Zitt Svart 6.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2016 Det er lettere sagt enn gjort å holde Rumbskib bak seg. Jeg har nok terget ham litt underveis. Jeg har ligget langt foran ham, så har han tatt kraftig innpå, men så har jeg stukket av igjen. Nå er han nok kommet seg frem for å bli der, men får jeg ham på skuddhold, så hiver jeg ankaret ombord i båten hans, og så kan han taue meg til mål. Jeg bestemte meg, for sikkert en uke siden, at jeg ville være der jeg er nå på dette tidspunkt. Var selvfølgelig usikker på om det var lurt, men det roet meg veldig da jeg så Rumbskib hadde samme planer. Om det har vært en lur avgjørelse vil jo vise seg, alle de andre "kanonene" er jo oppe i nord. Slik det skifter i dette racet, så må jeg passe meg for deg også. Lykke til videre! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 10.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2016 San Francisco - New York kan bli interessant. 13000 NM San Francisco to New York Ocean Race 2016. Race starts: Jan 11th 20:00 / 2100 LT Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 11.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2016 Ja, det blir litt av en tur. Regner med at våren er kommet til New York før vi klapper til kai der. Jeg har selvfølgelig registrert at du har toppet formen, Jawik, så du blir ikke enkel å ha med å gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 11.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2016 Ingenting er endret. Tar fortsatt mine søvnperioder og justerer kursen sån dan og vann Og fra onsdag til over helga blir det nesten blindseilas. Du må nok skjerpe deg Neste rase er en kurs jeg har seilt fra San Diego, solo og ikke non stop. Brukte noen måneder med fine landbesøk. Men vi behøver ikke ta hensyn til havstrømmen i SOL så muligens mange kommer til å kline seg inn mot land. Tror jeg legger med et sted mellom 90 og 120. Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 11.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2016 Det er klart jeg må skjerpe meg! At utrykket alle veier fører til Rom stemmer, er det ikke tvil om. Jeg hadde aldri kunne trodd at det hadde noe for seg å rote seg helt opp til Filippinene i Christmas - Christmas turen, men genialt var det. Denne gangen må vi stake ut kurs flere ganger. Når vi kommer rundt Kapp Horn og Recife, er det som om vi starter på nytt. Det er klart fristende å snike seg ned langs kysten, men er man uheldig så er det en sjanse for å treffe på mye blått langs Mellom-Amerika. Spennende tider! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 11.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2016 Speed e nøkkelord. :) skal prøve og være med, men har lite tid til og sjekke innom. Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Norden er godt representert, litt mye svensk kanskje, men all grunn til å være fornøyd på nåværende tidspunkt! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 Jester Azores Challenge 2016 Og mange noggies er med Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Herman Svart 9.Juni.2016 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2016 For de som ikke har noen båt å seile med/på i Færdern: Oslo to Horten By Faerder Race 2016 Starter 1200 UTC imorgen Jeg lagde denne ifjor, men det ble for sent til at den kom med da. Hadde helt glemt den, men så fikk jeg en mail om at den ble med i år. Prøvde å få flyttet litt på den, så det ikke krasjer med Færderseilasen. Men det var visstnok helt bevisst at de skulle arrangeres samtidig. Synd egentlig. Jeg skal være spinnakertrimmer i båten til en kompis. Og jeg antar at mange nordmenn vil seile på ordentlig, heller enn å gjøre det på nettet. Men det var døve ører. Og systemet deres har ikke god nok oppløsning (så vidt jeg forstod) til at de kan tvinges innenfor en bøye utenfor Fltvet. Derfor ser det veipunktet litt pussig ut. Og ruten er lagt opp etter hukommelsen. Derfor ligger begrensningsmerket utenfor Slemmestad slik det var før, og ikke utenfor Nærsnes som det ble endret til for noen år siden. Sitér dette innlegget All I ask is a tall ship and a star to steer her by Link to post
Zitt Svart 11.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2016 Nå når kulden setter inn og mørket faller på, er det ikke da på tide å hente frem båten på online sailing. Jeg er snekkeeier og har omtrent ikke vært ombord i en seilbåt, og da blir det feil at jeg skal være en av de få som forsvarer norges ære i seiling. Klikk inn på http://sailonline.org/, and have fun! Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 17.Oktober.2016 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2016 Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Zitt Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Nei, nå er det tid for å skryte litt! 2-dagers slitsom seilas i den svensk/finske skjærgården er over. Jeg kom 1 time sent til start, men klarte å karre meg inn til en top ti plassering. Det viktigste er ikke å vinne, men å bli beste norske, og det skjer IKKE hver gang. Se der er beviset.........9. plass! Sitér dette innlegget Link to post
Careka Svart 11.November.2016 Link til dette innlegget Svart 11.November.2016 Bravo Zitt, du får få flagget vårt opp i toppen, Jawik må legge seg i trening. han dabber litt akterut :) Sitér dette innlegget Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day." Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC. http://lagoon380careka.blogspot.com/ Link to post
Zitt Svart 12.November.2016 Link til dette innlegget Svart 12.November.2016 Det er mulig at Jawik har vært litt rusten i det siste, men kanskje han ligger i høydetrening på en innsjø i Kaukasusfjellene! Han kommer nok snart igjen for fullt! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 25.November.2016 Link til dette innlegget Svart 25.November.2016 Var det slik som dette du mente, Careka? Nå ser du hvem jeg har i helene, så det skal ikke bli lett! Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 4.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2017 Løfter denne igjen jeg gitt. Hjelper litt med litt sofanavigering mens båten er på land, og skal være der til rett før påske...... Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Zitt Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Hvilken båt er det du seiler online? Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Løfter denne igjen jeg gitt. Hjelper litt med litt sofanavigering mens båten er på land, og skal være der til rett før påske...... Der fant jeg deg! Båten heter Lovart, ikke sant? God tur! Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Stemmer det! Skuta heter Lovart! Tror jeg har seilet meg opp til en tiendeplass. Hehehehehe Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Zitt Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 Du avanserer hele tiden, nummer åtte nå! Nei, du får prøve å rekke starten! Ny seilas starter i morgen kl 19.00! Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 5.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2017 spennende saker. Har ikke du meldt deg på da? få nordmenn med Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
Zitt Svart 6.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2017 Joda, jeg er med! Båten heter Teeny! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 21.April.2017 Link til dette innlegget Svart 21.April.2017 Nå er vi nede på Kanariøyene og holder på! Teeny ligger på en beskjeden 25 plass så langt, men med store muligheter til avansement! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 22.April.2017 Link til dette innlegget Svart 22.April.2017 Som dere ser er de norske båtene å regne med! Svein nr 8 og Teeny nr 16 idet vi passerer Tenerife. Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 30.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 30.Oktober.2017 Jeg har selvfølgelig ikke noe imot svensker, men noen ganger kan det bli i meste laget! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.