Astor Svart 13.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Har det på egen skjerm. Finner ikke i menyen hvor video-inngangen er. Hvis jeg henger opp den nye Grundig-TVen med innebygd dekoder kan jeg bruke svart-inngangen der. Kunn godt tenkt meg å brukt plotteren, Kua. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sjøkua Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Ja jeg hadde tenkt å bruke plotteren! Har ikke studert dette så mye enda men det skal jeg finne ut av senere! Det må jo gå for vi fikk jo med kabler til å bruke den til slike ting! KUA Link to post
Sjøkua Svart 13.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 13.Oktober.2009 Var på siden til forhandleren nå å spesefikasjonene sier: Krystallklar dagslys 10,4” SVGA Fargeskjerm, 800x600 pixels. SD-Slot for Bluechart g2 Vision, lagring og deling av ruter og veipunkter, enkel oppdatering av software osv. Autodimming av skjerm. Vanntett iht IPX7 standard. GPS 17 HVS ekstern antenne. 4 NMEA innganger (støtter NMEA 2000) som støtter både AIS og DSC. 2 NMEA utganger. 3 Nettverkstilkoblinger. 2 Video innganger. 1 PC skjerm utgang. Alfanumerisk tastatur. Så det skal jo egentlig ikke være noe problem! Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Var i båten i dag og prøvekoblet mastekamera opp mot plotteren. Fungerer fint. Nå skal jeg legge mottakeren til det trådløse kamera opp bak konsollen slik at alle ledninger blir borte. Fredag blir det testtur mot Borgen og Kølahuset. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
rover Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 He, hem,.... "Mastekamera":-) Bra navn..... Har hatt et helt nytt i esken i et år, uten å montere det. Men nå, skal det opp i masta! Nå som det har fått et maritimt navn:-))) Har forresten nesten aldri kjørt trawleren fra innvendig styreposisjon, bare fra flybridge. Senest igår, i kaldt , men flott høstvær. Fin tur til Romsa og besøkte villsauene. Link to post
EIRINA Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Har det på egen skjerm. Finner ikke i menyen hvor video-inngangen er. Hvis jeg henger opp den nye Grundig-TVen med innebygd dekoder kan jeg bruke svart-inngangen der. Kunn godt tenkt meg å brukt plotteren, Kua. Jeg synes at jeg hørte en som snakket om at han hadde vokst i fra det med duppedingser eller ..............? Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 (redigert) Når man har båt med innvendig styreposisjon er dette et nyttig hjelpemiddel. Jeg har brukt dette mastekamera i snart ett halvt år og så langt svarer det til forventingene. Både ved tillegging i egen havn og spesiellt i gjestehavner hvor fortøyningsbøyene flyter villt omkring er det kjekt å se hvor bøyene er under bakking. Jeg kommer med bilde av monteringen etter helgen. Og du A-Joda er bare misunnelig for ikke å ha så høy mast som min. Redigert 14.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Godthaab Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Må bare få skryte litt av skuta di. Jeg digger grand banks, de er utrolig lekre med en unik sjarm:) Meget fin :) “The pessimist complains about the wind; the optimist expects it to change; the realist adjusts the sails.” Link to post
Astor Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Hyggelig å høre. Når det gjelder seilfarkoster er din Colin Archer en av mine favoritter. Det var en samling på Oscarsborg for et par uker siden. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 25.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Oktober.2009 (redigert) Slik så det ut i Mossesundet i formiddag. Lett duskregn og flatt vann. Turen hjem gikk stille og rolig. Garmin 4010 tilkoblet mastekamera trådløst. Bildet rettferdiggjør ikke bildekvaliteten. Her er skjermbildet delt, noe som kan være praktisk enkelte ganger. Redigert 25.Oktober.2009 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Hansi Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Stilig, virker som du har full kontroll akterover der Astor. Link to post
Bonus Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 (redigert) Pass på så du ikke får Georg Apenes eller fagforeningen til fendersnella på nakken nå da Astor. Du må ihvertfall sette opp store skilt som varsler overvåkning Redigert 26.Oktober.2009 av Svenning (see edit history) Link to post
Fru Jacobsen Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Når du nevner det Svenning.. en kompis av meg var for syk til å jobbe nå siste "storhelgen" på Borgen. Han så jeg på Web-kameraet til Lars H. haha "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
BjornLie Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Hei Astor, Har du detaljer om det kameraet du har brukt? Kunne godt tenkt noe liknende selv. SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Så var det dette med navn, da. Internettfirma fra Bærum som selger trådløse kamera. Hyggelig kar som var innstillt på å gi god service. Maks rekkevidde fra kamera til mottaker er rundt 10-12 meter. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
