Jump to content

Prosjekt: Bygge kombisjark ut av en gammel 23' plastsnekke


Walter_S

Recommended Posts

Dæærrsssken...!

Her har du fått deg litt av en båt, Walter!

- også så velbalansert og fin som den ser ut på sjøen!

 

Gratulerer med resultatet! :flag:

I kveld kan du trygt lene deg tilbake i godstolen med noe brunt i et lite glass og kjenne på godfølelsen.

Jobben er gjort! Nå er det tid for å nyte!

:cheers:

Link to post
Share on other sites

Fortsettelse fra: "Noe av det siste jeg gjorde nå i ettermiddag, var å legge ned lanternemasta for transporten i morgen, og for at kran-skrevet ikke skal dunke borti masta og ødelegge den under kranløftet"


 

Ja, så var dagen kommet. våknet (uten vekkerklokke!) kl. 06:00 og det første jeg tenkte på var: "Nå er det bare 6 timer igjen før traktoren kommer og henter Malaika..." :rolleyes:

 

Vel, velk, det gikk nå bra. Været var ikke det beste, men langt i fra så ille som man skulle ha inntrykk av når man hørte på NRK Østfold i går kveld. Det er tross alt slutten av oktober, folkens - og ikke St. Hans...

 

Nå skal ikke jeg, sedvane tro, skravle meg bort og fortelle alskens unyttige og uvesentlige detaljer (jeg har desverre lett for å skjene ut både til styrbord og babord, når jeg først setter i gang... :rolleyes: ) og dere skal få slippe å lese om ditt og datt - jeg bare legger ut bildene så har dere noe å se på. Jeg antar også - siden det er lørdags-kveld - at ganske mange (tør ikke tippe på prosenten...) sitter nå med ei pinne i hånda, og da er det uansett enklest å forholde seg til bilder... :giggle: (svingstang?)

 

 

t23_091024_02_sjoesetting.jpg

Ganske så presist, litt over tolv ankom transportøren. Det er jo bare 4-500 meter bort til båthavna og kranen.

 

 

t23_091024_04_sjoesetting.jpg

Ganske så merkelig følese å se sitt prosjekt gjennom 2½ år, reise ut gjennom hageporten...

 

 

t23_091024_05_sjoesetting.jpg

På vei til båthavna...

 

 

t23_091024_06_sjoesetting.jpg

Kranfører Terje tar imot og ordner resten på en proff måte.

 

 

t23_091024_08_sjoesetting.jpg

Akkurat når kranen svingte ut over betongen syntes jeg at Malaika lå litt lengt fremme i stroppene... (svelg, svelg..)

 

 

t23_091024_11_sjoesetting.jpg

En halv time senere var hun fortøyd ved Baardsenbrygga, der hun lå før hun bele ombyggd.

 

 

t23_091024_14_sjoesetting.jpg

Det begynte å regne så smått, men vi kunne nå senke skuldrene og begi oss 'nedunder' - her svigersønnen med et bredt glis...

 

 

t23_091024_15_sjoesetting.jpg

Her er GeirFrode med kona Wenche og får seg en velfortjent kaffekopp.

 

Dette var en av de store og meget hyggelige overraskelser idag. Da Malaika, svigersønn og jeg kom bort i båthavna sto GeirFrode og Wenche der!! De hadde reist helt fra Moss til Tangen for å se Malaika skulle sjøsettes! Det kaller jeg gode venner!! Meget overraskende - og ikke nok med det. Men de hadde med seg en sjøsettings-presang til Malaika i form av en 1/2 flaske god og edel Dansk Akvavit (Taffel).

Hjertelig takk for overraskende besøk og presang, GeirFrode og Wenche!!!

 

Jeg må jo ikke glemme BERT som også møtte opp for å se på begivenheten - Godt gjordt, sier jeg bare!!! :flag:

 

t23_091024_16_sjoesetting.jpg

Dette var en av de beste pilsene jeg har smakt på lenge! (P.S.: Malaika var da trygt fortøyd for dagen...)

 

 

Senere på ettermiddagen måtte jeg ta en tur nedom brygga igjen, bare for å se til at alt var i orden, og tok noen flere bilder. BP-medlemmer vil jo alltid ha mange bilder.

 

 

Noe særlig mer er det ikke å si - bildene taler for seg selv, synes jeg!

t23_09_10_24_01_sjoesetting.jpg

 

 

t23_09_10_24_04_sjoesetting.jpg

 

 

t23_09_10_24_09_sjoesetting.jpg

 

 

t23_09_10_24_14_sjoesetting.jpg

 

 

t23_09_10_24_15_sjoesetting.jpg

 

 

t23_09_10_24_17_sjoesetting.jpg

 

 


 

Fortsettes:

:flag:

og

:seeya:

og

:cheers:

 

P.S.: Takker også GeirFrode for at han la ut de flotte bildene av Malaika på sjøen!!!

Vi snakkes!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Jeg har flere bilder jeg kan legge ut hvis du tillater det.

Bare kjør på, GeirFrode - her er det brød og sirkus til BP-folket!

 

:lol:

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...