LykkelitenIV Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Båten solgt og overlevert i dag ...... Sitér dette innlegget HilsenLykkeliten IV (på båtjakt) Link to post
alfb Svart 27.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 27.Februar.2010 Ja - silda he' kåme...så da er det vår.Her på Karmøy har vi for første gang på leeeeeeeenge plussgrader. Men Sophie ligger fremdeles innpakket på land så jeg.... Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Årets første kaffe fortært i cockpiten i dag.. :D endelig er det litt varme i solen... Offisielt vår i morgen:D Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Hansi Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Tja, 0.8 + grader og en nydelig værmelding for de neste 7 dagene med temperaturer like under / over nullpunktet må være et godt tegn på at vinteren er på hell. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 VR50 føre i marka - må vel kunne kalles vårtegn Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) VR50 føre i marka Har smørt med VR 40 og grønt hele uka frem til fredag. Like før en kan ta frem de smørefrie da. Noe som normalt ikke gjøres før påsketider. Redigert 28.Februar.2010 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Hva f.. er VR50, skismørning? Jeg brukte lyseblå på barnas og mine egne ski på turen i dag - og det satt greit. Men på grunn av snøfallet fredag og lørdag var det ikke akkurat påskeføre. Sitér dette innlegget Link to post
dobsen62 Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Hvis skaren bærer dårlig i mai, da blir den en sein vår.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag - men det ble 2,5 timers tur med 6 2 minutters fullfartsdrag - så slett ikke værst til å være på våren. Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart. Litt off topic nå kanskje? Redigert 28.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Sort sne langs vejene. Ingen is i havnen. Fyrede op i Eber & Volvo. Vandtemperatur 1,5 grader og 20 grader inde. Alle tiders! Det var lige før jeg tog up på årets første tur! Et par uger eller to, så tror jeg på at jeg er ude på vandet igen. Ahhhhhhhh!! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag - Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart. Joa, OT, men du er jo like gærn med ski som med båt - og det gjør det litt mindre OT . Synes å huske et bilde av deg på BP, kan det stemme at du ikke kan spille "stand in" for Nortug-kroppen i en film om skistjerna - eller er jeg på jordet igjen? Uansett, den beste medisinen mot båtabstinens på vinterstid er å bruke de flotte skimulighetene vi har her i landet Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 (redigert) Jeg kan definitivt ikke spille stand in for Northug men er nok i mye bedre form nå enn for et 3 år siden da det bildet ble tatt. Min styrke i langrennsporet er stor fart i nedoverbakkene Jeg konsaterer resignert at de i OL går ca dobbelt så fort som meg. Det sies at for å være god i langrenn må man ha gått aktiv som ung - det har ikke jeg - og det er nok hovedforklaringen For å si som en viss Hr Gelmeyden sa for noen år siden. "Man må ha kondis nok til å holde ut et normalt samleie på et par timer" Yr melder -2 til -4 neste uke. Går nok noen uker før vi må ta ut rubbeskia Redigert 28.Februar.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Capitaine Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Sort sne langs vejene. Ingen is i havnen. Fyrede op i Eber & Volvo. Vandtemperatur 1,5 grader og 20 grader inde. Alle tiders! Det var lige før jeg tog up på årets første tur! Og i aften får du kanskje avløsning av dette : Dødelig storm herjer Europa Stormen «Xynthia» har orkanstyrke, og beveger seg nå i retning Danmark. Så langt har ni personer mistet livet. Sitater: Stormen, som har blitt døpt «Xyntia», har kurs i nordøstlig retning. Franske meteorologer sier det beveger seg hurtig, og antar ifølge BBC at den vil nå Danmark søndag kveld. - Akkurat nå ligger stormsenteret i den engelske kanal. Den vil nok følge kysten oppover Europa og føre til en del nedbør og sterk kuling i Skagerrak. De som bor sør i Danmark, vil trolig merke en del vær og vind utover søndagen, opplyser vakthavende i Meteorologisk institutt, Kristian Gislefoss til VG Nett. Sitér dette innlegget Link to post
Gullfisk Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag Å f...!!! Jeg har bare smurt under skia jeg...... Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Isen er borte ihavna bak båten,så jeg kan kjøre bort å bunkre opp i mårra om været er ok .Det er et ok vårtegn,ikke mange dagene siden jeg hugde isen rundt båten.Var vel sist tirsdag ,da var isen tukk som fy.Nå er den råtten,å masse er borte .Håper den går utenfor havna også da,klør etter tur nu Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
