rogeri Svart 24.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 Myra 25 er ikke noe særlig større enn den båten du allerede har!!! Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 24.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2009 til Sabb-Lars: Ja det er en Folla Myra. Rogeri: Den er både lengere, høyere, dypere og bredere, og med et stort lasterom. Et pluss til er at man trygt kan gå til Finnmarka om våren med den, så jeg vil si den er stor nok. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Folla Myra 25, er ikkje den ganske dyr da? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Det er en 1984 modell, får den til en overkommelig pris. Motoren har akkurat bikket 7,000 timer. Sitér dette innlegget Link to post
Vengsøyværing Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 da er vel båten ganske billig men kansje det er mulig det trengs service på motoren da. Sitér dette innlegget Link to post
Lukas Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Er det noen som sitter på bilder av en Nordlandssjark med overbygg og rorhus i tilnærmet original tilstand? Jeg har fått en sjark som har et litt håpløst overbygg som har blitt bygget i senere tid. Jeg skulle gjerne visst hvordan den så ut da den ble bygget slik at jeg har noe å gå etter. Sjarken kan ikke være stort mer enn 19 fot, men det er helt klart en Nordlandssjark. Sitér dette innlegget Link to post
rogeri Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Her har du en, slik de ble bygget på Rognan! Les litt om Kai Lindes Trebåtbyggeri på Rognan i Nordland, HER, kanskje du blir noe klokere? Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 5.April.2009 Link til dette innlegget Svart 5.April.2009 Er nå tilbake etter vintersesongen, flott film du laget Erik... Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 19.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2009 Eirik, Skal du ikke presentere ny-sjarken????? Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 20.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Åjsann, det hadde jeg faktisk glemt! Her er min nye skute; en Myra 25 med en Nanni 43 hk. Og her er et bilde av maskinen: Skal gjøre en del alu.arbeid på sjarken, bl.a; legge alu-plater på utsidene av rekkene fra garnhaleren og bak, lage styreposisjon på rekka bak haleren og få fixet en garnklyver. Hva synes sjarkomanene om nyanskaffelsen? Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Blei no passelig missunnelig , gratulerer så masse. Skjønne at du har vært så oppe i skjyan at du måtte purres. Korr blei det av gammel-sjarken? Sitér dette innlegget Link to post
hengefjes Svart 20.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Juni.2009 Flott båt, Eirik! Sitér dette innlegget Hekkbølger - hva er det for no??? Link to post
Sjarkens venn Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Gammelsjarken ble solgt ned til Rødøy i Nordland, til en pensjonert rekefisker. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 21.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Nå holder jeg på å gjøre sjøklart for avgang til Klakkan ikveld. En sjark hadde fått 400 kg sei på 3 timer med 2 juksamaskiner, så jeg skal gå dit å se om man får seg koking og kansje litt til. Legger ved noen bedre bilder av sjarken, dekket og innredning. Et bilde av dekket. Garnbingen av tre skal bort, og oppdraget er nesten fullført som dere ser. Bakveggen: Et bilde som viser deler av innredninga. Bysseseksjonen kom ikke med. Styreposisjonen sett gjennom vinduet på bakveggen. Mvh. Eirik Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Det dere var en skikkelig SJARK, ja...... ...det som vi har her nede er bare leketøy i forhold! missunnelse, missunnelse, missunnelse.... Gratulerer med flott skip, Sjarkens venn / Eirik! Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Sleipner93 Svart 21.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2009 Huff, du begynner å ta meg igjenn på fot altså, 1 fot mer nå så ligger vi likt.. Det er bare fordi du tjener så bra på fisket.. Sitér dette innlegget Link to post
