Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

area51 har fått passord og godt er det. Lørdagsnattten kom det folk fra New Zealand innom og det var selvfølgelig hyggelig som det er blant båtfolk uansett hvor de kommer fra. Men helt interne drøftinger kan vi holde for oss selv.

 

Er det muligheter for en slags båtvakt? Vi går og legger oss med gode plasseringer, og våkner langt oppå stranden.

 

Kan det fra area51 settes en button som tar execute(sailonline) med automatisk innfylling av passord og brukernavn

for den som vi handler på vegne av. ?

 

Med egne passord på area51 kan vi hver for oss ha en button der vi merker av at vi er utilgjennelig, og at de andre Nor seilerne kan grip inn hvis de har lyst. ?

Link to post
Share on other sites

Er det muligheter for en slags båtvakt?

Ja.

 

Blir trangt om plassen på area51 når vi kryper oppover mot 50 medlemmer. En bør nok helst planlegge ruten på forhand og ta takhøyde for landkjenning o.l. Send IM til vakta om hva du ønsker. Slik sporfølgern er lagt opp nå så er vi mange nok til å rope ut advarsler på area51.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ja.

 

En bør nok helst planlegge ruten på forhand og ta takhøyde for landkjenning o.l. Send IM til vakta om hva du ønsker. Slik sporfølgern er lagt opp nå så er vi mange nok til å rope ut advarsler på area51.

 

Problemet er at vi selv sover eller er på jobb, da er advarsler på area51 til liten nytte. Jeg vet ikke hva dere andre gjorde, men jeg sto opp midt på natten sist lørdag for å komme rundt øyen. Vindskift både i retning og styrke gjør

planlegging på forhånd risikabelt. I hvertfall for meg ble de 3 første regatttaene ødelagt av landkjenning. Den siste regattaen ødela jeg selv :headbang:

Link to post
Share on other sites

Som jeg har nevnt lengre oppe (akkurat ditt problem), så må en for all del unngå at flere griper inn og retter opp kurs. Da kan det virkelig bære galt av sted. En må avtale med en person (vakta) å passe på.

 

En kan jo også anvende fast kurs. Går ut over farta og i verste tilfelle stopper båten opp når vinden kommer rett mot. En unngår landkjenning.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Når vi bare kommer ut av middelhavet får vi heeeelt andre utfordringer i denne regattaen. Det vil bli laaaaaaange legg og tålmodigheten vil bli satt på prøve. Stillebelter og sjøsyke. Intens varme. Noen vil begynne å tenke tanken: "Er det verdt det?"

 

Men..... bare tanken på den følelsen av å krysse målstreken i Cape Town gjør meg yr :smiley: Da er jeg sikker på at det er verdt det!!

 

Er det noen som har tenkt på hvor lang tid vi kan regne med å bruke? 25-30 dager? En mnd på sjøen? Sinlehanded :diving:

Link to post
Share on other sites

Ang routing.

Skal vi runde en bøye ved Cabo de Gata Almeria? Denne ligger jo på land......

Også ned til Tanger for ny runding?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Jeg la merke til en som hadde meldt seg på SOL med båten "baatplassen_lano2"....De fleste "kjenner" vel han :yesnod:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Sam. Har vi virkelig bruk for sporfølger i area51. Ser jo ut som kaos har vært ute å kjørt for båter som kommer etter. Kan ikke se noe nytteeffekt av dette da vi allerede vet at båter foran allerede har passert oss. Mulig for en av/på knapp e.l.

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...