johnson Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 de selger jo noen ferdige, men kommer an på hva du er villig til og betale Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
M/S Bastard Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Lager jeg en selv, vil jeg nok have på 2-3000 da jeg har en del av matriale fra før av. Hva koster en ny? Sitér dette innlegget Link to post
johnson Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Denne fra seasea koster 3200,- men det finnes flere varianter fra andre nettbutikker også, med både tre og glassfiber, men tror de liger på 2-5000 http://seasea.no/Article.aspx?ArticleNo=7045 Sitér dette innlegget Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
M/S Bastard Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Ja, den har jeg sett før. Prisen er ikke værst, men den blir altfor høy oppe på hardtoppen. Ville nok sett rart ut Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Fikk laget meg en liten targa eller antenne og landternemast til min båt. Tror det fineste er å få noe spesiallaget. Denne tror eg kom på ca 2500,- Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 28.Januar.2009 Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 (redigert) den så jo veldig elegant ut, den som eysteind har. sånn rett fra levra: en targabøyle i glassfiber har jeg vondt for å tro tar seg pent ut oppå der, bastard. Redigert 28.Januar.2009 av traust (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 29.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Ja, har igrunn bestemt meg for at det blir en rørkonstruksjon. Er Ilas dyre på slikt? Hvem brukte du forresten Eysteind Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 brukte http://www.west-mekan.no/. De lager rustfritt til mange båtprodusenter.... Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 29.Januar.2009 Del på Facebook Svart 29.Januar.2009 Her er en link til Suntec i Tvedestrand som jeg brukte da jeg bestilte targa i fjor. Forøvrig de som lager targa til Saga 315. De er raske, har biltransport til Oslo ukentlig og er rimelig på frakt. Visit My Website Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
M/S Bastard Svart 30.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Januar.2009 Takk for tipsene, har sendt noen forespørsler nå. Blir spennende og se hva dette kan komme på av priser Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 6.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Februar.2009 Targabøyle prosjektet har ikke kommet noe videre enda. Så i mellomtiden holder jeg på med og lage til batterirom, så da må styrbord tak ofres. Den sang på siste værset, og det gjør nok babord tank også. Så den skal byttes til en i plast litt senere i vinter. Var godt og få denne vekk ja Her blir det god plass til batterier Skal bare male opp så det blir trivelig der, samt montere en lampe eller to Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 16.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Februar.2009 Da begynner det og bli klart for flytting av batterier Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Tittet på båten din, og tenkte; den ser gammeldags ut. Så prøvde jeg å se for meg, hva er det som gjør at den ser gammeldags ut? Dersom du hadde skiftet alle vinduer til litt større, tettsittende med aluminiumslister i mellom, så hadde den sett ut som den var 10-20 år nyere i designet. (men, dette er sikkert ikke noen billig ide) Tenkte bare på hvor forskjellig en f.eks. Sollux 24 med brunt dekk og vinduer som sitter i gummilister ser ut, i forhold til en med helhvitt skrog og overbygg og vinduer i alulister ser ut... Ellers, lykke til videre med Sagen 30! Jeg liker dette bedre enn gammel trebåt! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
M/S Bastard Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Jo, gummilistene er modne for utskiftning om ikke så lenge og jeg har vurdert alulister. Ville blitt mye penere da. Nå er det tett det som er og utskifting blir ikke i år. Er oppussing på uteplassen som er aktuelt dette året. Gjør meg ferdig på styrbord side og muligens skottet mellom kabin og uteplass nå frem mot sommeren. Så tar jeg babord side til høsten, der skal det bygges nytt pentry. Nye dørker skal også legges Her er en Sagen 83 modell, med alulister. Min er forøvrig en 77-78 modell. Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Hmm, jo, så jo litt nyere ut... jeg så mer for meg at dersom alulistene hang sammen slik at vinduene ble mer "et stykke" uten synlig glassfiber i et stykke. Men, plasttrær råtner jo ikke, så du har bedre tid med denne flotte båten enn med st. hansbå..., jeg mener trebåten din. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Tine IV Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Først gratulerer med ny båt igjen,hakke fått med meg detta jeg .Men du må vel nesten kaste den jakka di som det står nautica på kansje (veit du kan være medlem uten trebåt ) , du som aldrig skulle ha sånn plast dritt . Hehe ,å nå har du 2 stykker .Tipper du får høre en komentar eller to i Nautica klanen men skjønner deg godt jeg. Det er kansje en micromulighet for at vi ser det på treffet til sommer'n nå da eller, ifjor blåste det for mye da var båten for liten .Nå har du så stor båt ,at så dårlig vær kan det ikke bli mellom Horten og Holmestrand . Så blir jo artig at du kommer sjøveien for første gang ,du veit det er mange som har venta på det Lykke til med ny båt ,husk ikke skru alt fraværandre alt med en gang .morro å bruke båten litt også . Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
M/S Bastard Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Jeg får henge en bunt med tjærehamp i salongen, da går det bra Joda, nå er det enklere og komme seg på treff. Også er det både dass og kokemuligheter ombord som gjør båtturer litt enklere. Tar bare litt småtteri av gangen når det gjelder og pusse opp, sånn at jeg kan bruke båten samtidig. Den største jobben, som jeg holder på med hele tiden er det elektriske anlegget. Her har jeg begynt fra scratch, men ser det er en del ledninger til som skal byttes ut. Båten er helt grei, og motor jo en 91 modell så jeg har fått litt for 65 lapper Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Du har fått mye båt for pengene det, det er helt sikkert. Jeg fikk jo faktisk mer for min Sagen 730 (24 fot) da jeg solgte den for tre år siden! Det var forresten en 1979 modell, med sjøvannskjølt Sabb 2H. Jeg hadde aluminuiumslister rundt vinduene på min. Kanskje din kan være en selvbygger? Ser det ofte er gummilister på selvbyggerbåter, det er billigere og enklere å gjøre selv.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Ja, godt mulig det er en selvbygger. Det er også plexiglass i kabin, som også skal byttes ut senere engang. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 22.Februar.2009 Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Min hadde også plexi i de to forreste sidevinduene. Dette var originalt, pga buingen i overbygget. Og med flere hundre småsprekker i plasten etter mange år i spenn... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
M/S Bastard Svart 22.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Februar.2009 Akkurat, det tenkte jeg ikke på. Plexi holder jo en del år før det bli fælt, så det er greit nok det. Rimeligere enn herda glass ihvertfall Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 25.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Februar.2009 Fremgangen var ikke noe særlig sist Fredag, grunnet tannlegebesøk som ga en del smerter etterpå. Så det blir ny giv denne Fredagen. Ble såvidt begynt på litt oppbygging igjen Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 27.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 (redigert) Da er jeg ett stykke videre i batterirommet. Ordnet meg gummimatte på jobben, det ble ikke så værst. Måtte prøve batterikassene, får fint plass til enda 2-3 stykker hvis jeg trenger det. Laderen ble også prøvet, dog noe provisorisk. Den står ikke tilkoblet slik nå, bare så det er klart Fikk endelig flyttet batteriet fra motorrommet, ledninger er ikke tilpasset sålangt da det skal inn flere batterier. Vurderer også og fjerne denne vanntanken, da jeg har en identisk en på babord side. Har også vanntank i baugen. Gjenstår litt snekring, og lage en luke over batterirommet. Blir nok bare og legge nautolex eller noe foreløbig. Så blir det teakdørker til neste vinter tror jeg Redigert 27.Februar.2009 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 3.Mars.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 West Mekan har sluttet og produsere rekker/targa osv Har vel med og gjøre at det er labert i båtbransjen for tia. Har sendt forespørsel til flere, så får vi se om det blir targabøyle snart Sitér dette innlegget Link to post
Dieselboy Svart 3.Mars.2009 Del på Facebook Svart 3.Mars.2009 Tenker å lage targabøyle selv jeg, av AISI 316 rør, for så å polere dem. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.