Jonny Svart 4.April.2004 Del på Facebook Svart 4.April.2004 Denne kan ikke å ligge på side 2Side 82 mener Du vel Nei, denne saken må vi prøve å holde på forsida lengst mulig. NB bør ikke få dø i synden her, selv om jeg aldri har sett maken til selvmordsforsøk.... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Denne kan ikke å ligge på side 2Lar den stå limt inntil videre. Har ikke hørt noe fra Konkurransetilsynet foreløpig. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 For sikkerhets skyld sjekket jeg nettopp mailen for å se om der var kommet svar fra en av de 9 mottagerne i NB Marine som fikk min mail i forrige uke. Der var intet - at de tør . . . . . Men kanskje de sliter så hardt på andre fronter at dette blir bare en liten "fillesak" i den store sammenhengen? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Kjelli Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Spørs om der ikke er lagt munnkurv i saken. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 5.April.2004 Del på Facebook Svart 5.April.2004 Mulig det, skjønt jeg trodde ikke at *seriøse* firma opererte på den måten i den vestlige verden. Uansett så kan det være greit med en liten påminnelse til flest mulig innen NB om at de BURDE ha svart.... mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
hasog Svart 5.April.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2004 Jeg kan opplyse at jeg i 1988 kjøpte meg en ny NB 840 som byggenummer 3. Det var god service fra E.Allers helt til båten var betalt, då var det ikke noe service hos han. Reklamasjoner var det Bekken som ordnet opp på en meget fin måte Sitér dette innlegget Link to post
Idefix Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Kva med å tipse Forbrukerinspektørene i NRK ? Sitér dette innlegget Link to post
hermansen Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Gjort !! Sitér dette innlegget Link to post
Batdilla Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Fint hvis du holder oss oppdatert på hva tilbakemeldingen fra NRK evt. blir. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 6.April.2004 Del på Facebook Svart 6.April.2004 Har snakket med Konkurransetilsynet og de antyder at vi nok må vente etpar uker over påske før vi får svar. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 God dag igjen gode båtvenner, Jeg sjekket nettopp om NB Marine hadde hatt anledning til å besvare min henvendelse fra sist uke. Dessverre var der ikke noe svar, og jeg har derfor tillatt meg å sende dem en liten purring. Denne er sendt likelydende til alle NB-mailadressene som er oppført på deres hjemmeside, og den lyder som så: Jeg er klar over at det kan være travle tider i båtbransjen i disse dager. Men på tross av det, kunne det nok ha noe for seg å svare på henvendelsene fra potensielle kunder og andre engasjerte båteiere. I den forbindelse må jeg få lov til å minne om at antallet besøk på baatplassens diskusjon om NB Marine nå har passert 7000 - syvtusen besøk..... Antallet innlegg er for tiden 134 og det stiger hele tiden. Innleggene spenner fra forundring og forskrekkelse over NB's "strategi" til en total fordømmelse, for ikke å si "forbannelse" over den hyperarrogante holdningen man har valgt. Jeg ønsker dere alle en god og ettertenksom påske! Nordmenn er som kjent ikke spontane før de får tenkt seg om - så la oss håpe at det hjelper med en lang påskeferie! God påske til alle baatplassens brukere. mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
