Jump to content

Tine III er solgt , hva nå ?


Tine IV

Recommended Posts

Hvilket selskap snakker du om? Nettsidene på f.eks VING oppdateres kontinuerlig etter som bestillinger kommer inn.

 

Jeg har kun den helgen vi skal nedover å referer til. Det begynte å bli få plasser med god rabatt med det selskapetvi ønsket oss med.

 

Restplasser.no og likesinnede oppdateres sent i flg. reisebyråene. Jeg var innom et reisebyrå etter at jeg og de vi skal reise sammen med hadde saumfart nettet etter billige reiser. Reisebyrået ga oss reisen til samme prisen som nettet, samt at de spleiset oss to familiene sammen/i nærheten av hverandre på hotellet og på flyet.

 

Det skal bli deilig med en soluke! :cheers:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Ja da har vi vært i Tigerstaden ,godt vi ikke bor der for det var rett før vi frøys fast i bakken . Båten så fin ut den ,litt mye "eldre" utstyr osv . Hadde med meg en Princess proff fra BP ( REM ) , han mente båten var fin utvendig og at det så veldig fint ut da vi snakker om en båt med noen år på baken . Det var så klart noe smått her å der som vi lurer litt på , men i det store å hele så kan det vel bli båt av den :wink: Jeg trur om dere vil høre mere spesifikt om båten, så kan vi ta det i IM . Det er vel ikke av den helt store interessen her tipper jeg , det vi ikke gjorde var å fyre den opp . Det er kansje litt dumt , men den var gjort klar for vinteren så det kan vi heller gjøre om det blir en tur til innover . Det var noe med kjølinga på hylsene som jeg ikke fikk helt med meg , den kom vann fra dem å inn i båten. Han påstod at Sleipner sa dette var riktig , men det høres mærklig ut . Kansje REM forklarer dette så skjønner dere bedre, da det ikke var alt som gikk inn på hardisken idag . Så vi må ta en prat i kveld å se på hva som evt må gjøres osv , noe er det jo altids så klart . Men at det ikke er masse greier å mye penger ,det trur jeg ikke det var her . Så da må vi i et lite båtmøte så ser vi om vi legger inn bud eller ikke , den i Stavanger surrer rundt oppi hue enda .Da den ser å høres bra ut , med mye nytt osv osv . Det er ikke bare bare å slenge en mill på bordet , å starte opp å kjøre hjem heller . Kan være lurt å tenke seg om et par ganger , før evt bud og eller at du bestemmer noe som helst . Så det var så langt , morro å se dere følger med her da .Kom gjerne med tips om både det ene å det andre , greit å høre om andre også .Kansje av feil andre har gjort eller no ,nå har jeg handla noen båter før . Men nå er det snakk mange år's trygder , så greit å være våken her .

 

Tine III 1/2

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Emner som kun har interesse for to personer tar vi på IM , ikke sant?

Litt artigere med båtprat , syden er av null innteresse for meg.Det har jeg reist for mye til at jeg er glad jeg slipper , men start gjerne en tråd om sydenturer . :drink:

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Jeg trur om dere vil høre mere spesifikt om båten, så kan vi ta det i IM . Det er vel ikke av den helt store interessen her tipper jeg ,

 

Det er klart vi ønsker å vite mer, Runo. Vi har jo fulgt medstor interesse hele tråden. Nå som vi kanskje nærmer oss slutten så skal vi ikke få vite mer?

 

Lagt til:

Regner med at du har sett på DENNE?


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Sant som Roaldbj sier. Elektronikk er svindyrt.. det er vel dette og alt som dreier rundt motor som er 1ste pri og burde være oppgradert..

Synd den 330 med nye motorer og elektronikk som er linket til på ch islands er langt unna.. også blir kanskje 330 litt liten??

Den megleren den står oss er i hvertfall ryddig.. (det var der jeg handlet min båt)

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Det er klart vi ønsker å vite mer, Runo.

