Volvomekanikeren Svart 16.November.2010 Link til dette innlegget Svart 16.November.2010 Dette blir dritkult! Ang. Tuneren, så er jo du så flink med nevene, at noe hylle eller skap på skottet til den er no ikke noe problem og lage! Men du som er så nøye med alt, hva er dette for noe? Kunne ikke dy meg Du er flink!!! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 16.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2010 Den der er jeg klar over, skal fóres ut på baksiden da sporet ble litt romt. Limer fast en flis, så blir det i orden Har store planer for kabinen, så tuneren får sin plass den også, men det er litt frem i tid. Det ene drar det andre med seg, så det tar tid og bli ferdig Sitér dette innlegget Link to post
Volvomekanikeren Svart 16.November.2010 Link til dette innlegget Svart 16.November.2010 Du fixer alt du! Ting tar tid, slikt er det med alt Følger med! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
M/S Bastard Svart 18.November.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2010 Har ikke arbeidslyst om dagen, noe som irriterer meg litt, men den kommer vel før eller siden Har drodlet litt ang. de nye stolene. Den til høyre kommer jo litt i veien for skapene i skottet der, så jeg kunne tenkt meg og få vippet den tilbake. Videre har jeg lyst til og heve dørken hvor de to stolene står. Har laget en skisse på dette, vil dette se greit ut, hvis man ser bort i fra mine tegneskunskaper i paint :rolleye0012: Stolen til høyre blir hengslet i skapet, som jeg bygger rundt vanntanken. Men må ha ett ben under stolen, som også er henglset, finnes det noen beslag for dette? Slik ser det ut i dag Løsning som jeg ser for meg Jeg er litt misfornøyd med armlenene på stolene, de er litt for korte. Så de skal lages nye, som blir ca 10 lengre, regner med at sydama fikser dette. Ellers er de gode og sitte i Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 4.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2011 (redigert) Lenge siden oppdatering. Har ikke hatt så mye arbeidslyst denne vinteren, men er så smått i gang igjen. Det jeg driver med nå, er og gjøre ferdig småtteriene som belistning osv. Jeg begynte på pentry, dvs hylle under vinduet. Blir teak hylle, og pinnerekke type selvlaget av furuknagger og teak fra ytterdør Disse pinnene måtte beises først, så de ble seende ut som teak. Selve hylleplata er ikke oljet ennå, men den vil bli omtrent like mørk som pinnene. Regner med at dette er ferdig neste gang jeg er i båten. Deretter skal pentry listes ferdig, også skal dashen listes. Da er mye pirkejobb unnagjort. Omtrent slik vil det bli til slutt Har også listet rundt den flislagte benkplate, disse skal av igjen for pussing og oljing Redigert 4.Februar.2011 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Det der ble jo knall Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 6.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 Det beste er at det er gratis Minuset er at det er fiklearbeid som tar mye tid, men listarbeid bør være nøyaktig også, ellers er det bortkastet. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 6.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2011 hva med og lage stuerom - kasse under stolene?? får aldri nok stueplass Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 7.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Februar.2011 Tanken har vært der, men jeg må finne en bra løsning på det, siden dette er over motoren. Jeg må kunne fjerne fjerne det enkelt, i tilfelle jeg må ned i motor Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 11.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2011 Da er hylla ferdig, endelig. Skulle gjerne holdt på lenger i dag, men jeg tørna av den ulinga i mastene pga vinden. Ellers er det is i havna ennå, men håper den går snart, skulle gjerne ha fylt diesel til refleksen. Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 Hei Bastard. Har du hatt ein fin sommar med båten? Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Polarn Svart 1.September.2011 Link til dette innlegget Svart 1.September.2011 I hvert fall fått et par øl i sommer Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 2.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 Mnja, været har ødelagt mye, så mye bruk har det ikke blitt. Nå er jeg i gang med arbeid i båten igjen, etter en del måneder hvor jeg var lei. Det som er gjort den siste tiden er nye gardiner, fått ordnet vann i kranene (nå også snart varmtvann), og reparert noen skader i overbygg. Renset og vasket kalesjen er også gjort, den var full av grønske på skyggesiden, og innvendig så den som moselyng. En fuktig sommer har det vært ja Har en plan om og ta båten på land i vinter, men får se om jeg kan stå med båten hjemme denne vinteren. Hvis ikke blir det neste år. Båten skal lakkes om bla. Hadde tenkt og dra til Skjærhalden i dag, men fikk ikke med meg noen så da dropper jeg det, tror jeg da Pilsen er fortært Polarn Sitér dette innlegget Link to post
