Jump to content

Baatplassenkonvoien sørgående kan du følge her


Astor

Recommended Posts

Problemet er at konvoyen har stoppet opp i Arendal, da det ikke er noen som kan ta neste etappe fra Kragerø.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Er det helt krise, kan jeg ta med pinnen i bilen ett stykke nordover i løpet av uken. Jeg befinner meg akkurat nå i Arendal. Men reiser antagelig til Kristiansand i morgen kveld. Skal så nordover igjen enten torsdag kveld, eller utpå fredagen. Men da må eventuelt noen møte meg på ett passende stoppested langs E18 for overlevering ved Arendalskanten, og levering videre ved Kragerø, eller hvor det nå måtte bli. Er på jobb, og har ikke tid til store omveier.

Gi meg i så fall beskjed ganske raskt på IM, da jeg har litt dårlig tilgang på internett for tiden. :smiley:

 

Er det forresten ingen mulighet å få sendt pinnen et stykke med en redningsskøyte da?

Link to post
Share on other sites

Her snakker vi om indrefileen av sørlandet. Selveste båtfylket Aust Agder. VEKK OPP TERJE VIGEN da vel.

Sett prammen på vannet og ro den østover kysten.

Skulle så gjærne ha levert den videre før jeg går i vinteropplag...

Den som aldri har en drøm vil heller aldri oppleve at en drøm går i oppfyllelse

O.H.

Sandvik 945 TAMD41M 163 grønne små hissige hingster.

Link to post
Share on other sites

Jeg har sendt IM til Vikers som skal ta stafetten nordover. Ingen svar så langt. Om det ikke passer for han så gir han sikkert en beskjed om dette. Noe kan jo ha kommet i veien. Om så er så må vi finne en erstatning. Ligger det ei redningsskøyte i Arendal?

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Det kan virke som at det er tilfeldighetene som har fått råde - når det gjelder fremdiriften på sørgående konvoi.

Det burde ha vært et mer forpliktende og planmessig opplegg. Slik det har vært nå, har baggen ligget i dagevis i påvente av at "noen" tar ansvar.

Enkelte har "koset" med den i dagevis før de har latt den gå videre. Tror vi trygt kan si at dette stuntet ble en fiasko.... desverre.

 

 

Geir :seeya:

Geir :seeya:     oviklogo2.jpg

Link to post
Share on other sites

Jeg har snakket med kara på redningsskøyta i Arendal. De kan ta den ombord og prøve å få den videre. Tar kontakt med Hallaron om dette. Arendalskøyta går kun til Risør. Om de vet om noen som skal nordover så kan de få ndenne med og at de vidrere tart kontakt med nestemann. Det er alltid et tilgjengelig sted å legge denne, f.eks. kjøpmannen påp brygga el.

 

Joda, vi har lært endel om dette med forpliktelser. Nå er dette kun en koslig aktivitet som ikke har andre forpliktelser enn det sosiale. Heldigvis.

 

Mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Finnes der virkelig ikke noen båter i området Arendal-Kragerø??????? Det er jo bare snakk om 35NM og et par båter burde kunne "ofre seg" å få bagen videre. Jeg gikk 2x15NM ene og alene for å få bagen et hakk videre og synes ikke det var mer enn en kan forvente av de som har meldt seg på stafetten. En ikke lage noe stort mediastyr av dette selv om det jo er en fordel... At redningsskøyta tar en etappe her og der er jo for så vidt greit nok men det er jo Båtplassens medlemmer som skal stå for transporten :smash: Skal alle vente til en likevel skal samme vei og kan ta bagen med på lasset kommer vi aldri i mål...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Tullebukker.

 

Hvor er baatplassenentusiastene på Sør- og Østlandet? Bak PCen? Skjerp dere og få pinnen videre til mål. Har dere en sen høstkveld meldt dere på dette får dere jammen vise dere frem nå og stå ved deres forpliktelser.

 

:sailing:

Redigert av Arnstein (see edit history)

mvh Arnstein

M/B JAVA

Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve.

Link to post
Share on other sites

Det er ett sørgelig kapittel som skrives på denne kansje mest traffikerte lystbåtleia. At man ikke klarer å få en båt til å plukke opp denne nå når det har vert fellesferie fatter ikke jeg. Jeg traff pinnen i Listaområdet på motgående kurs og dette begynner å bli mange mange uker siden...

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Veldig synd. Dro fra Arendal søndag da båracet var slutt. Når jeg leser dette så var det vist der og da den stoppet. Kan selvfølgelig kjøre ned å hent`n så han kommer videre, men det hadde vært fint om jeg ble møtt på halvveien. Ser at det er flere som er "bekreftet" i etappene videre, men finnes det en oppdatert liste, når det nå er blitt vel sent på sesongen for noen?

Bytte et sted mellom Risør og Jomfruland f eks. Bare et forslag. Fin ettermiddagstur.

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Har sendt IM til respektive, men for å "forsvare meg her", så har jeg vært i mitt " annet hjem" - på sykehus mer eller mindre fra tiden rundt trebåtfestrivalen.

Har nå sagt at jeg kan hente i Kragerø på søndag om en uke, men om det blir for sent så er andre fri til å ta pinnen. Har et forseilfall i toppen av masten etter stormen jeg kom utfor på vei hjem fra risør, og det må ordnes før neste tur.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Link to post
Share on other sites

Om baggen skal være fremme senest 15 september begynner tiden å renne ut. Enten må dette times med flere bytter pr dag eller så må noen ta lengre strekk. Ikke for å "tråkke på noen", men om interressen er der så er det vel tiden inne for å ta tak i dette.

Per Harald.

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

 

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

Link to post
Share on other sites

Vi har nå kontroll på baggen og Vikers tar tak fra der den ligger. Innover fjorden er tettheten av deltakerbåter stor, slik at hvis noen ikke kan gå etappen så er det andre som kan trå til. Om det ikke blir på datoen 15. september får så være. Vi har laget en aktivitet som mange har vært med på. Og BP har fått god PR rundt om.

 

mvh Astor


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...