Skjønner jo det da ,men jeg kan ikke sitte her å skryte den opp i skyene også legge inn et bud som selger mener er lavt slik jeg skryter . Neida båten ser jo ok ut den , det er vinter så den er drit møkkete ute og inne . Men en god vask og litt lakk så kan det sikkert bli ok , det som er da er jo motorer og den dryppina inn i båten .Det er ikke det store problemet kansje , men tviler på det skal være slik . At har du ikke lensepumpe så går du ned til slutt , virka som vannet kom inn i båten under gange . Håper REM kan ta en kort versjon av det der ? Men skal ikke se bort i fra at vi legger inn et bud , det er jo dinette løsning på denne .Det er jo en ting Øko ønsker seg , det er radar,ekkolodd,plotter,2x vhf,diesel varmer,3.8 kw agregat,nesten ny baugpropell ,vinsje m/fjk forrut og acter,autopilot,lader m /landstrøm ,snappdavitere,rustfrie daviter, og RIB husker ikke om den var med ++ .Det var hele å pene puter inne all over og ok ute og oppe på FB.Mye av dette utstyret er like alder som båt,så da har vel det meste av det gjort nytta si vil jeg tru selvom det kan funke lenge det .Dørkane var nata teak all over inne ,ikke ute eller på FB .Men dem var flotte syntes vi , men så var det ikke helt trekk over FB noe jeg vil ha og karlesja kan sikkert byttes snart og heller hatt den som viterkarlesje.Jeg syntes båten var ok jeg , men det er da det i kjeller'n igjen da .Som må testes og prøves godt før evt handel , det var fulle tanker så det bør jo gå . Så det kan fort bli en P-35 på oss , det er vel egentlig selger som bestemmer det.For prisforlangende som blei satt i juni 08 ,det betaler ikke vi idag .Så det spørs jo om selger vil litt ned i pris , 1.150.000- er for mye .Det er værtfall klin sikkert enyway .

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det høres høyt ut ja hvis det tekniske er foreldet men dog funksjonellt..

Du får vurdere og tenke nøye.. alltid spennende med båtkjøp.. men fort og bli blendet og at man favoriserer akuratt den båten. Sett opp en liste over utstyr som må/bør byttes og lag handlekurv hos maritim.. da får du i hvertfall en pekepinn :yesnod:

Tomt for Diesel nå igjen!!

Link to post
Share on other sites

Dryppinga er nok en talgpakkning som sikkert koster rundt NOK 100 å kjøpe..... men du bør komme deg opp på land for å skifte disse.... eller trekke litt til på den som er.... men ett drypp i minuttet når båten ligger stille er ingenting ... det er bare slik det skal være...

 

Tilsvarende med Cummins maskiner ...

 

http://www.fbcyachtsales.co.uk/fbcyachts/f....asp?boatid=356

 

http://www.rightboat.com/boatsforsale/1161...rincess-35.html

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Den vannsmurte pakkboksen det her er snakk om er original Princess, lik, og kanskje produsert av Sleipner? Den benytter 5 stk 3/8" teflonringer som tetting, og skal etterstrammes innimellom for ikke å lekke. Pakkboksen er trykksmurt med vann fra sjøvannsiden av motoren. Trykkvannet vil sørge for smøring også når båten forlater vannet, feks. ved at den kjøres hardt i urolig sjø, eller treffer på en hekkbølge i høy hastighet. Båten lå nå på sjøen i vinteropplag, og var helt tørr i kjølsvinet.

 

Selger mente imidlertid at pakkboksen under gange skal lekke overskuddet av trykkvannssmøringen inn i båten og at det derfor etter en tur ble liggende en god del vann i kjølsvinet. Jeg mener dette er feil. Overskuddsvannet skal ikke lekke inn, men ut av båten. Jeg ser dette hver høst ifm. opptakk, da jeg ser at vannet renner ut fra pakkboksen og ned på bakken da jeg kjører frostvæskeblanding inn på saltvannsiden. Lekker pakkboksen vann inn, skal skruene etterdras. En riktig justert pakkboks skal ikke lekke.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Regner med at du har sett på DENNE?

Var den vi var å så på,den har liggi siden mai/juni til den prisen

. En riktig justert pakkboks skal ikke lekke.

Var en mærkelig forklaring da men , fra selger mener jeg .Han sa at Sleipner sa det skulle være slik ,dette hadde et verksted fixa for ikke lenge siden .Da blei det bytta pakkninger og det som skal til , så det virker som det er noe som ikke stemmer helt .Greit at det drypper en dråpe eller to , men virka som kjølevannet kom inn i båten .Slik at den automatiske lensepumpa tok seg av den saken , høres noe rart ut syntes jeg da . Vil jo si at du aldrig har et tørt kjølsvin da jo , det er jo rart . Syntes det er greit at kjølsvinet er både rent og tørt jeg da , men er jo bare å høre med Sleipner kansje ?

 

Tine III

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

http://www.sleipner.no/no/templates/index....mp;selected2=19

 

.... Vel litt vann tillater jo også Sleipner ... en kvart liter per 100 timer kjøring.... men jeg tenkte nok på den fettsmurte gamle når jeg sa ett drypp i minuttet...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...