nedgård Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 ja, meninger har alle. men at tec7 er et hardt materiale, kan ingen stikke under en stol. da vil jeg også påstå at det egner seg dårlig til nating på elastiske trebåtdekk. men som trehesten sier, bra på hadre ting. sikkert kjekt å tette vinduer med på trebåt foreksempel Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Å bruke Tec7 til nating er det nok ingen dom gjør... Men det er praktisk til mange ande ting.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 joda, om du drar til en tec7-forhandler anbefaler de deg det. vært borte i flere. det skulle visst også utvikles en primer til den... men vi har sika, så det behøvs jo ikke ellers finnes det andre produkter som er bedre enn sika og, jeg har bare ikke funnet de ennå Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 (redigert) Hva er det som er bedre enn Sikaflex på nater da? Var noe som het Arbocol før som var tokomponent, men har ikke sett det i noen utsyrsbutikk på lenge Redigert 17.September.2009 av Bartesam (see edit history) Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Colin Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei! Her er mitt prosjekt. https://baatplassen.no/bildearkiv/7/7686/IMHeroeya.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Flott båt det derre. Ser det er doghouse på den også..godt å slippe å stå ute å styre i drittvær Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei! Her er mitt prosjekt. Flott båt, og takk for at du ville dele den med oss...bildet alså Skulle gjærne lik å få vite litt mer om denne flotte skuta Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 arbocol er helt rått, bartesam. båten min er full av arbocol, ikke en halv lekkasje på de 5 årene jeg har hatt det. båten till naboen og også full av arbocol, ikke en halv lekkasje de 20årene han har hatt det. i dag vet jeg ikke hva som er bedre, men min erfaring er at folk generelt er en smule misfornøyde med sika i lengden.. men som sagt, jeg vet ærlig talt ikke hva som er bedre i dag... Sitér dette innlegget Link to post
Champagne Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Da var pakkene på vei Trehesten & Wasco mvh Champagne Sitér dette innlegget Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hvem er det som fører Arbocol om dagen nå da arbocol er helt rått, bartesam. båten min er full av arbocol, ikke en halv lekkasje på de 5 årene jeg har hatt det.båten till naboen og også full av arbocol, ikke en halv lekkasje de 20årene han har hatt det. i dag vet jeg ikke hva som er bedre, men min erfaring er at folk generelt er en smule misfornøyde med sika i lengden.. men som sagt, jeg vet ærlig talt ikke hva som er bedre i dag... Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Da var pakkene på vei Trehesten & Wasco Vi gleder oss Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
marexkaren Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Da var pakkene på vei Trehesten & Wasco mvh Champagne Jiiiiiiiiiiiiiiiiippppppppppppppppiiiiiiiiiiiiii. Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=58275 Mitt prosjekt Link to post
Malvin Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Får legge inn noen bilder av mine båter også da. Først en "færing" bygd på Eikeland i 1962. restaurert av meg i 2007 Så en 25 fot. bygd på Drageid i 1967. Begynt oppussing i 2009. Oppussingen kan dere følge på min prosjekttråd. Sitér dette innlegget Min Prosjektblogg:https://baatplassen.no/i/index.php?autocom=...;"]Saphira Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hei Malvin... Hyggelig at du ville dele bilder av båtene dine med oss. Har jo fulgt med en del på oppussingsprosjektet ditt. Men det er en stund siden vi hørte noe fra den kanten... Flott færing du har også. Har jo en kar her inne på BP som kaller seg "roeren" - han hadde nok blitt blank i øynene hvis han fikk se færingen din... Du, den båten som ligger ved det røde sjøhuset i bakgrunnen, har jeg ikke sett den båten til salgs på FINN? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Så et par spørsmål til dere erverdoge båtfolk.. I dag har jeg "kokt" endeveden på den bordbiten som skal felles inn under dollbordet. Så i morgen regner jeg med å få satt den på plass. Også har jeg fått skjært ut en bit av dollbordet (takk til dere som tipset meg om Fein-saga) Og har også fått skjært til en bordbit som skal felles inn. Her har jeg satt den på plass, bare for å se at den passet. Bordbiten er litt for høy, men det får jeg høvle og pusse til etter hvert. Elles skal denne bordbiten også en tur oppi "oljegryta" for å få mettet endeveden så godt som mulig. Men så til spørsmålet. Er epoxyen så sterk at jeg ikke behøver å bruke skruer for å feste denne bordbiten til dollbordet? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
pe_ha Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Er epoxyen så sterk at jeg ikke behøver å bruke skruer for å feste denne bordbiten til dollbordet? Ja... Saa lenge emnet ikke er for fuktig... Men skal du lime med epoxy... saa boer du ikke olje foerst... Mett flatene paa begge emnene med epoxy foerst... saa lim inn lusa.... Sitér dette innlegget Per Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 ok..takk for tipset... Det kom i "grevens tid"....for nå skulle jeg akkurat til å gå ned i båten for å sette "lusa" opp i oljegryta Ellers er det kanskje uansett en god ide å sette inn endeved med epoxy... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Her er et flott bilde av Konvall Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Ennå mere Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Malvin Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 (redigert) Du, den båten som ligger ved det røde sjøhuset i bakgrunnen, har jeg ikke sett den båten til salgs på FINN? Jeg har vel egentlig bare kost meg med Saphira i det siste med masse turer rundt i skjærgården. men fortvil ikke jeg kommer kraftig tilbake... Og ja den båten ligger tilsalgs på finn.no. han har prøvd å få meg til å kjøpe den i hele sommer. Forresten... "Færingen min er til salgs"" Redigert 17.September.2009 av Malvin (see edit history) Sitér dette innlegget Min Prosjektblogg:https://baatplassen.no/i/index.php?autocom=...;"]Saphira Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 (redigert) Men se her da Bartesam, hvor mye stiligere båten din hadde blitt med litt mindre vinduer.... Redigert 17.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Den kal få bære som den er. Liker den slik jeg Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Den kal få bære som den er. Liker den slik jeg Jeg er bare missunelig...og da gjør det godt å mobbe litt Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Bartesam Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Helt greit det. Er ikke hårsår jeg så Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
trikkern Svart 17.September.2009 Link til dette innlegget Svart 17.September.2009 Hårsår? Ingen liker vel å bli dradd i barten, Sam! Båten din er en av de stiligste jeg har sett. Ikke rart at Wasco er misunnelig. (Jeg og!). Helt kongelig. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.