Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Det med Kajakken er ikke ett absolutt must, kan ta ettappen i snekka, var mer bare en ide om en mulighet som falt meg inn :blush:

 

Desuten kan vi ta det i Kanoen om det er behov for Pasasjerplass, men da må det være usedvanlig fint vær :diving:

 

Tror uansett vedkommende som skulle fraktes måtte vært over gjennomsnitts tålmodig og utholdende :sleep:

 

Erik.

 

Jeg synes kajakk ideen var så god at det må vi nesten prøve å få med. Kjekt å ha de meste av fremkomst middler representert på noe slikt som dette.

 

Kom til å tenke på 71 grader nord når du skreve; tålmodig of utholdende. :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg synes kajakk ideen var så god at det må vi nesten prøve å få med. Kjekt å ha de meste av fremkomst middler representert på noe slikt som dette.

 

 

Mangfold er bra, kan jo kanskje ta etappen i oselveren Trysilknut (riktignok glassfiber kopi).

 

1_15163658001.jpg

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Har du gode kontakter der inne Sinten?

Er dårlig med allierte i Modalen for min del, dessverre :sad:

Men det kan jo hende at nives har? Han bur ein god del nærare enn meg...

Men så sant eg har tid og annledning vert eg sjølvsagt med å følgje konvoien til Mo :flag:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Sinten:Kan ikkje påstå at kontaktene mine i modalen er de beste, men det meste er jo på plass med båthamna. :cra)zy: (pub spisested bowling svømmebaseng Etc

Har tru på at når ein veit tidspunkt, kan det meste ordnes, Litt byggmester Bob :smiley:

Men synest, Amfea II,her kommer inn på et annet interesant spørsmål.

Kansje det bør settes opp "Overnattingssteder" runt omkring kysten , når konvoien nermer seg. Dette for å gi en plass å møte andre medlemmer.

Tidspunkt kan jo være vanskelig å sette, da dette vil påvirkes av VÆR og andre forrhold.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Hei.

Tenkte på Mo som overnatting før konvoien går videre nordover, tror vi kan samle en del båter fra nord og sør der inne.

Litt koseligere å være for seg selv der inne, enn i Bergen.

Men det må jo legges opp etter fart på båtene som er med selvfølgelig, selv om ikke fjorden inn der er av de lengste, er den jo ganske drøy.

Egentlig bare tankespinn fra min side, men en plass mellom sunnhordland og Gulen for treff bør vi finne. :seeya:

Bare håper jeg er hjemme fra havet når dette går av stabelen. :rolleyes:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Dette med overnatting i Hordaland kan vi ikke si så mye om, før vi vet når vi får overrakt stafettpinnen i Haugesund. Videre vil sikkert Sogn & Fjordane ha et ca overleveringstidspunkt. Jeg har bedt om å få oppgitt marsjfart for de forskjellige båtene som er påmeldt i Hordaland (se link). Deretter kan vi sette opp en tidsplan for vårt fylke.

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

PS : Om hensikten er å ha flest mulig ulike farkoster innvolvert, kan jeg ta min etappe i Kajakk :cool:

Berre lurer om me skal prøve å gjennomføre dette, for i såfall kan eg ro min etappe. Spør fordi det vert ein "smule" lavare marsjfart for Dreamer å rekne med i såfall :lol:

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

PS : Om hensikten er å ha flest mulig ulike farkoster innvolvert, kan jeg ta min etappe i Kajakk :cool:

 

... og jeg kan ta den i en isbrytende redningskrysser :wink::wink::wink:

 

Men en helt annen ting:

hadde det vært en ide å ta stafetten fra nord mot sør?

Jeg kan bare se for meg at det er lettere å få oppmerksomhet og pressedekning for noe som ender opp foran Oslo rådhus enn om stafetten kommer i mål ved Grense Jacobselv.....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

hadde det vært en ide å ta stafetten fra nord mot sør?

Jeg kan bare se for meg at det er lettere å få oppmerksomhet og pressedekning for noe som ender opp foran Oslo rådhus enn om stafetten kommer i mål ved Grense Jacobselv.....

 

 

Tror ditt forslag "Poseidon" absolutt har noe for seg. Har ikke noe i mot Grense Jacobselv, men som du nevner vil det nok "slå" mer foran Oslo Rådhus.

:flag:

Link to post
Share on other sites

Vi må vel først skaffe oss oversikt over hvor lang tid dette arrangementet vil ta. For Hordaland kan vi ha klart et overslag innen få dager. Hvis hele opplegget tar lengre tid enn man kan strekke båtsesongen, må vi kanskje starte fra begge endene (grensene) og møtes på midten, eller finne en annen passende variant ..