MS Victoria Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Og jeg som syntes den nye store NB en var så fin at jeg ville kikke nærmere på den. Nå er i alle fall det ute av bildet. At man gjør feil av og til, det kan skje men at man til de grader ikke forstår at man har gjor :headbang:dt feil og at den eneste måten å "redde skinnet" på er å legge seg flat å beklage, ja det forstår ikke jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Janef Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Har fulgt med i dette fra sidelinjen. Med hånden på hjertet - er det noen forhandlere man ikke kan vente skjærer ut i ny og ne? Hadde den ubehaglige opplevelse å komme med forsiktig kritikk av en norsk motorsykkelimportør på 80-tallet. Kritikken var positivt formulert og var et forsøk på å få et bedre liv både for importør, forhandlere og brukere. Problemet var at det i det samme nummeret av bladet stod et annet innlegg som gikk ganske langt i kritikken. Dermeg gikk jeg med i dragsuget da importøren overreagerte og gav meg (og den andre innsenderen) med navns nevnelse "tilbud" om å overta hele importgesjeften for en rimelig penge. Samtidig ble vi "persona non grata" og forhandlerne ble oppfordret til ikke å selge oss deler. Det var en idiotisk affære, og det gikk nærmere 10 år før saken var glemt. Denne båtsaken er også "en idiotisk affære". Men slik dette nå er kjørt vil jeg ikke tro man oppnår noe som helst i forhold til firmaet. De lager nå gode båter likevel, og det er ikke noe mer uetisk å kjøpe NB båter enn å kjøpe andre varer, enn si varer fra internasjonale bedrifter som driver utbytting av fattige i den 3. verden eller produserer våpen som har svært så kontroversielle effekter. Å droppe NB på grunn av denne fillesaken vil være dumt, for kanskje NB er det beste for noen. Jeg kjenner en del NB eiere og båtene er vel greie de, selv om jeg personlig foretrekker andre fabrikater. Når det gjelder dette korstoget, så anbefaler jeg båtplassens brukere å besinne seg. Dette blir helt "tabloid". Selv tror jeg at NB i det stille avvikler sin litt spesielle forretningside for fremtiden, men hvorfor i allverden skal de "legge seg flate"? Det kan kanskje være tøft nok for NB etterhvert å be den uheldige båtkjøper om unnskyldning, men den sitter vel også langt inne, ettersom vedkommende ved å gå til avisen har stilt NB i et dårlig lys. Til det vil jeg bare si - det er NB som har stilt seg i et dårlig lys og har blitt avslørt. Men de sitter med nøkkelen til en fornuftig løsning. Den løsningen blir fjernere og fjernere når korstoget fortsetter her på forumet. Sitér dette innlegget Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Når det gjelder dette korstoget, så anbefaler jeg båtplassens brukere å besinne seg.Enig, dette har etter min mening tatt helt av M/Y Ellen Marie Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Jonny Svart 7.April.2004 Del på Facebook Svart 7.April.2004 Enig, dette har etter min mening tatt helt avJa, og med en slik opptreden i fra NB sin side skulle det og bare mangle !!!! Som man reder får man ligge, og dette har de ene og alene ansvar for selv. Synest faktisk det er utrolign rart at dette ikke har fått enda større medieoppslag jeg.Men siste ord er ikke sagt. Regner med at både TV2 hjelper Deg og Forbrukerinnspektørene på NRK også er tipset om dette. Sitér dette innlegget Link to post
Nadheim Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Kan ikke se en eneste god grunn til at vi som forbrukere skulle legge denne ballen død, og la NB slippe unna. Det er NB som bør være interessert i å finne en løsning. Vår interesse som forbrukere bør være å eliminere useriøse forhandlere. Sitér dette innlegget Link to post
