TrondT Svart 8.September.2011 Link til dette innlegget Svart 8.September.2011 q/..Ganske dyre faktisk, men ser i det minste billige ut.../eq Elegant svar TrondT Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
10ta9c Svart 18.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2011 Det er vel å overdrive at vi har hatt en nydelig høst, men sett bort fra ukedagene, har vi hatt de beste sommerdagene på sjøen nå i september. Sist helg. Utasjærs i t-skjorte. Denne helgen har også vært strålende. Minstegutten tok sin første torsk. Litt skeptisk, kanskje fremdeles litt skremt av denne styggingen. Likevel, godt med matfisk. Og fulle teiner. Denne var derimot heldig med datoen. Godt å ha båten ute hele året. Får håpe på flere strålende "sommerdager" ut gjennom høsten, og vinteren. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
volfro Svart 19.September.2011 Link til dette innlegget Svart 19.September.2011 Eg var på land for vårpuss i helga. Var veldig misunnelig på de som var utpå ja. Men hadde en fin helg på land også tross lange dager. Ligg utpå nå og slingrer i regnet, fint det også. Nå er eg klar til en lang vintersesong:) Link to post
Viknes 6BY Svart 26.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 Nå, noen nytt? Link to post
10ta9c Svart 26.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2011 noen nytt? Nei, blir bare bruk nå. Får gå i gang med oppgraderinger når teinene er tatt i land. Har akkurat rundet 40 timer fordelt på ca 20-25 turer i all slags vær. Det meste fungerer strålende, med unntak av det som allerede er nevnt. (For stor propell, lekkasje i trimplan, og giver for ekkolodd) Litt problem med vann i dieselen. Det kom av disse dekksforskruvningene. Flak Kunne komme inn en halv liter vann på et døgn, om det regnet heftig. Og det har det gjort ofte. Har klint silikon rundt sidene, og problemet er borte. Må forske mer på dette senere, eller bytte dem. Hender seg at drevet går ut av lås når jeg bakker. Smekker i lås igjen på forover, men det er noe som må studeres ved dokking. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Viknes 6BY Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Så kjekt da. Vann i drivstoff git minus poeng. Gikk fikk også dette, men ikke gjennom fylle spool, men fra bukers stasjon.... Denne funker på mindre lekasjer http://www.nautequipe.co.uk/ekmps/shops/nautequipe2010/images/sealant-captain-tolleys-creeping-crack-cure-60-ml-468-p.jpg Link to post
Viknes 6BY Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Upps, har ikke truffet helt med fingrene på tastaturet. Litt tidelig... Men jeg fikk litervis med vann i Diesel på bunkrings stasjon... Link to post
index Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 De lokkene der er beryktet for å lekke fra bolten som holder den delen du trekker opp. Skift det heller ut med et tett plastlokk, da får du ikke en dråpe vann i tanken... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Marida Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Litt problem med vann i dieselen. Det kom av disse dekksforskruvningene. Flak Kunne komme inn en halv liter vann på et døgn, om det regnet heftig. Og det har det gjort ofte. Har klint silikon rundt sidene, og problemet er borte. Må forske mer på dette senere, eller bytte dem. Huffda, har akkurat montert to slike, rette riktignok. Slet med vann i dieselen. Monterte du vannrett eller på vegg? Kom med oppdatering på disse. Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Har slik jeg også, har ikke merketnoe til vann i diesel ennå, men bør vel bytte den ut. Har ikke sans for de med plastlokk heller, har en på båten jeg ikke får opp. Selges de gode gamle enda? Den typen man må ha verktøy for og skru opp Link to post
Marida Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Det jeg syntes var fint med denne var at lokket gikk på utsiden av den delen som er festet til skroget. Dermed ville vann renne på utsiden og nedover. Mine er montert på dollbordene. Får sjekke til helga, mine ble montert nye i september, shit Link to post
M/S Bastard Svart 27.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Det var det jeg også tenkte. Også liker jeg ikke den stålvaieren som lokket henger i, den trøble det til hver gang jeg skla skru på lokket igjen. Den patenten fungerer mye bedre med lenke Link to post
10ta9c Svart 27.Oktober.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2011 Monterte du vannrett eller på vegg? Montert på dollbordene. Renner en elv over dem når det regner kraftig. Det var det jeg også tenkte. Også liker jeg ikke den stålvaieren som lokket henger i, den trøble det til hver gang jeg skla skru på lokket igjen. Irriterende, ja. Skikkelig klønete konstruksjon. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
M/S AIOLOS Svart 28.Oktober.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2011 Jeg har også slike, et for diesel som er montert høyt oppe der jeg går ombord og et for ferskvann som er montert på dollbord. Og har ikke merket noe feil med noen av dem. Link to post
10ta9c Svart 7.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 6 november kommer høyt på listen "Årets fineste sommerdager". 15 grader, og strålende sol. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
M/S AIOLOS Svart 7.November.2011 Link til dette innlegget Svart 7.November.2011 Vi har hatt en fin dag her også med litt morgentåke i morges, og det ble påstått at det skal vare tom. fredag Link to post
