båtn2 Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Jeg synes 33 ble veldig liten i forhold til 35, så synes jeg den ser litt mer klumpete ut. Men det virker som en grei båt egenlig. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Hva med 2xD3 i 33 Sport? Tror det hadde passet bedre med 2xD4 (slik som 35 Sport). Er også enig i at den er veldig høy i forhold til lengden, altså litt klumpete. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 33 Sport gir mye båt for pengene. Mener den _starter_ på mellom 1,5-1,6 millioner ny. Jeg er også enig i at planløsningen er bedre enn i 35 Sport og solplassen m. oppbevaring under er genialt. Jeg tror nok det er en smakssak, men jeg syns 33 Sport er lekker både i Sport og HT versjon. Jeg syns 37 Sport og HT er for klumpete.. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 D3-190 som står i de, det hadde nok blitt en litt mer spennende båt med 2 D4 i stedet. Har mest lyst på 35 med KAD300 motorer, men har bare sett en 35HT med de motorene. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 D3-190 som står i de, det hadde nok blitt en litt mer spennende båt med 2 D4 i stedet. Har mest lyst på 35 med KAD300 motorer, men har bare sett en 35HT med de motorene. Vet det har blitt solgt noen 35 Sport med 2xD6-310. Hvorfor ønsker du KAD300 ? 33 Sport 37 Sport Forholdsvis like......... Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Jada, de er forholdsvis like. Det er det at cockpiten blir så avlang på 37 Sport. Jeg ser jo nå at det ikke ser så verst ut på 37 Sport, men 37 HT blir ikke pen.. 33 Sport HT og 42 Sport HT er deriomt svært lekre. 33 Sport HT 37 Sport HT 42 Sport HT Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Vet det har blitt solgt noen 35 Sport med 2xD6-310. Hvorfor ønsker du KAD300 ? Jeg har sansen for KAD300 motoren og har litt mer tro på de i forhold til D6. Så er det litt enklere å gjøre noe selv på KAD motorene. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
båtn2 Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Jeg har fått tilbud om å bytte min båt i en 07 mod Bavaria 35 HT, men jeg er usikker på mellomlegget. Har Dere noe formening om hva en fornuftig pris for en HT er? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 31.Januar.2009 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2009 Her har du en 35 Sport HT 2006 mod med 2xD6-310 som jeg regner med du har sett. De andre 35 Sport på Finn ligger mellom 1.595 og 1.740 med 2xD4, men uten HT. I 2007 var prisdifferanse med og uten HT på 35 Sport på kr. 248 000, så da har du vel et greit utgangspunkt for å verdivurdere HT versjonen. Skal sies at HT versjonene har kanskje vært litt vanskeligere å omsette, spesielt på østlandet og således kan kanskje ikke selger forvente å få tilbake hele HT kostnaden. 37 Sport HT med 2xD6-310 stod i prislistene til Lunde til 2.170.000,- i 2007, og vi vet jo at faktisk pris er en god del høyere enn dette med typisk klargjøring og ekstrautstyr som er vanlig i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
lassal Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Det jeg ikke helt liker at Lunde Båt ikke vil gi innbytte i HT'en dersom du vil bytte den inn i en annen Bavaria båt.. De vil gjerne ta innbytte i Sport modellene, men ikke HT.. Da jeg ble fortalt dette i fjor ble jeg svært overrasket og lettere sjokkert.. Det henger rett og slett ikke på greip. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Det jeg ikke helt liker at Lunde Båt ikke vil gi innbytte i HT'en dersom du vil bytte den inn i en annen Bavaria båt.. De vil gjerne ta innbytte i Sport modellene, men ikke HT.. Da jeg ble fortalt dette i fjor ble jeg svært overrasket og lettere sjokkert.. Det henger rett og slett ikke på greip. Ja i grunnen litt pussig. Men det er vel såpass enkelt som marked og etterspørsel her i Norge og at Lunde er redd de ikke får solgt de brukte HT båtene igjen. Er forsåvidt det samme med andre båtmerker, at HT båtene er litt vanskeligere å omsette. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 HT er egentlig en perfekt båt for vestlandet, samtidig så er den forholdsvis åpen uten kallesje på fine dager. Det høres veldig merkelig ut at Lunde ikke tar innbytte i HT versjonen. