stykke? Kanskje over Vestfjorden. Har selv gått der når jeg var på KNM Vidar engang i forigeårhundre. Eller hva med å få en ubåt til å ta den med seg opp over?? :lol:

 

Har foresten snakket med en kompis nede på Sørlandet, han driver litt med motorsport på vannet...nevnte denne staffeten for ham i dag så det er mulig han melder seg på også. Kanskje vi kan sette litt fartsrekorder også på veien!?!?! :lol::lol::lol:

Link to post
Share on other sites

Hadde en prat med rem i dag. Vi setter inn et støt etter nyttår. Tiden fremover kan vi i mellomtiden holde tråden varm. Daglig kommer det nye medlemmer til.

Hadde det vært mulig å fått teknisk til å lage en fylkesoversikt for de som har meldt dette i profilen?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Unskyld meg, men jeg klarer ikke å se den store forsjellen på om det er hurtigruta eller marinen som bistår.

Tvert imot. Hurtigrutas oppgave er å frakte, så jeg synes faktisk det passer en smule bedre inn enn marinen.

 

Hmm.. tja, du har jo rett idet. Historisk sett i hvertfall. Men hva med å høre med dem begge? Kysten er jo som kjent lang. Kanskje Hurtigruta kunne ta den forbi Stadt? Så kunne vi jo fått litt fokus på tunnelen i den sammenhengen?

 

Og tråden skal holdes varm! :cheers:

 

Hva med sjøspeidere opp over? Vi hadde enn innom her fra Sandnes sjøspeiderne. Hadde vært fint om de også kunne deltatt på veien. Noen som kjenner til noen andre opp over kysten?

Link to post
Share on other sites

Holder på å dette av lasset! Det skrives om Baatplassen-konvoien, en konvoi består vel av flere båter? Men her snakkes det om korte etapper pga mange deltagere og førstemann til mølla...., er det sånn å forstå at det bare skal gå en båt på hvert strekk? Har det ikke hvert morro å kjørt flere i lag? Vil tro markedsføringen har blitt bedre jo flere som kommer til havn med vimpel og det som skal videresendes.

Forslag: Sett en dato for påmelding, se på hvor medlemmene er, legg opp ruta,sjekk ut hvor langt medlemmene kan kjøre, finn alternative måter å sende stafettpinnen der det trengs. kysten er lang og tror kanskje tiden vil fly opp langs kysten, har noen tenkt på tidsfrister? Skal dette gå over flere år?

Men først vil jeg vite er dette en konvoi med flere båter samlet eller enkeltmannsturer?

Link to post
Share on other sites

EN båt må nødvendigvis være "pinnefører". Men det er å håpe at flest mulig vil melde seg på til de forskjellige etappene, slik at det blir en konvoi langs kysten. Antall båter i konvoien vil naturligvis variere sterkt. I Hordaland er situasjonen at alle som har meldt seg på hittil, har fått sin egen etappe som pinnefører. Vi får se hvor stort "rushet" blir etter hvert ..

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

EN båt må nødvendigvis være "pinnefører". Men det er å håpe at flest mulig vil melde seg på til de forskjellige etappene. I Hordaland er situasjonen at alle som har meldt seg på hittil, har fått sin egen etappe som pinnefører.

Amfea II er "pinnefører" på en veldig kort distanse, men blir selvsagt med så langt nord som tiden tillater. :smiley:

Jo flere båter, jo større konvoi :flag:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Påmelding går fortløpende fram til start. Vi intensiverer etter nyttår. Stafett eller konvoi. Vi valgte det maritime navnet. Noen steder vil flere båter delta. De fleste etappene blir det en enslig båt som går. Norskekysten er lang. Forferdelig lang.

Den påmeldingen vi har i dag er for oss som skal legge opp løypa en pekepinn på hva vi har av båt på de enkelte strekningene. Når vi kommer over på nyåret vil vi forsøke å tette hullene slik at stafetten/konvoien kan gå mest mulig med BP-medlemmer.

SteinarS, du minner oss på mye av det som er skrevet tidligere i tråden. Les den grundig eller se på resume i post 2.

 

EN båt må nødvendigvis være "pinnefører". Men det er å håpe at flest mulig vil melde seg på til de forskjellige etappene, slik at det blir en konvoi langs kysten. Antall båter i konvoien vil naturligvis variere sterkt.

 

 

Helt riktig beskrevet.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

men hvordan vil dette foregå?

er det slik at båter møter opp en plass og kjører til en annen destinasjon sammen med andre? blir det noe overnatting ol.?

 

 

Det blir avtalt at man får "pinnen" på et gitt sted. Det er ikke sikkert du får levert den samme dag. Og det forklarer du her i egen tråd på BP. Du avtaler med nestemann når "pinnen" blir overlevert fra deg. Det kan skje samme dag eller to dager senere. Vær og vind må man hele tiden ta hensyn til.

 

Alt dette pratiske kommer vi tilbaake til i detalj på nyåret.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Har ikke sett mye til Geirh her inne i det siste men håper det ordner seg :wink:

 

Hei

er hjemme nå men er som vanlig enklest og nå pr. mail.

Er innom her med jevne mellomrom for og sjekke opp i hva som skjer.

Jeg trår til der det trengs med og frakte "pinnen"(nesten)

Jawik har full kontroll ser jeg så dette skal nok gå bra.

Link to post
Share on other sites

Hei

er hjemme nå men er som vanlig enklest og nå pr. mail.

Er innom her med jevne mellomrom for og sjekke opp i hva som skjer.

Jeg trår til der det trengs med og frakte "pinnen"(nesten)

Jawik har full kontroll ser jeg så dette skal nok gå bra.

 

 

Er litt usikker med tanke på Jawik han har vel meldt seg ut av forumet?

Link to post
Share on other sites

Om ingen andre stiller, så føler eg eit ansvar for å få "konvoyen" gjennom, så eg stiller gjerne tida mi disponibel til å hjelpe til litt her.

 

Denne konvoyen / stafetten har eg så stor sans for at eg er villig til å ofre litt av min fritid for å få den gjennom.

- Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang....

Link to post
Share on other sites

Noen konklusjon på tracking?

 

Kan GPSGate være et alternativ? Jeg har en konto der og SOB oppdaterer automatisk min posisjon i GPSGate-kartet når jeg er på tur. For å se meg må hver enkelt opprette en gratis konto og invitere meg (Kamelia). Når jeg aksepterer invitasjonen dukker jeg opp på ditt kart.

 

Så vidt jeg har forstått så kan en lage en gruppe, f.eks. Båtplassen, der alle medlemmer og også stafettpinnen melder seg inn. Alle i gruppen vil da vises i kartet.

 

For testing, inviter "Johan", han tusler kontinuerlig rundt et kvartal i Stockholm. Har vært død i en god uke nå men regner med han våkner etterhvert.

 

Utstyret som må til er en eller annen tracker med internettilgang, noen eksempler her.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Interessant ide SvainHa. For å vurdere flere ideer i forhold til hverandre: Kunne ett av medlemmene i konvoiledelsen ta kontakt med en av AIS-leverandørene, eksempelvis ProNav i Egersund og høre om de er interesert i å teste ut senderen på konvoien. Den kunne da monteres i en liten jolle som kunne få unikt MMSI nummer og slepes på hele konvoistrekningen. Det er sikkert en dødfødt tanke, men en tanke. Alle kunne da på enkelt vis følge med jollens seilas på http://www.siitech.net/VTSLite/Main.aspx

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...