volfro Svart 10.November.2011 Link til dette innlegget Svart 10.November.2011 Har vært bortreist siste måned så har ikke fått med meg godværet. Skulle i bryllup på Lørdag så da var det bare å hive seg i båten..... Får håpe været holder en stund til.Charming Ruth har fått på burkaen i helga. Link to post
10ta9c Svart 11.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.November.2011 Litt kaldere nå, men like fint. Sjeldent vi opplever skyfritt og vindstille om sommeren, men den siste tiden har det vært flust med slike dager. Kanskje burde man sette ut båten om høsten, og ta den opp om våren. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 13.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.November.2011 Da har jeg byttet jolla med en Aquaquick 265 Syntes jolla var altfor vinglete, og hadde for lav lastekapasitet. Likevel var det merkelig stor etterspørsel da jeg la den ut for salg. Første som ringte, var på sjøen, og kunne ikke hente den før seks uker senere. Lot derfor annonsen stå til jolla var hentet, men la til solgt i teksten. Fikk likevel syv henvendelser senere, og de mest ivrige kontaktet meg igjen da antatt salgsdato ble utsatt. Siden det geografiske markedet for en slik jolle begrenser seg til et par timer med bil, må man si at responsen var formidabel. Satt 3000 som prutepris, men prisen var ikke tema hos noen av de som tok kontakt. Om noen har Walker bay-joller liggende å slenge, så er det godt marked for disse. Løp og selg! Aquaquicken fant jeg i en garasje i nærheten gjennom bekjente. Så godt som ubrukt. Mesteparten av slitasjen har jeg selv stått for i dag da jeg slepte den inn i naustet. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
volfro Svart 14.November.2011 Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Eg er veldig imponert over stabiliteten selv med 15 hk på AQ 265, må selvfølgelig bruke hodet. (skal du ha mye motor på den)? Har du disse profilene? https://baatplassen.no/i/topic/81425-stive-av-doerkplater-i-gummibaat/page__p__1151529__hl__%2Baquaquick+%2B265__fromsearch__1#entry1151529 Link to post
10ta9c Svart 14.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.November.2011 Tror ikke den hadde disse profilene. Nå skal jeg bare ha 2,5 hk hjulvisp bakpå, så det går nok greit likevel. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
10ta9c Svart 8.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Så for meg å bruke båten en del i vinter, men de stille, flotte vinterdagene har måtte vike til fordel av en endeløs kuling fra sørvest. Først nå i April, kom vinteren, slik den bør være. Nå hadde jeg derimot kommet i gang med en del arbeid i båten, så utfluktene ble til fjells. Vinterarbeid: Ny stereo er blitt montert da den gamle fikk stadig økende kontaktproblem med det avtakbare frontpanelet. Litt synd, siden den på alle måter var perfekt for avspilling av mp3-filer. Ryddig og god lesning av mapper og filer. Denne roter mer med tagger, og fryser fullstendig om man skulle ha en ikke kompatibel fil på minnepinnen. Ellers grei nok for en rimelig penge. Likevel ikke å anbefale, da den prøver å gape over mer en den kan takle. Typisk kinesisk lavkvalitetsprodukt. Har mer tro på Kina når det kommer til fyrverkeri. Aner ikke om dette er kinesisk, men greit å ha ombord. Bestilte også litt dasstilbehør. Innfelt dassrullholder... ..og speil Kom over en 40mm eikeplate, og fant ut at det hadde gjort seg å oppgradere byssa. Fikk nå saget ut hele benken av et stykke, og resultatet ble Siden plotteren har en liten skjerm med lav oppløsning, har jeg vært på utkikk etter et bedre alternativ. (Til under 20000) Valget falt på en Asus eee pad slider. (3000 fra Digital impuls) Lyssterk skjerm med god oppløsning. Sollys virker ikke å være noe problem. Forskjeller på 7 og 10 tommer er stor. Forskjellen på oppløsningen er også betydelig. Blir å bruke denne i tillegg når man skal på tur. Isolering: Siden det stort sett har regnet vannrett i hele vinter, har det ikke fristet å ta fatt på isolering av av motorrommet. Med fri i påsken var det uansett på tide å få det gjort. Særlig skottet frem mot lugaren var en prøvelse i umulige arbeidsstillinger. Har brukt Biltemas 20mm plater. 13 stykker. Gummibåt: Å få tilpasse festene til gummibåten, var også en påskenøtt. Fikk endelig en åpning i været, så jeg fikk kjørt jolla ut fra naustet for tilpassing. Så i garasjen for liming. Aquaquick-merket er slik plassert at det måtte fjernes, eller lime over. Det siste viste seg å være eneste alternativ. Rubbet det godt, og klinte på. Ble litt snø under montering av festene (Quick `n Easy) Selv om det ble en våt og jævlig vinter, fikk vi en fantastisk påske med kaldt vær, og stadige påfyll av puddersnø. Stille vær med tilløp til utepils i solgløttene. Regner med at våren ligger på lur under snøen, og håper på en bedre sommer enn i fjor. Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
volfro Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Ja det e jo lov å håpe. Blir jo bedre enn ny den båten din.. Hvilket lim brukte du til isolasjonen? Link to post
Roksoy Svart 8.April.2012 Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 Jeg er nesten målløs! Helt utrolig bra jobba, regner med du får mange fine sjødager med Øyenstikkeren din, gratulerer! Prosjekttråd: https://baatplassen.no/i/topic/81294-rana-18-cabin-i-hus-prosjekt-paabegynt/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn