Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Da er jeg også SYC-medlem :smiley:

 

Medlemmer får tilgang til mobil-web-clienten. Jeg tester den ut litt nå, og det ser ut til å fungere i krisetilfeller.

 

Ellers kan jeg anbefale siste nummer av seilmagasinet. Det står en del om årets VOR og derfor grei informasjon om båten vi skal seile fremover, VO70.

Link to post
Share on other sites

Og, etter å ha sett litt på værvarslet ser jeg at ved start kan det godt hende at regel 1 og 3 over kommer i konflikt (vindskiftet går mot høyre, noe som skulle tilsi bb halser ut fra start, men lengste legg kan godt bli sb halser (kommer an på hvor mye vinden skifter før kl 11 UTC).

..da må man til med vurderingene igjen; noe av moroa med regatta det

 

Det som blir avgjørende her er jo hvor hard mot styrbord man skal tørre å gå i forhold til at vinden skifter, man bør vel prøve å finne en værmelding som viser kortere tidsintrvaller enn den på SOL.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Forstørr SOL kartet til du ser det vite i øya på naboen. Da ligger du bedre an for startvalg. Vind hastighet og retning kommer bedre fram ved å avlese blå skrift opp i svart felt. Før musa rundt og du ser resultat av dette.

 

Og lykke til alle sammen :flag:

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Alle blir "tauet" til start kl 12.00. Deretter kan du endre kurs hele tiden(du står stille på startstreken), den siste komandoen du har lagt inn er den som blir gjeldende ut fra start....

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Bare vent til det starter Careka, DA blir det alvor da....da fyker kjærring og unger ut døra om det kommer så mye som et pip.... :lol:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Her i huset er dem ute, så jeg kommer til å få "Blikket" når makta kommer hjem og ser at middagen ikke er klar.

å så på en lørdags kveld skal jeg sitte med laptoppen på fanget hele tiden.

Vi får se hvor lenge jeg¨ får låv til å holde på :cool:

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Siden mange diskuterer strategi ut fra startlinja:

RED:

Og, etter å ha sett litt på værvarslet ser jeg at ved start kan det godt hende at regel 1 og 3 over kommer i konflikt (vindskiftet går mot høyre, noe som skulle tilsi bb halser ut fra start, men lengste legg kan godt bli sb halser (kommer an på hvor mye vinden skifter før kl 11 UTC).

..da må man til med vurderingene igjen; noe av moroa med regatta det

 

Ja starter du nordover eller sørover ?

Jeg går Sør.

Det eneste du vil angre på at du har gjort, er alt det du ikke gjorde. "Do it to day."

Medlem av: Ankerdrammens Venner. OCC,ESF,CMID, NFS & SYC.

http://lagoon380careka.blogspot.com/

Link to post
Share on other sites

Jeg skal, som nevnt tidligere, arrangere pokerlag for gutta her i kveld.... Jeg får sørge for å gå "all in" tidlig, så jeg heller kan seile..... hehe

 

Det er fare for at det blir en del :cheers: også i kveld, så det skal bli spennende å se i morgen tidlig hvor jeg står på land....

Link to post
Share on other sites

Her i huset er dem ute, så jeg kommer til å få "Blikket" når makta kommer hjem og ser at middagen ikke er klar.

å så på en lørdags kveld skal jeg sitte med laptoppen på fanget hele tiden.

 

Her kjenner jeg meg godt igjen.....slik var det forrige helg på vei fra Marocco til Alicante...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Nei, han benyttet NOR lenge før vi endret...

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Jeg tror fruen vil nedlegge totalforbud hvis jeg begynner å vase oppe om natta for å holde på med dette. Har tenkt å gjette meg til noen tidspunkter, og legger innn nye kurser, så får vi se. Kom fire timer for seint til start, så plasseringen er mildt sagt beskjeden. Men dette kan bli sterkt vanedannende...!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...