Tombåt Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Dersom man ser på instrumenter spaker paneller ser det da virkelig ut som i alle fall dett er lagt opp til 2 motorer. Et spennende prosjekt. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Jeg har selv en Sea King (2006) av samme type, men HT-utgaven. Denne har 2 x KAD 44 og gjør 39 knop. Jeg er veldig fornøyd med båten. Plassen er veldig godt utnyttet, og den har 6 faste køyplasser. Skrogene ble, så vidt jeg vet, produsert i Fredrikstad og solgt som halvfabrikat/ byggesett. Et svensk firma overtok etterhvert, og solgte/ selger båtene under navnet Sea Queen 38. Jeg registrerte det samme som "Tombåt"; det ser ut som det er lagt opp til 2 motorer. Det er doble luker ned til motorrommet med en bred midtskiller mellom lukene. Det ene bildet er tatt rett ovenfra motoren, og denne midtskilleren er ikke å se på bildet. For meg virker det derfor som det må være to motorer i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Jeg trodde også det først, men i annonsen står det 20 knop og 250 hk, veit da pokker! Er ikke på kjøpern, men for de som er det er det verdt å sjekke opp. Siden båtene produseres fortsatt (dog med annet navn) får man sikkert kjøpt inventar rett fra fabrikken og det blir dermed betydelig lettere å pusse båten opp igjen. Synd at noen kan stelle så dårlig med så store verdier (uten at jeg vet noe som helst mer). Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Hvis båten er ekstremt grodd under (som det står i annonsen) er det ikke sikkert den gjør mer enn 20 knop selv med 2 motorer..... Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Hadde jeg hatt tid til overs skulle jeg kanskje ha lagt inn et bud etter en synfaring. Tror nok at det kan bli en bra båt av dette,med mye arbeid og ja en motor til. Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Ser det mangler CE merking/samsvarerklæring, det er vel et problem? Eller angående fart,er båten så grodd som det ser ut får de neppe 20 knop med en motor. Tipper det er 2 motorer ombord og at oppgitt fart er ren gjetning, evt at båten går 20 kn med to motorer nå helt nedgrodd. Ser ut som om båten har ligget ute minst 2-3 år. Har båten ligget med strøm ombord og jordfeil kan drevene være markspist søppel. Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Dersom man ser på instrumenter spaker paneller ser det da virkelig ut som i alle fall dett er lagt opp til 2 motorer. Et spennende prosjekt. På flybridgen kan jeg bare se et motor panel. Mvh Renita Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 CE merking er ikke så stort problem, men er en gjørejobb og en del krav som skal oppfylles. Selve godkjenning koster rundt 20 lapper, så kanskje 5-10 lapper til for å få montert inn nødvendig utstyr er det ikke på plass. Har vært igjennom en slik "oppsjekkingsrunde" også på en båt jeg så på, men ikke endte opp med å kjøpe. Sitér dette innlegget Link to post
Tombåt Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Du må nok se nøyere "Renita" det er to, kanskje litt usymetrisk (amatørmessig) plassert dødmannsknappene sitter til og med i. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Enig med "Tombåt", det er doble instrumenter på fly også..... Sitér dette innlegget Link to post
Renita Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Oioi for en tabbe, dere har seff helt rett jeg såg litt nøyere på bilda denne gangen. Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Inter 9000 Svart 9.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2012 Trodde CE merking og samsvarserklæring måtte være i orden for å få båten inn i skipsregistrene. Sitér dette innlegget Mvh Richard Gleder meg til våren..... Link to post
onkel_ove Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Er seilbåtfolket enige om at dette kan være et godt kjøp av denne Bav42? (selv om det ikke står noe om kvalitet og stand på seil, evnt må oppgrader med baugthruster etc.) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33229033 Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