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Jeg har også sansen for HT båter, men kun versjonene med elektrisk luke der mesteparten av taket blir borte på finværsdagene. Er jo endel ruskevær også på østlandet, og dersom man ønsker å strekke sesongen litt i begge ender er jo HT et fint alternativ. Noen som har erfaringer med Bavaria sine HT løsninger ? Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Vet du om det er elektrisk takluke på Bavaria? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Vet du om det er elektrisk takluke på Bavaria? Ja, det er det. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Tror jeg må ta turen å se litt nermere på en 35 HT som ligger i båthavna Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
mhemil Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Tror jeg må ta turen å se litt nermere på en 35 HT som ligger i båthavna Lykke til, og hold oss oppdatert Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Tror du hardtoppen har innvirkning på farten i forhold til en åpen båt? Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
lassal Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 HT er egentlig en perfekt båt for vestlandet, samtidig så er den forholdsvis åpen uten kallesje på fine dager. Det høres veldig merkelig ut at Lunde ikke tar innbytte i HT versjonen. Ja, det høres helt merkelig ut. Når jeg var innom i fjor for å se på 33 Sport ville jeg gå for HT.. Lunde Båt skulle absolutt ha meg fra det valget og sa det at de ikke ville ta innbytte i HT'en dersom jeg kom tilbake for å bytte inn i en 37 Sport / HT. Når jeg nå var å så på 42 Sport var jeg også inne på HT emnet om at jeg kanskje ville ha det, men også nå fikk jeg beskjed om at "kjøper du 42 Sport får du ikke lov til å velge HT".. HT forlenger jo båtsesongen til de grader.. Jeg syns også prisdifferansen mellom Sport og HT er sjokkerende stor. På 42 Sport utgjør det vel ca. 300.000kr.. Sitér dette innlegget Link to post
mhemil Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Per 1/1-2007 utgjorde prisforskjellen på 42 og 42 HT kr. 292 000,- Per 1/1-2008 utgjorde prisforskjellen på 42 og 42 HT kr. 285 000,- Det er en veldig dyr HT på Bavaria båtene ja. Tror HT koster mindre hos de norske merkene. Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Jeg har også sansen for HT båter, men kun versjonene med elektrisk luke der mesteparten av taket blir borte på finværsdagene. Er jo endel ruskevær også på østlandet, og dersom man ønsker å strekke sesongen litt i begge ender er jo HT et fint alternativ. Noen som har erfaringer med Bavaria sine HT løsninger ? Jeg bor på vestlandet og er kalesjetilhenger. Det er ikke flere finværsdager i løpet av et år, så jeg vil ha maksimalt med sol inn i båten. Ellers så forstår jeg ikke helt hvordan en hardtop skal kunne forlenge sesongen. Jeg bruker båten hele året, og har ingen problem med å fyre opp brukbar varme under kalesjen. Så lenge det ikke er tett bakvegg så mener jeg det må være hipp som happ med brukerkvaliteten med kalesje kontra HT. En prislapp på nesten 300 000 for en HT er et mysterium for meg. En kan jo få en bra 20 foter for den prisen. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Fordelen med HT er at båten blir mye lunere enn med kalesje, men jeg er også tilhenger av kalesjebåt. De få fine dagene vi har i Bergen er det fint å ha en helt åpen båt, men jeg synes det er fint med hardtoppen de dagene det ikke er så fint vær. Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
lassal Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Ulempen med kalesje er jo at det kan dryppe litt vann inn. I tillegg er det jo også en del å ta både av og på, både sidevegger og tak. Så sånn sett er jo HT mye enklere enten den har bakvegg av kalesje eller glass. Sitér dette innlegget Link to post
båtn2 Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Det var faktisk det jeg likte aller minst med Bavaria 29, det var et stort prosjekt å ta av og på kalesjen. Kalesjen var i så mange deler at det ble et ork å ta den av Sitér dette innlegget Quicksilver Link to post
lassal Svart 1.Februar.2009 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2009 Nettopp.. Og det er mye av grunnen til at jeg idag har flybridge og ikke kalesje-båt.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.