Jump to content

Baatplassen-konvoien 2008


Bützfleth

Recommended Posts

At vi kan møtes i Langøysund lar seg nok gjøre (Konjak også) men jeg har ikke troa på at den når finnmarkskysten for etter det jeg klarer og finne ut her inne på båtplassen er det veldig lite med med medlemmer lengre nord som er innpå her.

Karnsje Astor har en ide om hva som bør gjøres,eller noen andre??

Får bare håpe jeg er hjemme selv når den skal forbi der jeg bor.

Link to post
Share on other sites

Hei

 

Løfter mitt forslag om å benytte Arktisk Konvoi for å komme lenger nord. Les mer om Arktisk Konvoi hos Forbundet Kystenog Fjord Cruise

 

Var nesten rart om ingen BP - medlemmer skulle delta, så mange båtintresserte folk av alle slag som frekventerer her.

 

Mvh Emil

Tur- og dugnadsblogg for M/K Straumingen her.
Medlem av Forbundet Kysten

Link to post
Share on other sites

Enig i at det er tynnt med deltagere i den nordlige delen av landet, litt suspekt at det er bare to som har meldt seg på strekninga Harstad--Alta (ei strekning på ca 200nm)

Nei folkens, no må vi vise di her søringan kem d e som e fødd på have..... :nonod:

Skummet gjennom alle innlegg :smiley:

Jeg ønsker å vente på en avklaring angående tidspunkt. Ytre Finnmark i april virker litt tøfft for meg.

Kanskje Alta-Honningsvåg hvis det blir på sommeren/høsten.

Link to post
Share on other sites

Tror ikke dere skal være så bekymret for ”pinnens” tur nordover. Dere får nok være litt tålmodig med oss som trafikkerer farvannene langsTrøndelagskysten. Vi er ikke akkurat kjent for å være de første som melder oss på det som skal foregå. Vi venter helst til fristen går ut, og gjerne noen dager over også. Vet ikke helt hva denne kulturen kommer av, men kanskje har det noe med at vi ferdes i områder med ustabilt vær. Uværsdagene er nok i overtall, så skal vi ut på tokt, må vi vente å se hvordan været blir, før vi gir oss i veg. Dette er liksom noe som gjenspeiler seg i alt vi gjør; vi får vente å se det litt an . Det er mange om og hvis det skal tas hensyn til. For alt vi vet kan vi jo ”pinnen” ankomme på en fredag også, og da kan vi jo i alle fall ikke legge i veg :wink: da kan det gå riktig galt. Tror nok interessen for konvoien er der selv om det er labert påmeldinger nordover kysten, dere får bare ha litt tålmodighet med oss. Egentlig kan vi jo være ganske impulsive, hvis vi bare får tid til å tenke oss godt om.

Kos dere i julestrida.

Mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Nå kjære "mor".nå tar du oss alle under en kam.

Det at du ikke har meldt deg tidligere beviser vel at jeg med rette kan kalle deg en av "oss" :wink: Her i rederiet er det visst matrosen som har tatt til fornuften og meldt oss til tjeneste.

Mvh

"mor"

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Høres spennende ut! Er stafetten bare for seilbåter? Eventuellt tar dere lyngenfjorden?? :flag:

Så langt så sliter vi litt med bemanningen på deler av rutene nordpå. Vi får se etterhvert om vi har kapasitet til å gå inn fjordene . Så langt ser det ut til at vi får problemer med akkurat det. Tiden vil vise. Nei, dette er ikke bare for motorbåter. Alle typer båter kan delta.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Det er det beste forslaget så langt, det stemmer eg for :yesnod:

 

Forslag (viss du skulle få lyst å lage ein versjon til :wink:): Kunne det kanskje gjordt seg å trekke halvrundingane litt lengre inn mot midten for å få litt mindre "daurom"?

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...