Ribtjenester Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 Det så jo litt bedre ut på det bilde der en forige, det må du vel innrømme;-) Så forøvrig ikke at det var en så enkel båt som yngling Der er det jo ganske begrenset hva som kan gå i stykker. Hilsen morten Sitér dette innlegget www.ribtjenester.no Link to post
Bitteliten Svart 7.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2010 no worries Morten Det var -15 da første bildet ble tatt. Snøen var lett å sparke bort. Båten lå med noen cm åpent vann rundt seg så den hadde det bra da også. Cockpiten er helt tørr og fin. Jeg ser ikke noe problem i at båter ligger ute om vinteren så lenge de får ettersyn. Er litt skeptisk til påhengere om vinteren (hvordan unngår man at det er helt tomt for vann i hele kjølesystemet?) På innenbordsmotorer er det vel ikke værre enn å ha et T stykke på kjølevannsinntaket og kjøre gjennom frostvæske fra ei bøtte - eller å ha en frostvakt i motorrommet om man har landstrøm som kan stoles på Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 9.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2010 Dato 9-3-10. Har jeg sett Tjeld og Viba på en og samme dag. (Hafrsfjord ) Samt ovnen ombord i båten er slukket...... Nå er der VÅR !!!! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Nå har jeg endelig kommet meg oppi båten. Måtte forsere to meter brøytekant og en ferd i Lars Monsen stil gjennom en meter snø. Men båten har det fint. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Vårtegn , ja håpet er der det . http://62.101.230.11/view/index.shtml Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
"Mathilde" Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Våren kommer nok, om men kanskje litt senere enn normalt(?) Får bare håpe at sommeren kommer før vi skal ta opp båtene igjen,.. he he. Sitér dette innlegget Link to post
K-7 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Vårtegn , ja håpet er der det.Tine IV Hei Tine IV, jeg skal etter planen (og om værgudene vil) hente ny båt i Horten i påskeuka (uke 13). Web kamera fra Solviken båtforening viser veldig mye is. Hva tror du, basert på erfaring fra tidligere år, vil isen forsvinne i løpet av de neste 2-3 ukene? Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Solviken ligger i indre havn, det er stort sett isfritt ellers i området. Klikk her for å se webkamera ved fergekaia. Hvor i Horten ligger båten du skal hente? Chiba Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Jeg er så gammel at jeg husker Mars 2006. Da kom det en meter snø på noen få døgn. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 (redigert) Husker det. Jeg reiste til kanariøyene jeg da. Der var det vår Redigert 10.Mars.2010 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
K-7 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Hvor i Horten ligger båten du skal hente?Chiba I indre havn. Båten leveres av Lunde Båt og ligger på varmlager - ikke langt fra Solviken Båtforening, tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Horten Marine Senter har klargjøring for Lunde Båt og er lokalisert i (isfrie) Fyllinga båthavn. Tipper uansett at det er isfritt før du kommer.Jeg har alltid satt ut i indre havn i mars/april. Chiba Sitér dette innlegget Link to post
K-7 Svart 10.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2010 Horten Marine Senter har klargjøring for Lunde Båt og er lokalisert i (isfrie) Fyllinga båthavn. Tipper uansett at det er isfritt før du kommer.Chiba Takker Chiba, jeg må innrømme at jeg begynte å bli litt bekymret på at jeg måtte kansellere hele påsketuren fra Horten til Sandnes - det ville blitt en skikkelig nedtur i stedet for en hyggelig båttur. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 (redigert) Det bliver lidt koldere igen i de kommende par dage, men på den anden side af weekenden - fra den 17 eller så - begynder det for alvor at gå fremad. Så mon ikke vi får en fin forårs-påske...? Andy Redigert 11.Mars.2010 av MajorAndy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 smurt med klister i dag. Ikke bra blir vel bedre følelse når jeg får gått et par timer i marka Fordelen er at dt er enkelt å legge på smøringen - men litt mer jobb når det skal av igjen. Et annet vårtegn er at man må gå slalom mellom hundebæsjene på fortauet. Men til fredag skal vi på båtmesse Det blir fint Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Tett tåke i dag, men jeg ser iallefall både plenen og terrassen, så da må det jo være noe som smelter Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Et annet vårtegn er at man må gå slalom mellom hundebæsjene på fortauet. Hva!! Smelter den ikke sammen med snøen i år heller Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 smurt med klister i dag. Klister er vel litt OT, er det ikke? Rubbing derimot, kan forsvares i båttermenologi. Kanskje ikke det som går fortest, men om man går på ski for å komme seg fortest mulig hjem igjen, er det jo bare å bli hjemme. Stort fortere enn det er det ikke mulig å bli ferdig med en skitur. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Akoya Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 (redigert) Endelig min første overnatting i båten i uthavn. Redigert 11.Mars.2010 av Niro (see edit history) Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Tromsværing Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Vårtegn i Risør. Forsøk på å entre gjestehavna i Risør. https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7569/vaarfornemelse_i_risoer.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Chiba Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 (redigert) redigert bort... Chiba Redigert 11.Mars.2010 av Chiba (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 (redigert) Skal du på "masseslagsmål" i Birkebeineren siden du er så ivrig på ski for tiden, Bitteliten? Redigert 11.Mars.2010 av Gullfisk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Pelle Parafin Svart 11.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2010 Herlig med regn og tåke,bort med snøen i en fart,snøklokkene er jo kommet fram,våren er kommet. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 11 varmegrader på Jomfruland i dag. Går rette veien. Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 (redigert) Vår tegn?? 15 cm snø på søndag. -15 grader mandag morgen og 10 nye cm snø i dag.. :puke: :headbang: :headbang: Redigert 23.Mars.2010 av Rinker 232 (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.