Seilaren Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Fantastike tegninger Håkon! Misunner deg virkelig den egenskapen der God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Conehead Svart 26.September.2008 Link til dette innlegget Svart 26.September.2008 Kongetegninger! Da er forventningspresset på deg Sleipner93.... Kjører ofte mellom Forus og Buøy...hm...kanskje jeg skulle legge inn en fast progresskontroll i Hillevåg..? Link to post
Sleipner93 Svart 4.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Da har jeg arbeidet idag med og få bygget ferdig båtkrybba til Kira II. Den består at kraftige bjelker på 2x6" og 2x4". Så er det noen terassebord som avstivning. Det eneste som gjenstår er og "låse" krybba fast til kjølen. Det får jeg ta neste gang. Glemte og ta bilder av krybba men det kan jeg ordne neste gang jeg er der. Ellers har jeg ombestemt meg litt. Jeg har jo tidligere sagt at jeg kappe styrhuset og beholde overbygget. Nå har jeg tatt en annen avgjørelse. Nå skal alt vekk og det blir neste punkt på programmet etter krybba. Det kan bli spennende!! Link to post
NilsPils Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Fantastisk pågangsmot her! Flott tegning. Hva med å sette masta LITT lengere bak (ca 20cm)? Jeg er veldig misunnelig, men skal kose meg med Tora i vinter. Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
vivvi Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Virkelige fine tegninger!!! Ser helt klart at dette kan bli en flott båt bare du vil gå på henne med godt mot. Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Hilmar 2 Svart 4.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Oktober.2008 Dette blir jo standsmessig dette! Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Teisten-Øyna Svart 8.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2008 noe nytt sleipner Link to post
Sleipner93 Svart 19.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 Ja nå er det skjedd noe nytt! Etter 2-3 vel brukte timer idag står jeg igjenn bare med et skrog og et overbygg liggende i biter vesiden av båten.. Gikk fort og greit når jeg hadde tre kompiser til hjelp. Da var det bare skjære og grapse med stikksaga før større deler ble løftet rett av slik som tak og dekk... Fikk presset en kompis til og ta litt bilder da jeg ikke hadde mobilen med. De kommer så fort jeg får fatt på dem! Mon tro om at på det ene bilde står to av kompisene og arbeider mens jeg står og funderer på hva i alle dager det er jeg har begitt meg ut på! Link to post
Sjarkens venn Svart 19.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2008 Sitter her med kaffekoppen, og venter på bildene dine Ørjan! Link to post
Toivo Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 enter i spenning på bilder her nå ja:) Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Da har jeg fått bildene. Måtte overføre de fra kompisen min sin mobil til min via bluetooth da han har ødelagt mobilen sin slik at han ikke kan overføre til PC. Men nå har jeg altså overført de fra min pc. Så nå skal dere få se bilder etter at "Stikksag massakeren" har drevet på! Slik så det ut etter at vi hadde fjernet sidene på styrhuset og taket : Vinduskjermen skåret rett av : Og her er bildet hvor jeg står og sjefer mens de andre jobber.. :lol: : På siste bilde står litt igjenn av sidene på overbygget. Disse er fjernet men det var så mørkt at jeg ikke fikk tatt bilde da... Neste steg blir og kaste alt det jeg har fjernet nå og rydde båten ren. Deretter skal det bygges presenningshus. Og når skroget da er helt rent for alle løse deler skal jeg spyle rent og gå over og sjekke i alle kriker og kroker og evt. bytte det som bør/må byttes. Så begynner vi vel og bygge nytt overbygg.. Link to post
Toivo Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Se her ja,nå begynner det og hjelpe seg:) dette tror jeg kan bli bra! Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Ja skroget og spantene virker til og være i god stand. Har funnet noen sprekker under vann og et knekkt spant.. Det knekkte spantet har nok ingen betydning men det hadde jo vært morsomt og prøvd og skifte det.. Vi får se! Link to post
M/S Bastard Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Det må byttes Også blir det spennende og følge med etterhvert som det skrider frem Link to post
johnson Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Keep up the good work Slepner! Og en ting til: ikke snakk stavangersprøket til meg, jeg ble så svimmel av alle ordene at jeg måtte sette meg ned (satt allerede så den saken var grei ) Navn: Erlend Sted: Bergen Båt: Viksund with 320 rider Motor: Mariner Viking 9,9 (15) hk Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Har jeg snakket stavangerspråk til deg da? Jeg sitter som regel altid når jeg er på BP jeg men folk er jo forskjellige.. Du mener det må byttes ja Bastard. Vi får se hva det blir til... Nå første omgang blir det fokusert på og rydde og sette opp presenningshus Link to post
Diesel248 Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Hei, blir bra dette. Du burde gjerne skifte spantet no, så du ikkje treng å ta det igjen. Er det noe nytt på Motor fronten?? Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Hilmar 2 Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Fått deg sikkelig Grommjakke du også!! Bruker sånn hele tiden, Er mange som glor :lol: :lol: Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Sleipner93 Svart 20.Oktober.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Må synes i trafikken veit du! Haha, ja er endel folk som ser rart på meg når jeg tasser rundt i den jakken... :D Link to post
p-kaill Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Når det gjelder trebåter og tæring stopper en det med å pensle/mette stedet godt med frostvæske. Dette bare til opplysning. Link to post
benq Svart 20.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2008 Ser jo ut som en "arbeidsmann" i slik jakke. Link to post
Hydrox Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Ser jo ut som en "arbeidsmann" i slik jakke. Henda i lommen og setter gutta i sving ser jeg.. Link to post
Seilaren Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Hum..... Skremmende likheter.. Men vi vet jo at Ørjan er fan av Himmelblå Redigert 21.Oktober.2008 av Seilaren (see edit history) God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Sinten Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 (redigert) Det må byttes Sikkert lurt å ta det så tidlig som mogleg. [avsporing] Må forresten berre få kommentere den steikandes tøffe jakka di. Er den vasstett? Må få meg ei sånn eg òg. Eg bruker mykje blå termodress på denne årstida (kan få litt snåle blikk av det òg ), men den trekker vatn som ein svamp med sånt vèr som det er no [/avsporing] Redigert 21.Oktober.2008 av Sinten (see edit history) "Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær" Link to post
Diesel248 Svart 21.Oktober.2008 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2008 Ja stilig jakke. Eg og har ei, den står det SABB på! Norsk motorhistorie --> Still going strong Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn