gangso Svart 28.Februar.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2009 skal til og begynne og bygge om motor festene i båten. ka framgangs måte må eg bruke der? og kor mange lag med glassfiber trenger eg? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco_1 Svart 2.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2009 Det forreste motorfeste i båten vil jeg først lime fast med epoxi (sørg for god pasform så der ikke er store sprækker) og derefter give det 4-5 lag glasfiber, sørg for at treværket er helt forseglet, så det ikke kan suge vand. Udvendige runde hjørner er nemmere at lægge glasfiber på, end skarpe. Derfor slib hjørner væk. Indvendige hjørner kan godt være skarpe. Husk at slibe med grov sandpapir inden du limer og støber. Fjern støv og fedt. Læs på produkterne hvilken temperatur/luftfugtighed der er bedst, når der skal arbejdes. Fornuftig hobby du har, unge mand :-) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 tusen takk. :) Noken som har eit koblingskjema til iveco maskina? eller som kan forklare meg noklunde kordan ting skal vere. eller kan tegne eit? :P trenger bare til start, stopp og dynamo Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 8.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2009 bilder Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 fått gjort litt i båten i dag og. måtte ta ut ein bjelke i motor romme fordi de ikkje va plass til dieseln uten og ta vekk. mange vill sikkert sei de er ein forsterkning osv men det var ein båt med v8 og 290hk som fjerna samme bjelken uten og forsterke noke anna på nytt så eg regner de holder med 1/3 motor kraft :P Før: Etter: baterikasse Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Draco24styling Svart 11.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 Den Bjelken du har fjærnet er ingen forsterkning,men motorbeddingen til den gamle motoren, Ingen problem og fjærne denne, Du må jo uansett lage ny tilpasset fiat motoren din Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
gangso Svart 11.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2009 oki :) planen er og få båten ut til påske men ser ut som de blir litt vanskelig. har enda masse som må gjerast :P Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Superkul Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 dæven - 15 år - skikkelig bra - ja her og ligger unga og glaner på tv spill og data - detta er sånn som vi holdt på når jeg var ung - kjøpte min første bil som 14 åring - en 1946 ford amerikaner - mye bedre hobby- stå på-flink gutt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Ktveiten Svart 12.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Flotte greier dette her! Er selv 16år, og holder på med en draco 20, som Jab sikkert vet:) Stå på, blir bra båt dette! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
gangso Svart 12.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2009 Takk for fine komentarer :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 17.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2009 satte bare motoren i i dag for og måle opp til nye fester. bilde: Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 18.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2009 bilde av noke dill eg gjore i dag. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 hei. har så vidt somla meg til og begynne med festene i båten i dag. så kommer meir utover kvelden. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 26.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2009 (redigert) bilde. kom gjerne med ein komentar om de er noke eg gjer feil. eller bør gjer annaleis :) eg skal slipe ned men holder på og tilpasse den klossen skal ha ein samme på andre sida og støype over. Redigert 26.Mars.2009 av gangso (see edit history) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Ribtjenester Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 husk og gjøre rent skikkelig før du begynner og støpe. Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
bellen Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Labbane skal helst stå langskips. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 husk og slipe bort alt av maling/topcoat før plasting startes Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 27.Mars.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 Labbane skal helst stå langskips. koffor det? Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
bellen Svart 27.Mars.2009 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2009 (redigert) Hehe.. Nei, det kan eg ikkje svare på. Eg har holdt på med mange båtmotorer, men har fortsatt til gode å sjå labber som er montert tverrskipps, så det er sikkert ein grunn til det. Redigert 27.Mars.2009 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
gangso Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 hehe ok. men eg har ikkje tjukkere plast så da må eg begynne og skøyte og styre på så trur de bør gå sån som de er no. tengte og begynne og plaste i dag. noken gode tips ? skal til og pusse ned no og gjer reint. Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Superkul Svart 1.April.2009 Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 fyr løs - støp fast - du må legge ut en filmsnutt når du fyrer den ............... vi gleder oss - flink gutt Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
gangso Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 film blir de selfølgelig :D. blir prøve start om 2uke håper eg. står på sveiser og han som skal hjelpe meg og koble de elektriske egentlig. vart ikkje ferdi med støyping i dag. måtte pusse ned, og lime klossane/festene. så støyping i morga når eg kommer heim fra skolen :) Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 1.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2009 bilde: Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
gangso Svart 2.April.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 fått støypt i dag ja :) bilde: Sitér dette innlegget William Andrè Link to post
Ribtjenester Svart 2.April.2009 Link til dette innlegget Svart 2.April.2009 synes du er flink jeg, stå på Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.