Astor Svart 26.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2012 Ja, her er det mye lekkert å velge i. Litt merkelig at så mange nordmenn "sverger" til plast ?http://jachtbouw2000.nl/ Vi har vel mer erfaring og føler oss tryggere på en eldre plastbåt enn stål. Må legge til at det finnes mange nydelige hollanske stålbåter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Pettern1972 Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 i kveld ble jo sjølvaste Astor tv-stjerne også jo.... Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Laholm Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 For oss som pt ikke har tilgang til norsk TV: Innlegg 402; Kee? (sitat slutt) Laholm Link to post
Båtsjuk Svart 28.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 28.Juni.2012 Fantastisk tråd Astor, har sett gjennom hele i kveld. Følger med fra nå av! Inspirerende Link to post
olpi Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Er det noe liv på mat & trebåtfestivalen Astor? Kanskje vi stikker en tur dit hvis ikke det blir tur for å se på båt på sørlandet. Link to post
Astor Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Vi er vel ikke overbegeistret for slike festivaler som utvikler seg til fyll og spetakkel. Dermed ikke sagt at Halden byr på dette. Vi gikk opp fjorden i går i blåsten og havnet på rolige Borgen. Derned er ferien for rruen over for denne gangen mens skippern starter et rolig pensjonistliv. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Astor, du som har startet dagen lenge før hanegal i mange år....klarer du å stille om så fort da? Nå bør du ha maten klar hver dag fruen kommer sliten hjem fra jobb. Redigert 29.Juni.2012 av Flid (see edit history) Link to post
Astor Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Opp tidlig å få noe ut av dagen er mitt motto, Flid. Nå blir det å kjøre fruen på jobb og så en tur til Astor forå pusle litt. kan vende meg til det. Dere har vel to pilsner i et snøre der dere er? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
m/s draugen Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) i kveld ble jo sjølvaste Astor tv-stjerne også jo.... Var det allsang på grensen,"juba juba"? :) Mener jeg dro kjensel på ett fjes der på reprisen akkurat no. Redigert 29.Juni.2012 av m/s draugen (see edit history) Link to post
Mariell Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 (redigert) Kjenner flere pensjonister som lurer på hvordan de fikk dagene til å strekke til mens de var i arbeid. Fikk gjort mer den tiden, enn etter at de ble pensjonister. Pensjonist tilværelsen er som Trawler livet. Det går roligt men dog så i ett behagligt tempo. Tror eg. Hilsen en som er pensjonist wanabee 5 uker av gangen. Gjøss, der var den dagen over og kvelden har kommet. Hva har jeg gjort i dag????? Redigert 29.Juni.2012 av Mariell (see edit history) MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Faxen Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Det er så mangt å engasjere seg i, så som Frivillig arbeid, vaktmester i den lokale seilforening. Dataundervisning for seniorer, som er kjempegøy. Tiden flyr, men hva skal man gjøre når man ikke får jobb? Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Astor Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Joda mye å pusle med men seilforeningene vil jeg holde meg langt unna. :) Har man hus og båt vil jeg aldri kjede meg. I tillegg barnebarn som får mer tid til bestefar. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Flid Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Opp tidlig å få noe ut av dagen er mitt motto, Flid. Dere har vel to pilsner i et snøre der dere er? Niks, ikke sånn lenger Astor. De grønne har fått egen kjøleboks her ombord nå! Link to post
Astor Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 En liten videosnutt fra turen hjemmehavn til Sandpollen denne uka. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kal-El Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Uffda Grand Banks og 80knop blir feil:) Hadde gledet meg til en snutt med lyd og greier jeg nå...:) Link to post
Astor Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 (redigert) Måtte jo prøve dette også. Lover at det kommer go`bilder senere. Ville vise livet på soldekket på et kvarters tur. Ser i ettertid at kamera skulle vært tiltet litt mer opp slik at omgivelsene kom bedre fram. Redigert 22.Juli.2012 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 (redigert) Det er faktisk 5 knop 150 meter fra land!!! :lol: Når kom den ytre brygga ved Tobias brygge? Redigert 22.Juli.2012 av Faxen (see edit history) Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Kal-El Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Gleder meg til flere bilder. Lå i en gjestehavn i forrige uke hvor det lå en GB, riktignok ikke så strøken som din ser ut, jeg ga da beskjed til min bedre halvdel at når jeg blir stor, skal jeg ha Grand Banks:) Link to post
Astor Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Tobias brygge? Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 22.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Denne helga lå det faktisk tre GBer der. Min Classic 36, Snowstorm fra Horten som nå er en GB Europa 36 og en GB classic 42. Moromt å kunne lage et mini GB treff. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Faxen Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Tobias brygge? Den innerste brygga der du ligger på videoen kalles Tobias brygge. Det sto på et skilt for noen år siden. Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Lars H. Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 De store runde "greiene" på den nye bryggen, hva er det? Og hvordan er den en legger til, er det kun longside som er vanlig nå? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
REM Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Det er faktisk 5 knop 150 meter fra land!! Javel? Hvor har du det fra? Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Faxen Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 Duverden, spør en vilken som helst sjø politi, så får du svaret. Det gjelder hele indre Oslofjord, helt til Moss. Så bare pass deg, selvom du bare går i 7 knop! :giggle: :lol: Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Stjerneglimt Svart 22.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2012 (redigert) Javel? Hvor har du det fra? Håper ikke dette er nytt for alle??? http://www.oslohavn....iden2012PDF.pdf Redigert 22.Juli.2012 av Dahling (see edit history) Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn