Jump to content

Seil regatta på nett.


Capella

Recommended Posts

Litt her om båten her, jeg vet fremdeles ikke så veldig mye mer ..

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=31340

Båten har sannsynligis ikke seilt siden begynnelsen av 90 tallet, rigga med ny mast i våres og prøver meg fram for å finne ut hvordan ting har vært. Jeg har mest erfaring med gaffel og råseil, så en tidlig marconi :) kutter rigg er defintivt utfordrende.

 

12082008018_sm.jpg

14082008_sm.jpg

utsett.jpg

Redigert av SamH (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var altså den dama du etterlyste. Vakker er for enkle ord å bruke. Stokk litt av det tredje bildet ditt. Så ut som hun lå oppe i fjæra. Fant du noe historie over henne.

 

Jeg fant mye om vår SEBI via svensk museum. Sant at dette øker affeksjonsverdien til slike båter, men jeg ville nok aldri lagt denne ut på marked.

Redigert av jawik (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tremast også. Vår også, og med bom på 6 meter gir dette fraspark. Vurderer å putte på baugspryd på SEBI til sommeren, men må først få henne utpå igjen. 2 år på land med ombygging på grunn av konas handikapp.

 

Men denne siden blir feil til OT. Vi får gå tilbake til den du henviste til for mer diskusjon over gamle damer...

Link to post
Share on other sites

Jeg registrerer at interessen for SOL er såpass stor at mange av oss trener til den store strekken Alicante-Cape Town alt. Det er vel flere enn meg som har lyst til å finjustere for Midelhavet, kanskje til og med rekke ut i Atlanteren for å teste litt skikkelig vind på denne VO70`n :sailing:

Link to post
Share on other sites

Luftspennene er lavere enn bruene ..

Vi har målt elstrøm bru med laser til 16.45, ved vannstand 5,2m.( NVE målestasjon : http://jarle.nve.no/h/hd/plotreal/H/0016.0...000/index.html)

Masta er 16.25 høy, Oppover elva subber jeg elvebredden så tett som jeg tør for å passere der hvor luftspennet er høyest, det er spennende og det kan være mye strøm i tillegg..

Foøvrig er det seilforening på gang igjen på Heddalsvannet, med optimister. Under samme bua som før :)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...