Jump to content

Den offisielle sjark-tråden


Sjarkens venn

Recommended Posts

Takk for svar. I min søken etter sjark ble jeg tilbudt en "23 myra sjark" og jeg fant ikke et eneste bilde av noe slikt på nettet og jeg forstår jo hvorfor nå, men.... det viste seg at fyren hadde en myra sjark og den var også 23 fot. Den var nemlig bygget om med utgangspunkt i Myra 23. Jeg endte opp med en 22 i stedet. Under ser man den 23 fotern.

 

scan_pic0004.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
  • 1 måned senere...

Godag sjarkfolk.

Har et lite spørsmål eg lure på om noken kan gi et svar på.

Min 26 fot trebåt som vist på bildet, ligg veldig dårlig på mesan. Mistenker at det hadde hjelt å økt arealet på sjølve mesanen, og kanskje laga til splitt i akterkant av den også.

Men eg er ingen proff, derfor lurer eg på om nokon har et tips til andre ting som kan forbedre egenskapane til båten?

For ordens skyld kan eg oplyse om at arealet av mesanen er ca 1,5KVM, mens arealet av overbygget på båten er ca 2,7KVM. Rein logikk seier meg at om eg gjer arealet av mesanen større, men som sagt, tips og råd frå andre mottas med takk:)

 

20120317_17.30.15.jpg

Link to post
Share on other sites

Hei

 

arealet på duken hørtes puslete ut, uten at jeg har peiling. Ser iforhold til mesanen jeg hadde på en 24 foter så hørtes det smått ut.

 

En annen ting jeg har hørt er at mesanen bør stå så langt bak på båten som mulig for å få best mulig effekt. (Er visst viktig at den er bak propellen etter som jeg har forstått)

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

master_770.jpg

Vurdere og selg min Master 770 combi, lure på ka verdi på en sånn båt er? God stand på båten, rigga med teinehaler. Følger med Seiwa Explorer mk2 med 15" Olorin skjerm, og Furuno 620 lodd, Raymarine autopilot. sterio og kokeaperat. Mesan og opphøyna hekk på båten, noen idè til pris eg kan legge meg te på denne båten? er en 87 eller 88 model, både maskin og båt, men bere ingen preg av og være so gammal, so sagt en meget god holdt båt.

Redigert av lexuser (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Goddag, dere venner av sjarken!

 

Jeg leter etter en prosjektråd som gikk her på BP for noen år siden.

Det var en kar som bygde om en plastsnekke til en sjark. Jeg ble så imponert av jobben han gjorde at jeg vil lese gjennom tråden en gang til, men jeg kan ikke finne den.

 

Er det noen som kjenner til denne tråden og vet hvor jeg finner den?

Link to post
Share on other sites

Ja, det var denne jeg mente. Takk skal du ha, Injk!

 

Da husket jeg riktig, at det var Walter_S sin tråd, men jeg kunne ikke huske tittelen, og fant den heller ikke når jeg søkte.

 

Dette er en fantastisk tråd. Jeg anbefaler de som ikke har sett den å ta en titt. Dette er virkelig håndtverk.

 

Her er den.

Redigert av Javi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...
  • 3 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Den er veldig solid bygd. Alvoirlig kraftige spant i forhold til andre båter jeg har sett på. Er litt usikker, men ser ut som planken i skroget er over to tommer tykk???

 

Båten er bygd i 1945 i innerst i en fjord i Bindal. den ble ombygd med flytting av styrhus på begynnelsen av nittitallet.

 

Motoren er en iveco fra 1999 som snart runder 8100 timer. Den er 170-180 hk.

 

Den er nesten fire meter bred og stikker 180 cm dypt så det er en drektig båt til å være 34 fot.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...