Jump to content

Vårtegn i dag..........

Ficher

Recommended Posts

Selvfølgelig er våren kommet.

Båten er på vannet.

Første tur dessverre ikke helt uten problemer. Hører vel med til våren det også

Rånene kjørte runder i Strømstad som vanlig Skjærtorsdag. Var forøvrig ikke mye bråk.

Sola tittet frem i noen minutter og varmet på akterdekket.

ICE broadband, funker veldig bra.

Riks TV dekoderen funker.

Bortsett fra møkkette Diesel og en varmer som ikke fungerer, er ellers alt helt topp i båten.

Sesongen er i gang. HERLIG :flag_bp::flag_da::flag_sw::flag:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

• 2 uker senere...

Legger inn samme vårtegn som i fjor. Ser det er omtrent samme dato også:

Saipem 7000 har ankommet Mekjarvik:

832556319_XPDR7-M.jpg

Sjekk dimensjonene ift støttefartøyet som ligger på midten der. Tror det hadde gått greit å seile igjennom mellom beina på den, men kommer ikke til å prøve.

Fikk prøvd det nye storseilet mitt i dag også:

832555969_XQhN4-M.jpg

S/Y Surprise

I dag innledet vi våren med å dra frem den støvete grillen fra kjelleren. Solen gjorde sitt beste for å tine en forfrossen skjel og stemningen var høy. Siden jeg er plaget av vond rygg inntar jeg gjerne en "indianerstilling" der jeg setter meg med benene i kors når jeg gjør noe som foregår lavere enn benkhøyde. Som sagt så gjort. Der satt jeg med en liten reisegrill og voktet kotelettene på den gulsvidde plenen. For å komplettere måltidet fant jeg ut at det var på tide med en iskald en fra kjøleskapet. Der står jeg på kjøkkengulvet og hører en merkelig lyd. Noe summer nede i buksa mi og jeg kjenner panikken bre seg. Jeg starter en febrilsk klasking mot legger og lår. Summingen tiltar og panikken er nå komplett. Jeg vrenger opp smekken og prøver å dra av meg buksa. De store vinterskoene hindrer meg og jeg faller på kjøkkengulvet. Der, like ved pungen, ser jeg en skikkelig "Drone" av en humle som nok var på leting etter et roligere sted å stifte bo for sommeren enn blandt Dressmann truser og det som værre er. Heldigvis fant humlen ut at nok var nok og fløy skamfull ut døren.

Det jeg lurer på er, (I tillegg til hvorfor den ikke stakk meg). Er dette et vanlig fenomen? Kalles det "Humlepung" fordi det er vanlig å bli stukket nettopp i pungen. Eller er dette bare et ord som dukket opp i hodet mitt der og da?

Snø??? vi har hatt noen flotte soldager her i vest nå, og jeg går til streik og legger inn protest hos vår fader dersom våren ikke har kommet for å bli....

Noen prosjekter har vi startet med (mens vi venter på å få hente båten hjem):

imag0141.jpg

Blir moro å få denne på sjøen :sailing:

Ellers har også naboene startet vårsesongen:

imag0146.jpg

Flott båt, Grand Banks.

på den andre brygga ligger denne:

imag0157.jpg

Noen som kjenner linjene? fantastisk flott båt, den hadde virkelig kledd meg :cool:

• 9 måneder senere...
  • 3 uker senere...

Vi fikk noen timer med fønvind her på Nordvestlandet i går. Frisk vind inne i fjordene og gradestokken klatret helt til 13 grader, før den snudde ned i gjen til 5 og regnet kom, få timer etterpå. En forsmak på våren var det, selv om det var mer som et kort glimt.

I dag har vi 8 grader, og fuglesang. Meldingene sier imidlertid minusgrader til natta igjen, så skikkelig vår er det fortsatt ikke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...