M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Skrue og mutter Klink ihvertfall da. Har du noe råte da? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 (redigert) Mest råte i overbygget tror jeg... Har bare funnet en råteskade i skroget å den er over vannlinja. Men er nok litt i spantene rundt omkring! Tror jeg må bruke skruer å mutter noen plasser, kommer jo ikke til alle plasser.. Men nå skal jo ikke du klage, du bruker jo franske treskruer! Redigert 7.Desember.2007 av Sleipner93 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Det har jeg ikke sett Hva er skaden i da? spant eller bordgang Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Skaden er i en bordgang, var et hull.. Men vi har støypt det igjenn med betong å skrudd en plankebit over... Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Hva er spantene lagd av? eik? Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Tror det... (Kan være skummelt med tanke på at de råttner innenifra!) Men hvordan kan jeg sjekke om det er eik?? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 7.Desember.2007 Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Bank på de med hammeren Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/S Bastard Svart 7.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Desember.2007 Japp, det har jeg nå gjort i alle spant. Og heldigvis høres det stumt ut. Men man må klaske til litt skikkelig. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 8.Desember.2007 Del på Facebook Svart 8.Desember.2007 Ok, får prøve dette neste gang jeg er i båten da... Om ikke det er råte i noen av spanta er ihvertfall noen knekkte! Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 23.Desember.2007 Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Har arbeidslysten forsvunnet helt Per Christian?????????? :cryin: Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Nei, ikke helt. Venter til 1 eller 2 dag med og jobbe ute i båten. Så jeg håper ihvertfall at jeg får gjort akterdekk ferdig, men kommer litt ann på tempratur. Skal bruke epxoy, og da er det greit med noen grader Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 23.Desember.2007 Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Det var da inderlig bra! Trodde det var helt gitt opp jeg Ellers venter jeg spent på noen bilder etter at du er ferdig med akterdekket! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Kan ikke gi opp nå som målet er så nærme. Bilder kommer, akterdekk med eller uten pullere Sitér dette innlegget Link to post
kritrov Svart 23.Desember.2007 Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Det var godt å høre at du begynner å få arbeidslysten din tilbake. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 23.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Desember.2007 Ja, den kommer og går. Så når den først er der får jeg gjort en hel del Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 27.Desember.2007 Del på Facebook Svart 27.Desember.2007 Ja nå har dagene du snakket om gått, ble det noe akterdekk? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Neida, jeg må ha tak i en pressenning til først, har en del dugg som drypper. Og det er ikke særlig begagelig og få disse i nakken når man holder på i båten. Men vi får se nå som alle dagene med familiebesøk osv er over, da har jeg tid ihvertfall. Kom også til og tenke på om finerplatene burde settes inn ett par dager, nå står dem i uthuset og er kalde. Dem har sikkert trekt litt fukt også, så jeg vet ikke og det er smart og lime disse med epoxy da. Mulig jeg kan bruke polyuretan lim som jeg drar ut med en sparkel, dette limet herder jo ved og dusje vann over. Jeg skal lime 2 finerplater sammen Sitér dette innlegget Link to post
Donald2 Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Kommer jo til å bli som en helt ny båt når du er ferdig.. Lykke til og får håpe du har mye arbeidslyst så du kan gjøre den ferdig til sommeren ellr neste sommer.. Sitér dette innlegget <M/S Skipper har endret navn til Donald2.> Link to post
ok67 Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 PU-lim går sikkert bra, men husk på at det må ha press under herdingen, da det ekspanderer. Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Du limer altså først 2 plater med epoxy og så legger du furu-bord? Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 PU-lim går sikkert bra, men husk på at det må ha press under herdingen, da det ekspanderer. Ja det er jeg klar over, har ikke brukt noe annet lim til nå. Dvs, noe eopxy har blitt brukt. Riktig Sleipner, men det er mulig jeg bare legger duk og epoxy på platene og maler som en finnish til slutt. Alt.2 er og legge staver i furu med nating. Har ikke bestemt meg 100% for hvilken løsning enda Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Syns du skal legge furu-staver og nate. Det blir berre lækkert!! Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Jepp, bare så veldig mye pirkearbeid så jeg må tenke på den der. Det er ihvertfall det jeg hadde lyst til og gjøre til begynne med, så jeg får tenke mere på det når fineren er lagt på Sitér dette innlegget Link to post
Sleipner93 Svart 28.Desember.2007 Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Hehe, ja det tar nok endel mer tid og arbeid å legge staver og nate enn å male rett over Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 28.Desember.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Desember.2007 Ikke sant Legger jeg staver så blir det uansett lagt duk/epoxy over til slutt for og få en tilnærmet vedlikeholdsfri overflate Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.