Erik Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 (redigert) Er seilbåtfolket enige om at dette kan være et godt kjøp av denne Bav42? (selv om det ikke står noe om kvalitet og stand på seil, evnt må oppgrader med baugthruster etc.) http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=33229033 Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også Men blir det hente tur så er jeg med Redigert 15.Februar.2012 av Erik (see edit history) Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Renita Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Hva med denne da? Nå begynner det å bli billig,ingen bilder av båten og heller ikke noe tekst som forteller noe om tilstanden men dette firmaet har et godt rykte (tror jeg) så båten er sikkert bra. Løp og kjøp!! Phantom 38 Mvh Renita. Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Dette er vel et greit prosjekt for den nevenyttige? Seaking Mvh Renita Sjekket opp med advokatfirmaet som selger båten. Den har to stk STEYR 256 (totalt 500 hk). Høyeste bud pr. 13. feb. var 680'. Budfrist er førstkommende søndag. Noen på forumet som har vært og sett på den? Sitér dette innlegget Link to post
S/Y Emma Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også Men blir det hente tur så er jeg med Ser absolutt ut som ein charterbåt, då det ligg tre identiske båtar med same skrifttype i båtnamnet ved sidan av. Og så spørs det om båten er tolla inn i landet, noko annonseteksten ikkje seier noko om. Sitér dette innlegget Følg S/Y Emma på Facebook • Blogg: To år på langtur med S/Y Emma Link to post
onkel_ove Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Ïkke noe å si på prisen kanskje, men alle båtene i bildene har tyske flagg, så jeg tipper denne ligger i Tyskland og må hentes der. Har sannsynligvis gått i charter også :lipseal:Men blir det hente tur så er jeg med At du Erik er med på hentetur, tok jeg den største naturlighet i verden...var faktisk ikke i tvil om det. Ser absolutt ut som ein charterbåt, då det ligg tre identiske båtar med same skrifttype i båtnamnet ved sidan av. Og så spørs det om båten er tolla inn i landet, noko annonseteksten ikkje seier noko om. Er flere her inne som har kjøpt båt av Asbjørn. Er ganske sikker på at prisen er levert Norge/Sandnes. Men regner med som dere at det er en charterbåt...Men forsatt, ser jo ut som et bra kjøpt. (men skulle det mot all formodning vise seg at henteutgifter og innfortollingskostnader til moderlandet kommer i tillegg, så er et meget dårlig kjøp) Sitér dette innlegget Navigare neccesse est, vivere non est neccesse. Link to post
eysteind Svart 15.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2012 Var på vei for å se på Seakingen, men etter at budet steg til 680 og snakket med firmaet som hentet båten trur eg ikkje dette hadde blitt så billig likevel. Ser der ligger en 08 modell til 1,4 mil. Tipper dette er nesten like gunstig... Sitér dette innlegget Link to post
Nord-Norge Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Sea Kingen ble til slutt solgt for 910' etter at totalt 25 personer la inn bud. Sitér dette innlegget Link to post
Thorlyn Svart 20.Februar.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Ja det får en si... dyrt for en haug med mugg.. Sitér dette innlegget Tomt for Diesel nå igjen!! Link to post
Kiekhaefer Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Det blir jaggu en dyr båt til slutt, Sitér dette innlegget Link to post
Jori Svart 20.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2012 Samme som skjedde med en Fairline tidligere i fjor høst. De tenderer til å gå merkelig høyt disse "inkasso-båtene". Når man regner inn i penger på innkjøp av deler og utstyr, båten budpris + arb.kost, blir det ikke noe igjen å gjøre butikk på. Antakelig blir timeprisen veldig dårlig på "selvbyggeren" også. Fordelen er jo at kjøper da lærer sin egen båt å kjenne ut og inn, men men!! Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Jeg var med på denne Seakingen, men kastet meg da dette ble mye penger til slutt.. Enten har kjøperen latt seg rive med, eller så har han vært å sett på båten, og vet at det ikke er så ille som det er skrevet og uttalt fra båtverkstedet... Falt litt for båten med tre kabiner og to salonger. Minus med liten uteplass og fryktelig langt dekk, men allikevel... Synd det ikke ble handel til min pris... Fernada Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
Kristian_H Svart 21.Februar.2012 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2012 Hvis man er interresert i denne typen handel er det nok smart å ha kontakter i bransjen, jeg kjøpte en slikbåt, dette var en seilbåt uten budrunde. De syntes dette var lettest og mente mange av disse båtene ble solgt for dyrt. de var kun interresert i å holde deres tap så lavt som mulig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.