Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Ikke for å ta gleden fra dere, men nå synes jeg vi skal gi nives alias stotnokIII (han glemte ® i navnet) applaus og som kom inn som #36 av oss alle.

 

 

BESTE NORDMANN :flag: :flag: :flag: :flag: ble nives og som er medlem av BP.

 

 

 

Han har imponert meg i store mengder siden han startet - som grønskolling - i Miami / Kingstown race og seilte rundt på sydsiden av Cuba mens så og si samtlige andre dro på nordsiden. Han kom seg i mål likevel på en anstendig måte med bra plassering.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Du er en hard nøtt å passere, Sam :smiley:

 

Skjedde noe med deg også ved første runding - feil kurs ? Jeg fikk utslag på grunn av at katta kom jumpende og traff tastaturet og jeg grep tak i den og returnerte den til kona og hun også fikk problemer. Men du hadde jo ikke katta vår hos deg.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

:cheers: Takk Jawik :cheers:

Hadde nok ikkje gått så bra, Hadde eg måttet dra i mange tau,og leve på skakke. :rolleyes:

Denne gangen skyldes det .i store trekk, fallvinder som ommøblerte på veranda etc, og gjorde at eg måtte opp om natta. ( Fikk tenning da eg såg eg lå bra ann.) Når en først lå bra ann, er det lettere å ape etter de forran, De fleste eg passerte lå nok å sov.

Det gjorde at eg følgte endel gjennom natta. Første gang gikk eg sør om Cuba PGA Værmeldinger om mere vind. Stemte ikkje heilt.

Så vidt eg kunne opservere var det mange deltakere som var temmelig aktive gjennom natta

Tror det var mange som hadde Copilot.

Ser det har vert diskutert tidligere. om å gi Passord til andre, slik at de kan justere tidspunkt for planlagte kursendringer under seilasen, da en ikke kan sitte hele tiden. kansje noe å tenke på ved kystregattaer.

Må si det kan bli et vanedannende spill, kansje spesielt siden det er endel deltagere, som en "kjenner" gjennom BP.

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Om eg er på jobb, har eg ingen tilgang, så 14 dg på forrhandslagte kurser kan bli tøft;)

Erfaringen vokser proporsjonalt med antallet ødelagte apparater.

I believe in only one thing: liberty, but I do not believe in liberty enough to want to force it upon anyone.

– H. L. Mencken

 

Link to post
Share on other sites

Du må nok regne med 25 dager før Cape Town. Blir behagelige strekk med autopilot når en først er ute av middeldammen. Selv reiser vi langs landeveien og blir på farten for det meste av måneden.

 

Få deg en god plass før runding av bøyen der ute. Mesteparten avgjøres deretter.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Tror det var mange som hadde Copilot.

Ser det har vert diskutert tidligere. om å gi Passord til andre, ..

Vi snakket jo om det, og jeg ser på chat'en at noen hadde ordnet dette seg imellom parvis, men vi har vel ingen 'ordning' ennå?

Tanken er ikke 'å seile for andre', men vi kan jo få hverandre av grunner og på riktig side av merker & sånn dersom noen ikke skulle være på nett?

(fikk angst av å se Sam dundre rett i fjellveggen fra en meget god plassering ved siste runding...).

 

Kan ikke f.eks Sam eller VannTro (regner med at dere to har best oversikt) sende et felles passord p IM til alle.

De som vil være med på ordningen bytter til dette passordet og melder fra her om at de er med i co-skipper ordningen?

Redigert av surprise (see edit history)

S/Y Surprise

Link to post
Share on other sites

Heisann.

 

Som fersk seilbåteier måtte jeg bare regisatrere meg, NOR_Kosor er båtnavnet (brukernavnet).

Kan du Sam få meg med på kartet ditt?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...