Nordvesten Svart 22.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 kjempefin båt ! (måtte bare si det) Sitér dette innlegget - Ekte båtfolk dør aldri de bare lukter sånn - Medlem av "7-knops klubben" Link to post
Sjarkens venn Svart 22.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2009 Takker for godord alle sammen! Litt kronasje blir det jo av disse fiskeriene, og man må vel oppgradere litt nå og da. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Ja, da var sjarken vel oppe på tørr grunn. Skal fixe litt på skroget, og ellers er det bunnsmøring og bytte av zink som står på menyen. Brukte ca. 1,5 time på spylinga da båten var hvit av rur under vannlinja på babord side. På styrbord side var det nesten ingen rur, bare et lett skjegglag. Har vært plaget med dårlig kjøling på motoren, og jeg fant grunnen: kunne bare såvidt skimte kjølesløyfa gjennom det tykke rur og skjellaget. Menmen, fikk nå spylt rørene, og senere skal de pusses med sandpapir, så blir det nok flott. Tok et bilde etter spylinga var ferdig. Det var det, når skal jeg bare få i meg litt middag, så er det på'n igjen. Redigert 26.Juni.2009 av Sjarkens venn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 (redigert) Flott båt - flott navn - E berre misunnelig Er no spent kor mykje fesk du klare å laste i den.. Redigert 26.Juni.2009 av p-kaill (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nordvesten Svart 26.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 kjempefint navn du fant til båten din Sitér dette innlegget - Ekte båtfolk dør aldri de bare lukter sånn - Medlem av "7-knops klubben" Link to post
Sjarkens venn Svart 26.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2009 Takker! Jada, synes navnet passet bra, det har også flere betydninger. Ordet 'Lyng' kommer visstnok av ordet 'Lugn' som trolig betyr "stille", så da betyr jo Lyngshav--> Stille hav. Det står i målebrevet at båten skal kunne laste 2 tonn ombord, så en del fisk har den jo plass til. Neste år satser vi på total oppmaling av skroget, muligens i en litt annen farge. Skulle få tilsendt RAL-fargekoden på dagens Myrasjarker av Folla Boat. Skal få laget meg en lastebom på sjarken, slik at når storkveita kommer til rekka setter jeg bare en stropp i sporden på den, og løfter den lett ombord. Lastebommen vil også lette oppgaver som F.eks å løfte en 300liters-container med garnbruk ombord. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 28.Juni.2009 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Vi ønsker bilder av båtpussen. Sitér dette innlegget Link to post
Sjarkens venn Svart 28.Juni.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2009 Jada p-kaill, dere skal få rapport og bilder! Igår konsentrerte jeg meg om rengjøring/pussing av propell og kjølesløyfe. Brukte grovt sandpapir på kjølesløyfa, noe som fungerte utmerket. På bildet er det fortsatt noe hvite merker etter alle rurene og skjellene som hadde funnet sitt bosted på kjølesløyfa... Disse merkene ble fjernet idag med litt finere sandpapir, men glemte å ta bilde etter dagens økt på rørene. Propellen presset jeg nytt fett i og pusset den med stålull og Zalo. Det ble jo bare heeerlig! Det siste jeg gjorde var å teipe klart til bunnsmøring, tok litt tid siden jeg prøvde å være veldig nøye. Legg også merke til at jeg har sparklet en skade på roret nede i venstre hjørne av bildet. Det siste bildet viser båten da jeg var ferdig å bunnsmøre den idag. Ble flott synes jeg. Det var det, skal ta en liten tur ned i båten snart.... Skal bare spise middag. Sitér dette innlegget Link to post
svartingen Svart 10.August.2009 Link til dette innlegget Svart 10.August.2009 Hei,er ny på baatplassen,å på den korte tid jeg har vært her,har jeg funnet mye som jeg har lurt på. har en 34 sjark,med 130 perkings. når jeg var ute på sjøen å kjørte, på 9,5 knopp gikk baken langt i sjøen.ikke på 8 knopp. har sett noen sjarker med fleps,å har tenkt å bygge meg en i høst. har noen andre meninger om sjarker med fleps å hvordan det fungere. grimsøy Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.