Jump to content

Grand Banks "Astor" på tur


Astor

Recommended Posts

Oppskiften på et godt lensemiddel er;

En liten pentrypumpe.

Vinslange og en slangeklemme

Ledning og en bryter

En sigarettplugg eller to klemmer til å feste rundt batteripolene.

Alt kjøpes på Biltema til under 200 kroner.

Får man noen skvetter vann i deler av båten som er uønsket settes pentrypumpen ned i vannet, sleng slangen over ripa og trykk på bryteren og vannet tappes overbord.

Anbefaler at slangen bør være på en fire -fem meter. Og noen meger ledning slik at den er mobil over store deler av båten.

Har hatt en slik i alle mine båter.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

En herlig helg er bak oss og kroppen har hentet seg opp til nye arbeidsdyster.

Har testet vårt nye kamera, Sony DSC-HX100V med fast objektiv og med hele 20x zoom og HD opptak mot minnebrikke SD.

 

I flere år har jeg drasset rundt på en Nikon D100 med dyre objektiver. La de ut på Finn.no og ble solgt samme kvelden.

Nå har jeg alt jeg trenger i denne Sonyen. Legger ut noen bilder fra helgen:(samtlige bilder er uredigerte)

 

184.jpg

Etter regn kommer sol...

 

138.jpg

En nydelig dame entrer pollen..

 

214.jpg

Det lå tett med båter i Sandspollen denne helgen.

 

195.jpg

Stemning i pollen natterstid.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Her noen bilder fra sommerens aktiviteter;

 

taubaater.jpg

Kailangs i Tønsberg.

 

toensberg_kailangs.jpg

Flere bilder fra Tønsberg.

 

toensberg_kailanngs_2.jpg

Flere bilder fra Tønsberg.

 

 

taaka_letter_under_slottsfjellet.jpg

Tåka letter rundt Slottsfjellet. Her i gjestehavna i Tønsberg.

 

svelvik2.jpg

Vakre Svelvik er verdt et besøk. Pass på den sterke strømmen dere møter i Svelvikstrømmen!

 

 

paa_vei_hjem.jpg

På vei hjem fra en hyggelig båthelg.

 

paa_vei_opp..jpg

Vi slippsetter Astor i vakre Evjesund. Dette er balsam for sjelen både for båt og eiere.

 

paa_vei_opp_2.jpg

Hun ligger godt i vogna her. Ingen overaskelser under vannlinjen.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Så kom innbruddstyvene til Astor også.

De tok seg inn i akterhytta ved å ødelegge døra ned til akterhytta. De satset på at alarmen ikke fantes der bak. Nå er det også satt opp kamera i begge lugarene.

 

Fredag tok jeg båten rundt Hurumhalvøya, fra Tofte i Hurum til Nærsnes i Røyken. Promhavn slipp er gode på trearbeider og skal lage nye dører til akterhytta. De gamle var lite å gjøre med, sa Knut Vadseth på Promhavn slipp.

Promhavn på Nærsnes er et kystkultursenter her i distriktet og flinke på trearbeider og gamle båter.

Jeg har tatt noen bilder fra turen rundt halvøya....

interioer_gb.jpg

Interiøret i styrhuset til en 37 år gammel GB. Vi trives godt. På turen opp til Nærsnes ble det tid til kaffekoking og varme rundstykker fra byssa. 22 grader ombord og pluss 8 ute. Og havblikk og lett yr. I tillegg fikk jeg god tid til å teste om autopiloten gjorde jobbe. Vi har hatt en Robertson AP 200 som mer eller midre har vært ute av drift. Nå fikk vi overhalt styrepumpa i Fredrikstad hos Telrad. Nå gikk Astor fint på kurs.

 

 

rauholmene.jpg

Her passerer vi Rauholmene mellom Sætre og Håøya.

 

ny_doer2.jpg

Når vi først hadde for et par år siden fått laget ny styrhusdør i hel teak og ikke hvit som var orginalt, ville vi satse på en lik dør på akterhytta. Den gamle hadde teakramme med hvite speil.

 

 

astor_i_naersnes_2.jpg

Her er Astor på plass i Nærsnes i vinterhabbit.

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja hva skal en gjøre med de drittsekkene som kan ikke la andres eiendeler være i fred :boxing:

Håper for din del de ikke raserte for mye utenom den døra din

Ja savner å komme ut i båten , har ikke hatt den i vannet etter brannen men håper jeg kommer ut i 2012 en gang

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Takk for en flott tur. Fint å få med seg litt båtliv, selv om vi endelig har bestemt oss for å fullføre et restaureringsprosjekt vi startet på huset vårt for 10 år siden. Vi har bestemt oss for å prioritere dette foran båtliv denne vinteren og da er det flott å kunne følge andres båtliv her på baatplassen.

mvh

Ella

"Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)
Amicas blogg
Jøa kystlag

Link to post
Share on other sites

Finfin video, nå som egen båt står på land..

 

Ettersom vi er inne på bilder etc.. så anbefaler jeg at dere tar en titt på tråden som vårt danske medlem Flemming Torp har. Forleden var han inne og oppdaterte den med link til svært god bildedokumentasjon fra turen som varte i mange uker langs vestlandskysten. Mange bilder, men kanskje en inspirasjon for de som har lyst til å utforske vestlandet. (litt snikreklame)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...