bbergs Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Jeg har drevet i service yrket i snart 30 år . Jeg kan også huske den tiden det var lokale handelsgrenser men dette ble opphevet for mange år siden , vi har da fri konkuranse i dette landet og kan ikke la enkelte tungrodde bedrifter få gjøre som dem vil. Tenk hvis de som driver med internettsalg skulle nekte en av sine konkurrenter og selge sine varer i et annet distrikt. det ville jo bli totalt kaos. Nei takk jeg kommer aldri til og kjøpe meg en NB båt med denne kundebehandlingen .Hvordan er service nivået ellers i denne bedriften , tar NB på dette med samme innstilling vil det snart bli tungt og selge disse båtene her til lands. Håper denne saken vil gå i lang tid her på forumet, men vi må gi dem en sjans til og komme med sin verson av denne saken . det tar sikkert sin tid da det er vanskelig og innrømme sine egene dumme feil og svar til denne potensielle NB kjøper. Gleder meg til Konkuransetillsynets vurdering av denne saken kommer sikker til og havne i dagspressen igjen ( og det håper jeg for NB`s Skyld). :discuss :discuss Sitér dette innlegget Link to post
terjem Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Håper denne saken vil gå i lang tid her på forumet, men vi må gi dem en sjans til og komme med sin verson av denne saken . det tar sikkert sin tid da det er vanskelig og innrømme sine egene dumme feil og svar til denne potensielle NB kjøper. Gleder meg til Konkuransetillsynets vurdering av denne saken kommer sikker til og havne i dagspressen igjen ( og det håper jeg for NB`s Skyld). :discuss :discuss Hei igjen Jeg er den "uheldige" NB kunden som ikke fikk lov å bli kunde pga feil bostedsadresse. Jeg er enig i alt du skriver - i et frikonkurransesamfunn kan og skal ikke bostedsadresse ha noen som helst betydning på hvorvidt en skal kunne kjøpe en vare eller ikke. Slike mekanismer hører fortiden til! Hvorvidt det er lovlig eller ikke å nekte meg å kjøpe båten er etter min mening fullstendig uinterresant. Det kan godt være at der finnes en eller annen paragraf et sted som kan tolkes på en måte som gir NB rett til å handle som de gjør - men det er jo ikke det som er poenget og problemet. Det er jo serviceinstillingen og behandlingen av meg som kunde som er det grove overtrampet fra NB sin side - en behandler rett og slett ikke kunder på en slik måte. Alle bedrifter som har noe å selge må sette kundene i fokus, og gjøre sitt ytterste for å tilfredsstille disse. På den måten vil kanskje en kunde komme igjen senere - når varen er oppbrukt, utslitt, eller kunden trenger mer av den.... og familie og venner av kunden kommer kanskje også innom og handler - på bakgrunn av kundens gode omtale av leverandøren. NB gjør akkurat motsatt - de gambler på at jeg venter til høsten med å kjøpe båt, og at jeg slår meg til ro med deres begrunnelse for at jeg ikke kan kjøpe båt i Haugesund. Og når jeg ikke gjør det, og atpåtil er så en så frekk kunde at jeg går til avisen med saken, skjønner de at de har tabbet seg ut. Men - igjen velger de feil strategi - de nekter å kommentere for avisen det som står der, og de nekter i etterkant å kommentere alle reaksjonene som kommer om saken. Det er over 8000 som har lest diskusjonen her på Båtplassen - og mange av leserne har tipset NB og bedt dem om kommentarer, en unnskyldning eller ihvertfall en reaksjon. Men hva får vi - ikke ett ord - det er som å skrike ut de det absolutt tomme, svarte hullet.... Ser at enkelte tar til orde for å avslutte saken her, og bare finne oss i at NB ikke vil kommentere. Det er nok det NB håper på, og etter en tid vil det nok bli sånn... Men jeg synes det er alminnelig folkeskikk å svare folk som spør. Og folkeskikk bør absolutt en produsent og leverandør av båter ha - han skal tross alt leve av oss som spør.... Mvh Terje .......som av NB-Marine sin kundebehandlingspolitikk. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Ser at enkelte tar til orde for å avslutte saken her, og bare finne oss i at NB ikke vil kommentere. Det er nok det NB håper på, og etter en tid vil det nok bli sånn...Tråden blir stående på toppen til vi får en avklaring, enten fra NB eller Konkurranse-tilsynet. Sitér dette innlegget Link to post