olpi Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Går kamera på 12V med innebygget sender? I såfall kan det jo enkelt kobles. For min del ville jeg tatt strøm fra ledningen inn til topp-/ankerlanternen, og brukt denne bytren til å slå av kamera. Ingen ledningstrekking. Link to post
Tine IV Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 (redigert) Har du detaljer om det kameraet du har brukt? Kunne godt tenkt noe liknende selv. Her finner du endel løsninger , pluss at du kan søke her på BP så finner du endel om ryggekamera .Legger ved en link ,dem har endel og har stadig bra tilbud på Finn. http://www.mamut.net/alfatrade/shop/ PS:OLPI det er slik dem fleste monterer dem ja Tine IV Redigert 26.Oktober.2009 av Tine IV (see edit history) Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
dhjerp Svart 26.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Du må ihvertfall sette opp store skilt som varsler overvåkning Hvis jeg ikke tar feil, gikk jeg forbi båten til Astor i går, og jammen meg sto det et skilt om overvåking på flybridgen. (tror jeg). Link to post
Astor Svart 26.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Oktober.2009 Det er produktnr.3711 som er lik det jeg har montert. Trådløs ryggekamera pakke 2.4 Ghz Ryggekamera farge m.7 tommerTFTskjerm Fungerer helt fint hos meg, samt at den har varme i glasset for fjerning av dugg ol. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 10.Januar.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 (redigert) Det er blitt lite turer for oss i vinter. Streng kulde og stive trosser frister ikke. Vi som treffes utpå vinterstid har planer om et treff på Borgen i nær fremtid. Men først må temeraturen stige endel hakk. Her noen glimt fra vår faste plass på Storsand. Slik så det ut i Drøbaksundet i formiddag. Sjørøyken stiger opp på daste plasser hver gang. Det er trolig her det varmeste vannet ligger. Det er nesten vindtille rundt Astor. Kun en svak nordlig bris fører sjørøyken ut av havna. Isfritt i store deler av havna. Tauverket er stift av tele. Vi målte fire plussgrader i havna i dag. Fra Fiske båthavn syd på Jeløya målte Flid hele syv varmegrader. Vi kan takke nordaværet for det varme vannet i fjorden. Redigert 10.Januar.2010 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
SandAnker Svart 10.Januar.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2010 Flotte bilder, hvis det er en liten trøst, er det "varmere" vær på vei Link to post
Astor Svart 6.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2010 (redigert) I dag ble ferskvannstankene fyllt opp slik at vi kan gå påsketuren i møte med friskt vann. Drøbaksundet lå i dag i et strålende solskinn fra en skyfri himmel. Det varmet i leveggen ombord i Astor. En stor takk til Per på Gylte og brødrene Eilif og Hilmar for kjempeservice. Luft i jolla ble det også en råd med. Oscarsborg II møtte vi på vei mot Gylte. Redigert 6.Mars.2010 av Astor (see edit history) Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Nok en flott helg på fjorden, selv om det ble kun noen få kvartmil på oss denne gangen. Isen utenfor Sætre minker for hver dag som går. Flere av oss stikker bortom iskanten og lager store hekkbølger slik at isen brekker godt opp. Men den er seig enkelte steder. I dag gikk vinterburkaen av Astor og det var en herlig følelse å stå på soldekket å styre skuta. Det er godt å ha med fruen som dekksmannskap igjen. Og med soldekket som førerplass er det godt utsyn til alle kanter. Et nyttig hjelpemiddel når sikten fra styrhuset blir dårlig akterover er det trådløse kamraet i mastetoppen. Kamera sender bilder til mottakeren i styrhuset som er koblet opp mot Garminplotteren. Fungerer i nesten all slags lys. Vanntemperaturen i havna ligger på 6.5 pluss en meter ned i vannet. Vannet er utrolig klart om dagen til å være her i Drøbaksundet. Isen ved Borvikodden, rett utenfor Sætre er krympet adskillig de siste dagene. Nå blir det påskeferie for 10 båteiere fra Sætre også. Nydelig førpåskevær i Drøbaksundet i dag. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Funker jo helt supert det kameraet ditt Astor, vet du om dette også kan kobles til en Garmin 3010? og hva koster de - vi bruker noen bittesmå men helt suverene kameraer ombord på jobben men de koster rundt 8000 +mva pr. stk. (da er det billigere å be sjølveste Fru jacobsen gå ut å kikke ) "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Astor Svart 14.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2010 Du har en "gammel" modell skjønner jeg. Er ikke sikker. Har du lest i brukerveiledningen? kamera med mottaker kjøpte jeg av et nettfirma oppe i Bærum. Kostet rundt 3.5000 uten skjerm. Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn