Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

Hva sier Rogalendingene til start i sitt fylke med innslag av kultur / treff ?
:flag:

 

Et kulturelt treff i Ryfylket skal vi få unasett. Det skal jeg sørge for, men om det blir i forbindelse med konvoien er vel ikke så lett og vite når vi ikke vet når pinnen kommer..? :wflag:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

:flag:

 

Et kulturelt treff i Ryfylket skal vi få unasett. Det skal jeg sørge for, men om det blir i forbindelse med konvoien er vel ikke så lett og vite når vi ikke vet når pinnen kommer..? :wflag:

 

I løpet av april bør den være i ditt distrikt, Seilaren.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Jeg er satt opp til å hente pinnen i Stavern og frakte den til Larvik og levere den der til Pee49 som skal bringe den vidre til Sandefjord. Alt det er greit nok det, men hvor er LARVIK. Er det ingen representanter her fra Larvik så hvorfor skal vi kaste bort tia med å frakte pinnen inn der.

Jeg foreslår att jeg frakter pinnen ut til Svenner og at Pee49 overtar der. Eller så må Larvikingene komme på vannet og frakte den inn til byen sjøl!

Provosert?

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Er det ingen representanter her fra Larvik så hvorfor skal vi kaste bort tia med å frakte pinnen inn der.

Jeg foreslår att jeg frakter pinnen ut til Svenner og at Pee49 overtar der. Eller så må Larvikingene komme på vannet og frakte den inn til byen sjøl!

Provosert?

 

Så lenge det ikke er noen fra Larvik som har meldt seg på, så synes jeg at Svenner må være helt greit.

Link to post
Share on other sites

He,he.... :smiley:

 

Har det med å legge meg opp i ting som medfører masse ekstraarbeid, men joda jeg kan være med å stelle i stand noe underveis. :seeya:

Motto for dette må jo bli: det enkle er ofte det beste :lol:

 

Arrangementskommiteen i Hordaland bør vel snart begynne å røre på seg? Av hensyn til tidsplanen, bør valg av sted gjøres forholdsvis tidlig.

Link to post
Share on other sites

Jeg er satt opp til å hente pinnen i Stavern og frakte den til Larvik og levere den der til Pee49 som skal bringe den vidre til Sandefjord. Alt det er greit nok det, men hvor er LARVIK. Er det ingen representanter her fra Larvik så hvorfor skal vi kaste bort tia med å frakte pinnen inn der.

Jeg foreslår att jeg frakter pinnen ut til Svenner og at Pee49 overtar der. Eller så må Larvikingene komme på vannet og frakte den inn til byen sjøl!

Provosert?

 

 

Høres helt greit ut.

 

Når "pinnen" nærmer seg ditt sted bør man avtale tid og sted seg i mellom. Mob.tlf eller VHF K-77.

 

Vi jobber med å få til tracking via internett. Om få dager er dette oppe og går og man vil se hvor nordgående og sydgående Baatplassen befinner seg til enhver tid.

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Nå har jeg meldt meg på, men er forløpig satt opp fra Nevlunghavn til Stavern, i stedet for helt inn til Larvik. Jeg kunne godt tenkt meg å ta pinnen fra Nevlunghavn til Larvik og at den ble overtatt av f.eks. W-945 der for å bringe den til f.eks. Ula hvor Pee49 kunne brakt den videre til Sandefjord. Da hadde vel etappelengdene blitt litt likere i lengde også.

Ellers er jeg enig i at det er noe snaut med oppslutning fra Larvikgjengen her på BP.

Men et pinnebytte med W-945 i min hjemmehavn i Vadskjær inne i Larvik sentrum kunne vært koselig. Astor og Rem får vel for øvrig finne ut av dette med detaljene. Jeg tar den etappen jeg tilslutt blir satt opp på, men ville jo gjerne sett pinnen innom Byen.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Tracking for Baatplassenkonvoien 2008 er klar.

3D Tracking Norge i Moss tar på seg oppgaven og sørger for at vi til enhver tid kan følge nordgående og sørgående BP-båt. Dette kan du se her: 3D Tracking Norge AS

 

Brukernavn og passord er: baatplassen

 

 

Foreløpig kan dere teste dette ut fra min PDA-telefon. Tracking-enhetene får vi til onsdag.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Hei "Astor". Du får stryke meg fra listen - Måløy / Syvde. Med start i påsken er ikke Sebien klar for Stadhavet.