Poseidon Svart 13.April.2004 Del på Facebook Svart 13.April.2004 Tråden blir stående på toppen til vi får en avklaring, enten fra NB eller Konkurranse-tilsynet. Dette er en ypperlig sak til å ha stående på toppen. Tråden viser på en utmerket måte at baatplassens brukere er båtfolk med både engasjement og rettferdighetsans. 2000 brukere, 143 innlegg og 8410 besøk representerer en "forbrukerbevegelse" som NB nok er best tjent med å ha et godt forhold til..... mvh Poseidon PS Jeg sjekket nettopp mailen og har ennå ikke fått svar på hverken mail eller purring som tidligere er sendt til alle NB-ansatte som jeg fant adressen til. DS Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Jonny Svart 14.April.2004 Del på Facebook Svart 14.April.2004 Tråden blir stående på toppen til vi får en avklaring, enten fra NB eller Konkurranse-tilsynet.Nydelig Ingar. Det var akkurat det jeg håpet på. Sitér dette innlegget Link to post
HaJ Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Ønsker å slutte meg til NB-kritikerne. Dette er uhørt og uetisk av NB! Etter å ha lest gjennom innleggene kan jeg ikke si meg enig i med den som mener denne tråden er et korstog mot NB. De kritiske innleggene her er jo også en reaksjon mot en produsent som fremviser en utrolig arroganse! Har NB glemt at det er de fornøyde kundene de lever av? Eller tror de at all reklame er god reklame??? Sitér dette innlegget Hjemmeside/blogg Link to post
huldra Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Hei, folkens! Jeg har lest gjennom hele denne "føljetongen"! Hvorfor svarer ikke NB?? At de tør å la ballen rulle?? Er det MULIG å være arrogant ovenfor kundegrupper? De lever jo av dette, bruker masse energi på utvikling, produksjon og markedsføring av bra båter! Det burde ikke være vanskelig å gjøre et vedtak, beklage og fortsatt forbli en av norges glimrende båtprodusenter- med godt renomme! HVIS det er arroganse som råder hos NB, passer dette glimrende med lokalforhandleren Båtsenteret i Haugesund! Der står arrogansen i høysetet!!! (-selv om de er uskyldige her) Hilsen Huldra -Karmøy. Sitér dette innlegget Link to post
Syvert Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Er det MULIG å være arrogant ovenfor kundegrupper? De lever jo av dette, bruker masse energi på utvikling, produksjon og markedsføring av bra båter!Joda, huldra, dette er bare ett av mange eksempler på at vi har en båtbransje i dette landet som er i utakt med sitt eget marked. Bransjeorganisasjonen har endog valgt et nytt navn som krever bruksanvisning. Det tidligere Norges Båtbransjeforbund, som alle forsto hva sto for, heter nå NORBOAT! Et engelsk navn på en norsk bransjeorganisasjon som arbeider for og med norske nordmenn i Norge! Det er åpenbart viktigere å ha et navn på organisasjonen som "gjør seg" i eksportsammenheng! Det reageres også på at NORBOAT distanserer seg fra et samlet Sakkyndig råd for fritidsbåter når det gjelder forslaget om obligatorisk båtførerbevis for 16-åringer. Det er nærliggende å tro at hensynet til salget av båter og motorer er viktigere for båtbransjen enn å være med på tiltak som kan bidra til økt sikkerhet og å redusere uvettig adferd på sjøen! Heldigvis har vi enkeltfirmaer i båtbransjen som gjør en glimrende jobb og som sørger for at det funker tross alt! Hilsen Syvert Sitér dette innlegget knbf.no For et bedre båtliv for alle" Link to post
Batdilla Svart 15.April.2004 Del på Facebook Svart 15.April.2004 Heldigvis har vi enkeltfirmaer i båtbransjen som gjør en glimrende jobb og som sørger for at det funker tross alt!Oppfordrer alle til å bli mye flinkere til å poste innlegg i trådene Forretninger jeg har bra erfaringer med og Forretninger jeg har dårlig erfaringer med. De som går rundt og tror at kunden er til for dem, og ikke omvendt, bør få merke det på omsetningen sin. De som yter bra service, gang etter gang, fortjener å bli framhevet ved enhver anledning. Vi er nå så mange brukere at et slik virkemiddel bør kunne merkes på litt sikt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.