KOB Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 VR 50 er lilla SWIX. Jeg la VR45 (lys lilla) som base i hele festesonen - så to tynne lag med VR 50 - hver ca 5 cm lenger inn i smøresonen slik at det ble en pyramide som følger spennet i festesonen på skia. Måtte legge på en ekstra klatt midt under bindingen etter noen km for å få skikkelig feste i dag - men det ble 2,5 timers tur med 6 2 minutters fullfartsdrag - så slett ikke værst til å være på våren. Gliden ble tatt vel vare på av SWIX sin Rocket spray glider. Hadde bedre glid enn teknikk i dag - en rar følelse når skia glir fra meg på diagonal. får vel ta et teknikkurs snart. Visste ikke at du var så sprek Godt fornøyd med 6,5 mil på 3 dager nå i vinterferien. Men ingen racerfart. Kanskje blir det "ny" båt til sesongen. Lukter på Nimbus Nova 35 Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
TB2855 Svart 28.Februar.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2010 Litt usikker , men kan dette kalles vårtegn? Jeg lar den gå under tvil. Bildet fra søndagsturen i dag. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Hallais Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Dette er da et vårtegn i dag ?, svaner i litt is.... og snøen på moloen smelter. Sitér dette innlegget Krokede ror gjere lang fjord. Mvh, "Minitrawler" Hallais Link to post
Mariell Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Det er 1. mars. Det drypper fra taket, solen varmer i solveggen, Båten er klar for sjøsetting, Yr.no er i vårstemning på langtidsvarselet. Nå kommer våren http://www.yr.no/sted/Norge/Vestfold/Sande...tidsvarsel.html Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Finn Erik Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 (redigert) Likte den linken der, det kan virke som det værste er over nå da...... :yesnod: :sweat: Redigert 1.Mars.2010 av Finn Erik Helberg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GP - Rune Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Ikke veldig mange vårtegn på Padda (Oslo) i dag! Sitér dette innlegget Link to post
Pathfinder Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 Et sikkert vårtegn er at det nå har begynnt å dryppe fra taket inne på badet. Det minner meg på at jeg har litt av en jobb foran meg til sommeren Sitér dette innlegget Link to post
Akoya Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 I morgen 02.03.2010 -2° Noe usikkertGanske sikkertGanske sikkertLettskyet. Lett bris, 4 m/s fra nordvest. 0 mm nedbør i døgnet. Onsdag 03.03.2010 -3° Ganske sikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Lett bris, 4 m/s fra nord-nordvest. 0 mm nedbør i døgnet. Torsdag 04.03.2010 -2° Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 3 m/s fra nord. 0 mm nedbør i døgnet. Fredag 05.03.2010 -2° UsikkertNoe usikkertNoe usikkertKlarvær. Svak vind, 3 m/s fra øst-nordøst. 0 mm nedbør i døgnet. Lørdag 06.03.2010 -2° Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet. Søndag 07.03.2010 0° Noe usikkertUsikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør i døgnet. Mandag 08.03.2010 1° Noe usikkertNoe usikkertNoe usikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra sør. 0 mm nedbør i døgnet. Tirsdag 09.03.2010 1° Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra nordøst. 0 mm nedbør i døgnet. Onsdag 10.03.2010 1° Noe usikkertNoe usikkertGanske sikkertKlarvær. Svak vind, 2 m/s fra vest-sørvest. 0 mm nedbør i døgnet. Sitér dette innlegget Maxi 95 Bavaria 36\3 http://www.facebook.com/reqs.php#/group.ph...5453&ref=mf Link to post
Bitteliten Svart 1.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2010 (redigert) Godt fornøyd med 6,5 mil på 3 dager nå i vinterferien. Men ingen racerfart. Kanskje blir det "ny" båt til sesongen. Lukter på Nimbus Nova 35 Jeg har mer tid til hobbyer nå enn for noen år siden. 6.5 mil på 3 dager er flotte turer jeg prøver å få 5 mil i uka nå som vi har så flott vinter og det er kjørt løyper i marka vår. Farten er størst i nedoverbakkene - da har jeg "naturen med meg" Jeg kan nok med trygt si at viljen er større enn evnen i skiløypa. Jeg kjøpte blå glider i dag - den går ned til -8. Optimist? Mange uker med kalde grader fremover (jeg kjøpte også VR 55, 60 og 65 i tilfelle dere vårpessimister får rett ) Slett ikke dumme båtplaner du har. Redigert 1.Mars.2010 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 2.Mars.2010 For noen uker siden i dag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.