 

Kunne jo bruke pioneren på 10 fot, men det ville nok ha blitt noe tøft.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

De fleste er nok på vannet allerede. Det er de færreste som tar dem i vinteropplag på land. Mitt tilfelle har bakgrunn i ombygging av hele skuta. Kommer på vannet innen påske (tror jeg), men hun blir nok ikke helt sjøklar for havets påkjenning før mai / juni. Jeg tar det gradvis, da mye skal testes ut. Uansett er det sikkert mange som stiller opp og som kan ta strekket rundt det beryktede Vestkapp ( uten tunnel ).

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Kortid reknar ein med at pinnen kjem til Hordaland? Må visst få opp farta viss eg skal få båten i brukbar stand :smash:

 

 

Umulig å svare på. Det skal ikke være noen konkurranse om hvor fort vi skal komme til enden av ruta, men vi har satt 15. september som limit.

 

En uke av fjorten dager fra Florø til Bergen osv........vil jeg tro.

 

 

 

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Arrangementskommiteen i Hordaland bør vel snart begynne å røre på seg? Av hensyn til tidsplanen, bør valg av sted gjøres forholdsvis tidlig.

Noen som kunne tenke seg å være med å arrangere noe?

Tenkte en form for treff underveis, hadde vært kjekt om vi hadde blitt en konvoi som var litt synlig.

Kom gjerne med forslag til treffplasser underveis.

Jeg har Fedje eller Modalen som aktuelle plasser, må være plass til 20 båter.

 

Selv tar jeg alle mulige forbehold med tanke på Offshorerotasjon.

Men e' eg heme, e' eg me' :cheers:

Frod'n

Fjellet nytes best fra fjorden

Medlem i SagaKlubben

Link to post
Share on other sites

Har sett litt på den sydlige delen av konvoien.

Ifølge denne tråden http://www.distances.com er avstanden mellom Aålesund og Oslo 523 nm, så blir det vel i tillegg noen prosent ekstra til avstikkere. Avstanden Oslo - Halden er ca 76 nm. Vi kan trolig beregne en total avstand mellom Ålesund - Oslo . Halden på 600 nm + 10 % = 660 nm. Med oppstart omkring påske og avslutning medio september har vi omlag 180 døgn tilgjengelig til seilasen. Det skulle gi en gjennomsnittlig døgnseilas på 3.7 nm, hvilket vel skulle være overkommelig. Så blir det sikkert noe landligge og noe festivaldeltagelse, men ut fra mitt skjønn synes det å være rikelig tid til å få gjennomført den sydlige delen av konvoien.

Kanskje noen kan kontrollere de tallene jeg har satt opp?

Den nordlige seilasen er vel atskillig lengre. Avstanden Ålesund - Kirkenes er omlag 900 nm

Link to post
Share on other sites

Enig med deg Roaldbj, det burde være god tid på den sørlige sløyfa. Jeg er litt skuffet over mine samfylkinger, jeg har satt meg opp på etappen Grimstad - Risør, og hadde trodd at det skulle bli kamp om hver kabellengde langs denne stripa, men det er ingen andre som har meldt seg. Jeg har prøvd å reklamere litt i tråden Oss fra Aust-Agder/Vest-Agder, og håper at det kan komme noen flere med. Det er kanskje noe i det som sies om sørlendingene; "de kan godt gjøre noe impulsivt, bare de får tenkt seg lenge og vel om først? " :smiley:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Jeg har nylig foreslått for Astor at to konvoier, en nord- og en sørgående, skal starte samtidig fra hver sin side av Stadtlandet. Med dette oppnår man flere ting:

1 Å støtte en god - og i fremtiden viktig - sak for båtfolket

2 Markere for all verden at Stadt i dag deler båtnorge i to deler

3 Minske forskjellen i distanse for nord- og sørgående konvoi.

4 Gir konvoien legitimitet, god mening og fremtidsvyer (ovenfor presse etc)

Utviklingen går jo mot stadig større og hurtigere båter. Ferietur med egen båt fra Vestlandet til Lofoten (eller omvendt) var ren utopi for noen år siden. I fremtiden blir det garantert mer vanlig. Tunnell gjennom Stadt er en viktig sak i så måte.

Konvoien vår kan starte fra kryss i bergveggen (R: i den grad det er bergvegg der) der tunnell-innslagene kommer på begge sider (symbolsk handling, garantert pressedekning).

Redigert av Dreamer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser for meg at det kanskje blir lite båter på treff de to stedene du nevner (ingen har foreløpig meldt seg som pinnefører til Fedje). Men her er det jo mange alternativer. Hva sier de som står på listen for Hordaland?

Jeg tar gjerne en etappe hvis det passer. Jeg er veldig fleksibel, men Fedje er OK for meg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...