Mariell Svart 1.April.2010 Link til dette innlegget Svart 1.April.2010 Selvfølgelig er våren kommet. Båten er på vannet. Første tur dessverre ikke helt uten problemer. Hører vel med til våren det også Rånene kjørte runder i Strømstad som vanlig Skjærtorsdag. Var forøvrig ikke mye bråk. Sola tittet frem i noen minutter og varmet på akterdekket. ICE broadband, funker veldig bra. Riks TV dekoderen funker. Bortsett fra møkkette Diesel og en varmer som ikke fungerer, er ellers alt helt topp i båten. Sesongen er i gang. HERLIG Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
NOR_Gandsfjord Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Legger inn samme vårtegn som i fjor. Ser det er omtrent samme dato også: Saipem 7000 har ankommet Mekjarvik: Sjekk dimensjonene ift støttefartøyet som ligger på midten der. Tror det hadde gått greit å seile igjennom mellom beina på den, men kommer ikke til å prøve. Fikk prøvd det nye storseilet mitt i dag også: Sitér dette innlegget S/Y Surprise Link to post
withsmann Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 (redigert) første VARME solskinnsdag og de første daycruiserne på fjorden så jeg idag Redigert 10.April.2010 av withsmann (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 10.April.2010 Link til dette innlegget Svart 10.April.2010 Første båt på plass i gjestehavna her på Åkrehamn, Karmøy. Det må vell være et godt vårtegn Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Hallais Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 Vårtegn i dag..... ...kaffe med pause på brygga. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
sjøleik Svart 11.April.2010 Link til dette innlegget Svart 11.April.2010 i går: Bygdøy / Huk (indre Oslofjord)... og SJØLEIK er fremdeles uten dekk men under persenning - også et sikkert vårtegn... :-( Sitér dette innlegget Sjøleik 70 år - blogg <script type="text/javascript" src="http://download.skype.com/share/skypebuttons/js/skypeCheck.js"></script>http://mystatus.skype.com/smallclassic/Sjøleik Link to post
finnarne Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Panna er solbrent/stiv etter en helg i følgebåt på sjøen :) Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
SuperGnisten Svart 12.April.2010 Link til dette innlegget Svart 12.April.2010 Hybelen ble pakket frem igjen i går.. fått på plass igjen seilene og er klar til eksamenslesing blandt holmer og skjær... Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Hallais Svart 13.April.2010 Link til dette innlegget Svart 13.April.2010 Vårtegnet i dag.... ...Seljetre spretter. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Pathfinder Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 I dag innledet vi våren med å dra frem den støvete grillen fra kjelleren. Solen gjorde sitt beste for å tine en forfrossen skjel og stemningen var høy. Siden jeg er plaget av vond rygg inntar jeg gjerne en "indianerstilling" der jeg setter meg med benene i kors når jeg gjør noe som foregår lavere enn benkhøyde. Som sagt så gjort. Der satt jeg med en liten reisegrill og voktet kotelettene på den gulsvidde plenen. For å komplettere måltidet fant jeg ut at det var på tide med en iskald en fra kjøleskapet. Der står jeg på kjøkkengulvet og hører en merkelig lyd. Noe summer nede i buksa mi og jeg kjenner panikken bre seg. Jeg starter en febrilsk klasking mot legger og lår. Summingen tiltar og panikken er nå komplett. Jeg vrenger opp smekken og prøver å dra av meg buksa. De store vinterskoene hindrer meg og jeg faller på kjøkkengulvet. Der, like ved pungen, ser jeg en skikkelig "Drone" av en humle som nok var på leting etter et roligere sted å stifte bo for sommeren enn blandt Dressmann truser og det som værre er. Heldigvis fant humlen ut at nok var nok og fløy skamfull ut døren. Det jeg lurer på er, (I tillegg til hvorfor den ikke stakk meg). Er dette et vanlig fenomen? Kalles det "Humlepung" fordi det er vanlig å bli stukket nettopp i pungen. Eller er dette bare et ord som dukket opp i hodet mitt der og da? Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 15.April.2010 Link til dette innlegget Svart 15.April.2010 Sa du Vår? No snør det, jadda! Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
McEwan Svart 17.April.2010 Link til dette innlegget Svart 17.April.2010 Snø??? vi har hatt noen flotte soldager her i vest nå, og jeg går til streik og legger inn protest hos vår fader dersom våren ikke har kommet for å bli.... Noen prosjekter har vi startet med (mens vi venter på å få hente båten hjem): Blir moro å få denne på sjøen Ellers har også naboene startet vårsesongen: Flott båt, Grand Banks. på den andre brygga ligger denne: Noen som kjenner linjene? fantastisk flott båt, den hadde virkelig kledd meg Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Grågåsen ble observert over Sola/Ølberg i dag ( 5/2-11 ) Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 (redigert) Jeg så ræva på en elg i dag tidlig på vei nedover E-18 til Arendal. Om det var et sikkert vårtegn er jeg noe usikker på. Redigert 5.Februar.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Hansi skrev On 5.2.2011 at 13.49: Jeg så ræva på en elg i dag tidlig på vei nedover E-18 til Arendal. Om det var et sikkert vårtegn er jeg noe usikker på. Det er vårtegn .....den er jo på vei til sørlandet for sommercampe . Hadde den ikke campingvogna med Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 5.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Ficher skrev On 7.2.2009 at 15.59: Grågåsen ble observert over Stavanger/Sunde i dag ( 7/2-09 ) Ficher skrev On 5.2.2011 at 11.54: Grågåsen ble observert over Sola/Ølberg i dag ( 5/2-11 ) 2 dager tidligere enn i 2009. Tyder på en tidlig vår? Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Ficher Svart 5.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2011 Mariell skrev On 5.2.2011 at 14.28: 2 dager tidligere enn i 2009. Tyder på en tidlig vår? Vi håper på det dette året også Sitér dette innlegget Link to post
Ficher Svart 26.Februar.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Vipa observert !! http://www.aftenbladet.no/lokalt/stavanger/1340200/Vipa_observert.html Et sikkert vårtegn, vipa, er observert på Sunde.( Stavanger) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 (redigert) Endelig varmegrader etter snart fire måneder med mange blå. DET må vel være et vårtegn? (I alle fall et pusterom ) Redigert 26.Februar.2011 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 10 grader i bergen i dag.blir nok en tur på stranden tenker jeg Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Jawik Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 10 grader nå og musene har trukket ut av naustet her hjemme, så dette må da kun gå en vei. Så dere der nede i Son får fjerne snøen slik at vi kan komme inn med en trailer for mastehenting Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
:båt1 Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 regnet i går det er jo bra! Sitér dette innlegget Link to post
Puffen Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 Vi fikk noen timer med fønvind her på Nordvestlandet i går. Frisk vind inne i fjordene og gradestokken klatret helt til 13 grader, før den snudde ned i gjen til 5 og regnet kom, få timer etterpå. En forsmak på våren var det, selv om det var mer som et kort glimt. I dag har vi 8 grader, og fuglesang. Meldingene sier imidlertid minusgrader til natta igjen, så skikkelig vår er det fortsatt ikke. Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 (redigert) Javisst er det BRA, Båt1, for da forsvinner endelig den f#¤"=/&&%" snøen............... Redigert 26.Februar.2011 av "Mathilde" (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jawik Svart 26.Februar.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Februar.2011 (redigert) Da bor du på feil side av Møre Puffen. Redigert 26.Februar.2011 av Jawik (see edit history) Sitér dette innlegget The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.