Polarn Svart 2.September.2011 Link til dette innlegget Svart 2.September.2011 Hva har du tenkt deg av farge? Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/S Bastard Svart 3.September.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.September.2011 Har lyst til og ha den blå, men da mørkeblå, som det ser ut til at den har vært før Nå er den malt med bunnstoff tror jeg, virket slik når jeg pusset noe på skroget ifjor Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Lenge siden oppdatering, men nå har jeg begynt og pusle litt igjen. Av helsemessige årsaker har det stoppet seg selv, er for tiden langtids sykmeldt. (ikke noe farlige greier) Båten kom ikke på land denne vinteren som jeg hadde planer om, håper på og ta til høsten hvis jeg finner en plass og stå. Nå for tiden har jeg fått montert vv bereder, mangler noen koblinger, men så fort de er i hende så har jeg varmt vann i krana også. Bereder montert på gummilabber, var jo litt spent når jeg boret hullene, for jeg er ikke sikker på tykkelsen på betongen her. Det skal settes opp ett skott bak berederen for og skille av batteri rommet bak der. Vask og male skal også gjøres. Fikk endelig montert pullere midt på båten, det forenkler tillegging longside i vind enklere.Særs når jeg er alene ombord. Det står igjen og montere på babord side. Jeg lagde meg baktsykker for feste av puller, men feilberegnet disse, men det får duge med skiver inntil jeg får lagd disse. Ellers har jeg vært utpå noen turer ved Kommersøya, noen bilder derfra. Kjekt og være igang med prosjektet igjen. Blir noen turer lokalt her i påsken Sitér dette innlegget Link to post
alphaman Svart 30.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 kjekt og ha ankerdrammen på plastkanne Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 30.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2012 Ja, det skrangler ikke så fælt i plast. Bare vann på dunken altså Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 8.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2012 I dag fikk jeg koblet berederen ferdig, så nå ble det varmt vann i krana. Har ikke koblet til kolben, litt usikker på om jeg skal det. Hadde tenkt og vaske båten i dag også, men det var så surt i vinden at jeg lot det være, kanskje i morgen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 13.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2012 Har brukt ett par dager på listing av konsollen, det står igjen littegrann som skal taes når jeg får ett par lengder med vinkel lister. Ble mye knoting, når jeg ikke har annet enn skrustikke og kjører stikksaga på frihånd. Har hatt litt hjelp av håndhøvel og pussepapir såklart. Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 18.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 Snart ferdig med listing av konsoll, men gikk tom for spiker, og da måtte jeg finne på noe annet. Ofret en bordplate jeg hadde liggende, og utvidet dashen Ferdig listet vil detse slik ut, her listet i paint Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 18.April.2012 Link til dette innlegget Svart 18.April.2012 det dashbordet er virkelig kult - tenkte først når du holdt på - o m g men når du ser helheten nå så ble det noe helt for seg selv Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
M/S Bastard Svart 19.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2012 Det er jo litt kantete og rart kanskje, men det er jo en 70 talls båt. Ikke har det kostet noe heller, bortsett fra messingspiker og den bordplaten jeg handlet brukt. En viss forskjell har det jo blitt Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Listing er jammen tidkrevende, spesielt når den jeg lagde ferdig hos gamlingene ble for kort Den jeg lagde ferdig skulle monteres under vindu, så da ble jeg ikke ferdig der som jeg håpet på. Gjorde meg ferdig med selve platen jeg monterte i stedet. Og det ble omtrent som det jeg laget i paint Nå mangler det og liste 2 skjøter på baksiden av konsollen. Hjørnelister på gass/gir konsoll, samt konsollen som rattet er montert i. Under vindu, og konsollen over vinduene. Her skal jeg bruke hjørnelister, det kjøpes på Biltema til uka tenker jeg. Dette skal gjøres ferdig før jeg fortsetter bakover. Sitér dette innlegget Link to post
M/S AIOLOS Svart 20.April.2012 Link til dette innlegget Svart 20.April.2012 Det er blitt flott dette og så har du kommet betydelig lenger enn jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.