Link to post
Share on other sites

Jeg kan bare se for meg at det er lettere å få oppmerksomhet og pressedekning for noe som ender opp foran Oslo rådhus enn om stafetten kommer i mål ved Grense Jacobselv.....

Ikke uenig i det Poseidon, men oppmerksomheten tror jeg vi må skaffe oss underveis, og da fortrinsvis i de mest befolkningstette områdene. Disse vil vi passere på vårparten og utover sommeren. Jeg er helt enig i at faren her nok vil være at interessen for konvoien vil dale etter at vi har passert Midtnorge, og jo lenger nord vi kommer.

 

Snur vi på det, og følger kystlinja fra N til S ender vi vel opp et sted nedi Østfold som heter Sponvika. Ikke verdens navle det heller akkurat, og spesiellt ikke på høsten hvor hyttefolket har reist hjem fra Hvaler.

 

Så kunne vi kanskje krysse fjorden å gå fra Tjøme til Hvaler, og videre opp fjorden på E-siden, innom Oslo og ut igjen og ende opp i Tønsberg.

Eller vi kunne krysse fjorden fram og tilbake på vei mot Oslo, Tjøme-Skjærhalden-Tønsberg-Fredrikstad- Åsgårdstrand osv. og ende opp på Aker Brygge. Seilbåtfolket vil sikkert juble for en slik løsning :yesnod:

 

Jo mer jeg tenker over det jo mer får jeg sansen for en slik N-S seilas i en eller annen form. Siste ord er neppe sakt her.:sailing:

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Sjønner at det blir litt mer "pang" av å avslutte foran rådhuset i Oslo enn Grense Jackobselv. Men jeg "antar" at mulighetene for å få så pass bra vær i nord, at vi kan gjennomføre det, er midt på sommeren.

 

Og evnt start på østlandet burde være satt til "når isen er borte" for å få en tidig start.

 

Høres ut som om vi trenger en avstemmning på dette om vi skal starte i nord eller sør. Kan noen fikse en slik? I første post f.eks.?

Link to post
Share on other sites

Uten å ta stilling til hvorvidt den skal gå fra noirs til sør eller slutte av i Oslo, hadde det, om stafetten / konvoyen avsluttes i Oslo, vært fint å ha en avsluttning på min tidligere hjemmehavn Revierhavnen på hovedøya. Dette er norges eldste påtforening, med unikt miljø og en rommelig og hyggelig restaurant. Ligger et steinkast fra aker brygge.

Link to post
Share on other sites

Meningsmåling om hvilken vei konvoien bør gå er nå lagt inn på første innlegg i tråden

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Hva med 3. alternativ; starte i begge ender og møtes på midten?

 

Regner med det finnes steder på feks. strekningen Bergen - Trondheim eller lenger nordover som kan være like velegnet sted for målgang som Oslo?

Dessuten, når det gjennomføringsmåte så koker det vel kanskje ned til hva som er praktisk mulig og ikke hva et flertall ønsker? Foreslår at generalene sammen med lokale leder er de som etter en grundig vurdering tar avgjørelsen mht start og målgang, tidspunkt, rutevalg osv.

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Rolf har et godt poeng. Det er liten vits med avstemning hvis det ikke er praktisk gjennomførbart å ta hele strekket på en sesong. Hvis vi skal ha det mangfold vi har lagt opp til, hvor vi på enkelte strekninger snakker om 3 - 5 knop, vil dette ta tid. Det er imidlertid ikke særlig vanskelig å få oversikt over hvor lang tid det vil ta gjennom hvert fylke. Vi er allerede godt i gang i Hordaland. Et tredje alternativ som allerede er luftet, er å starte i begge ender og møtes på midten. Det vil ta halve tiden, og kan være et alternativ hvis de andre viser seg vanskelig å få til.

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kommer vi inn Oslofjorden skal jo stafetten rundt og opp til Drammen, ned rundt Hurumlandet opp til Oslo og kysten ned til Halden. Vi har diskutert dette tidligere i tråden uten å fått aksept for å gå den motsatte veien. Vel, vi får se meningsmålingen ann, men jeg tror på syd mot nord er det enkleste.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ett moment ved vurdering av rettning, er at Nordnorge og Vestlandet har sesong hele året, mens det på sør og østlandet vel muligens er enkelte som er på land til langt utpå våren.

 

Når det er sagt, så er det jo kanskje fortsatt mulig å fortsette nordover etter at de på Østlandet er på land igjen også :lol:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...