Jump to content

Hvorfor er det så mange som hetser Bavaria båter?


Los Endos

Recommended Posts

33 Sport gir mye båt for pengene. Mener den _starter_ på mellom 1,5-1,6 millioner ny. Jeg er også enig i at planløsningen er bedre enn i 35 Sport og solplassen m. oppbevaring under er genialt. Jeg tror nok det er en smakssak, men jeg syns 33 Sport er lekker både i Sport og HT versjon. Jeg syns 37 Sport og HT er for klumpete..

Link to post
Share on other sites

D3-190 som står i de, det hadde nok blitt en litt mer spennende båt med 2 D4 i stedet. Har mest lyst på 35 med KAD300 motorer, men har bare sett en 35HT med de motorene.

Vet det har blitt solgt noen 35 Sport med 2xD6-310. Hvorfor ønsker du KAD300 ?

 

b33sport_stb_seite_01.jpg

33 Sport

 

b37sport_stb_seite2_01.jpg

37 Sport

 

 

Forholdsvis like.........

Link to post
Share on other sites

Her har du en 35 Sport HT 2006 mod med 2xD6-310 som jeg regner med du har sett. De andre 35 Sport på Finn ligger mellom 1.595 og 1.740 med 2xD4, men uten HT.

 

I 2007 var prisdifferanse med og uten HT på 35 Sport på kr. 248 000, så da har du vel et greit utgangspunkt for å verdivurdere HT versjonen. Skal sies at HT versjonene har kanskje vært litt vanskeligere å omsette, spesielt på østlandet og således kan kanskje ikke selger forvente å få tilbake hele HT kostnaden.

 

37 Sport HT med 2xD6-310 stod i prislistene til Lunde til 2.170.000,- i 2007, og vi vet jo at faktisk pris er en god del høyere enn dette med typisk klargjøring og ekstrautstyr som er vanlig i Norge.

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke helt liker at Lunde Båt ikke vil gi innbytte i HT'en dersom du vil bytte den inn i en annen Bavaria båt.. De vil gjerne ta innbytte i Sport modellene, men ikke HT.. Da jeg ble fortalt dette i fjor ble jeg svært overrasket og lettere sjokkert.. Det henger rett og slett ikke på greip.

Link to post
Share on other sites

Det jeg ikke helt liker at Lunde Båt ikke vil gi innbytte i HT'en dersom du vil bytte den inn i en annen Bavaria båt.. De vil gjerne ta innbytte i Sport modellene, men ikke HT.. Da jeg ble fortalt dette i fjor ble jeg svært overrasket og lettere sjokkert.. Det henger rett og slett ikke på greip.

Ja i grunnen litt pussig. Men det er vel såpass enkelt som marked og etterspørsel her i Norge og at Lunde er redd de ikke får solgt de brukte HT båtene igjen. Er forsåvidt det samme med andre båtmerker, at HT båtene er litt vanskeligere å omsette.

Link to post
Share on other sites

Jeg har også sansen for HT båter, men kun versjonene med elektrisk luke der mesteparten av taket blir borte på finværsdagene. Er jo endel ruskevær også på østlandet, og dersom man ønsker å strekke sesongen litt i begge ender er jo HT et fint alternativ. Noen som har erfaringer med Bavaria sine HT løsninger ?

Link to post
Share on other sites

HT er egentlig en perfekt båt for vestlandet, samtidig så er den forholdsvis åpen uten kallesje på fine dager. Det høres veldig merkelig ut at Lunde ikke tar innbytte i HT versjonen.

 

Ja, det høres helt merkelig ut. Når jeg var innom i fjor for å se på 33 Sport ville jeg gå for HT.. Lunde Båt skulle absolutt ha meg fra det valget og sa det at de ikke ville ta innbytte i HT'en dersom jeg kom tilbake for å bytte inn i en 37 Sport / HT. Når jeg nå var å så på 42 Sport var jeg også inne på HT emnet om at jeg kanskje ville ha det, men også nå fikk jeg beskjed om at "kjøper du 42 Sport får du ikke lov til å velge HT".. HT forlenger jo båtsesongen til de grader.. Jeg syns også prisdifferansen mellom Sport og HT er sjokkerende stor. På 42 Sport utgjør det vel ca. 300.000kr..

Link to post
Share on other sites

Jeg har også sansen for HT båter, men kun versjonene med elektrisk luke der mesteparten av taket blir borte på finværsdagene. Er jo endel ruskevær også på østlandet, og dersom man ønsker å strekke sesongen litt i begge ender er jo HT et fint alternativ. Noen som har erfaringer med Bavaria sine HT løsninger ?

Jeg bor på vestlandet og er kalesjetilhenger. Det er ikke flere finværsdager i løpet av et år, så jeg vil ha maksimalt med sol inn i båten. Ellers så forstår jeg ikke helt hvordan en hardtop skal kunne forlenge sesongen. Jeg bruker båten hele året, og har ingen problem med å fyre opp brukbar varme under kalesjen. Så lenge det ikke er tett bakvegg så mener jeg det må være hipp som happ med brukerkvaliteten med kalesje kontra HT. En prislapp på nesten 300 000 for en HT er et mysterium for meg. En kan jo få en bra 20 foter for den prisen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...