Jump to content

Prosjekt: Sagen 30


M/S Bastard

Recommended Posts

Isen slipper taket nå, har måttet dytte på noen isglak i dag da de seilte inn i skutesiden på grunn av litt vind.

 

havnavinter11.jpg

 

Da ble jeg ferdig med skuff og fjøla i dag, gjenstår litt flikking med listverk osv

 

pentry044.jpg

 

Var spent på om det ville se rart ut med benkenj stikkende utforbi stolpen på hardtoppen, men syns ikke dette gjør noe

 

pentry045.jpg

 

Rakk også og lime de første flisene i dag, jeg skal også ha fliser stående langsetter hele pentry helt bort til kabindøra.

Blir en hele masse kapping av biter etterhvert da jeg har valgt og legge flisene på denne måten :rolleyes:

 

pentry046.jpg

 

Nå er det snart på tide og lage hyller i pentry også, det har blitt utsatt alt for lenge :sweat:

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hadde bare mobilkamera i dag, så ett bilde blir det bare.

Det gikk helt fint og kappe flis, selv om den er frostsikker.

 

Bestemte meg for og fóre ut litt bak beslaget, her blir det platet i morgen og flislagt.

Oppå denne utfóringa blir det hylle, noe osm er kjekt og ha sikkert.

 

pentry047.jpg

 

Blir vel til og holde på i båten hele påsken tror jeg, så da kan man håpe og få gjort noe :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Da tror jeg det skal være ferdig flislagt, er litt i tvil om det som syns av plast skal flislegges eller ikke.

Vet ikke om flisa vil henge på der, så jeg vurderer bare og male det opp, dessuten vil flisa bygge ut mere en teaken over der.

 

Det blir hylle oppå kanten rundt, på den konsollen som er flislagt.

Skal plate den ferdig i morgen hvis jeg finner nok matrialer. Pinnerekke kjøper jeg fra biltema/maritim, så blir det en grei avslutning.

 

pentry048.jpg

 

pentry049.jpg

 

Jeg bør vel kanskje lage til benkplater som kan vippes opp også?

 

pentry050.jpg

 

pentry051.jpg

 

Kjøpte inn fugemasse i dag, så da kan det fuges ferdig i løpet av påska

Link to post
Share on other sites

Utroligt bra :flag::flag::flag: Lyst og ta en tur til bergen og pusse opp snekken min?? :giggle: Neida, Skal no klare det sjøl, om jeg ikke klarer det like bra som deg, så blir jeg no sikkert fornøyd :seeya: No som jeg er ferdig med kartbord så gjenstår det ny pentry, motorkasse og styrekonsoll :flag:

If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw!

Link to post
Share on other sites

Det ble ikke noe greie på dette med maskering, så jeg fuget alt på frihånd

Maskerte bare benkebeslaget når jeg skulle dra den siste fuga.

 

Hylla oppå der rakk jeg ikke og begynne på i dag.

 

Da er jeg rimelig fornøyd, mangler litt listverk hist og pist, men det kommer på plass etterhvert

 

pentry052.jpg

 

pentry053.jpg

Link to post
Share on other sites

Takk for det, da er det bare resten igjen :wink:

 

Ble en liten båttur til Kommers/Grisebukta for og sjekke forholdene i dag.

Idyllisk til øya, men det snudde fort

 

 

 

Vindusviskere er neste stor investering, da er det kanskje mulig og ha bedre sikt

Link to post
Share on other sites

Har blitt en stor forandring på båten fra start til nå :flag:

Vindusviskere er nesten et must og ha!! men sørg for og kjøp kvalitet!! så du ikkje har nonen som bråker og hyler og visker fortere på den ene siden en den andre :wink:

O Erland

med båtførerbevis

Link to post
Share on other sites

I dag kom endelig luftinga til dieseltanken på plass, og når jeg var i gang begynte jeg på skapene i pentry.

Jeg skal montere ett rør som høytalerledningene og antennekabelen skal gå i.

 

Dette skal bli deilig og få gjemt bort

 

pentry055.jpg

 

Fikk på plass det meste, mangler og lage til hylle nr 2, men var så sulten på slutten i dag at jeg ikke orket og begynne på de.

Greia her er at alle platene som er satt opp nå er løse, de skal ikke skrues med så mange skruene da de skal være lette og ta vekk i tilfelle en må bak de.

pentry056.jpg

 

Gjenstår den øvre hylla som sagt, og så skal alt ut igjen for og males minst 2 strøk på begge sider, blir vel antaglig 3 strøk på det som syns i skapet.

Også gjenstår det slanger til vasken, skulle gjerne lagt opp de nå, men det kommer litt senere.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...