Bartesam Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Takker for den da Hårsår? Ingen liker vel å bli dradd i barten, Sam! Båten din er en av de stiligste jeg har sett. Ikke rart at Wasco er misunnelig. (Jeg og!). Helt kongelig. Sitér dette innlegget Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
roeren Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Hei, Malvin! Fin færing - men ikke seil til den, visst? Hva slags årer har du, og hvor lange? Akkurat hvor er Eikeland, og hva er det for båtbyggeri/båtbygger som har bygd den? Bruker du motor på den? Har prøvd et par slike færingsgigger (altså færinger med akterspeil) med påhengs, og når jeg laget forlengelser på motoren slik at jeg kunne sitte på framtoften, og fikk rett trim på båten , ja, da gikk det fort! Men nå bruker jeg bare spiss-stevninger med motorbrønn til motoren. He-he, Wasco! Du vet hvor mitt hjerte ligger! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 17.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.September.2009 He-he, Wasco! Du vet hvor mitt hjerte ligger! Etter å ha lest noen av innleggene dine og de poetiske beskrivelsene dine, må jeg innrømme at begrepet "robåt" har fått et helt nytt innhold... Har faktisk fått lyst på å skaffe meg en slik båt etter hvert. Men jeg vil ha en som trenger å bli pusset opp...slik at jeg kan få følelsen av at den er min egen.. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Malvin Svart 17.September.2009 Del på Facebook Svart 17.September.2009 Hei roeren. årene kjøpte jeg av en kar som restaurerer Oselvar. husker ikke lengden men det kan jeg finne ut. det er en lokal båtbygger som har bygget båten. Eikeland ligger i Meland Kommune. Jeg hadde en 5 hk på den med forlengelser. fikk god fart på den da ja. hadde vært artig med seil på den da. Sitér dette innlegget Min Prosjektblogg:https://baatplassen.no/i/index.php?autocom=...;"]Saphira Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Og ja den båten ligger tilsalgs på finn.no. han har prøvd å få meg til å kjøpe den i hele sommer. Husker at jeg reagerte på bildene av den båten. Det har tydeligvis skjedd ett eller annet nå skroget ble behandlet. Det kan se ut som om den ikke har vært helt tørr når den ble oljet eller lakket. Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Er det bare meg, eller er det overbygget mindre pent...? Merkelig linjeføring. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Ludde30 Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Er det bare meg, eller er det overbygget mindre pent...? Det er ikke bare deg... Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) overbygget er jo et kapittel for seg selv... Estetisk sett er vel ikke denne båten noen nytelse Men hva med skroget....det ser jo ikke særlig pent ut det heller Redigert 18.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Wasco, hvorfor koker du kun endeveden av bordet?:) Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Koker den ikke da, bare lar den trekke på svaaaak varme Det er for at det skal trekke så mye olje som mulig inn i endeveden. Og varm olje trekker bedre inn enn når den er kald Endeveden er jo det mest utsatte punktet på et bord, hvor fuktighet har lett for å trekke inn Redigert 18.September.2009 av Wasco (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Malvin Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 hehe den båten har fått kallenavnet "kloggen" her i bygda... den har gått som passasjerbåt i bergen. da var styrhuset mye lavere. og skroget tror jeg han hadde brukt noe hvit beis på før han behandlet det. men potensialet er jo der.... hadde kjøpt den jeg...hadde den vært 60000 billigere... Sitér dette innlegget Min Prosjektblogg:https://baatplassen.no/i/index.php?autocom=...;"]Saphira Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 men potensialet er jo der.... hadde kjøpt den jeg...hadde den vært 60000 billigere... Hvor mye forlanger han for båten da? Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 da er det logisk! trudde nesten du dampa bordet for å få bøyet det, og da vet vi jo at det må dampes mer enn endeveden hehe rå linolje du bruker eller? Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 har du fått på plass det bordet i dag forresten, wasco`? Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 rå linolje du bruker eller? Rå linolje, terpentin, antiparasitt og litt tretjære....ei skikkelig suppe.. har du fått på plass det bordet i dag forresten, wasco`? Har ikke fått tid enda, men skal ut i båten litt senere i dag Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 klarer med med rå linolje og diesel jeg da.. men for luktens (ikke lommebokas) skyld, er terpentin veldig fint:) Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Linolje og DIESEL !? Funker det like godt som suppa til Wasco? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
index Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Mener jeg har hørt at diesel ikke er noe særlig for treverket? Har jeg misforstått noe her? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 Må henge meg på "sjokkbølgen" her... Diesel....ja det er jo en olje det også, men dette har jeg aldri hørt om før... Men en lærer jo noe nytt hver dag... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 det gjør så linolja flyr inn i alle fall.. vet om flere som bruker det. har brukt både parafin og white sprit og jeg. det funker! Sitér dette innlegget Link to post
Wasco Svart 18.September.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.September.2009 hmm...javell...diesel er vel billigere en terpentin, så det er jo noe å tenke på for en fattig båtfant som meg... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 og meg Sitér dette innlegget Link to post
Malvin Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 (redigert) Hvor mye forlanger han for båten da? det begynte på 100000,- tror det er nede i 70000,- nå. diesel tror jeg ikke jeg ville brukt på en båt som skal se pen ut ihvertfall Redigert 18.September.2009 av Malvin (see edit history) Sitér dette innlegget Min Prosjektblogg:https://baatplassen.no/i/index.php?autocom=...;"]Saphira Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 jasså, skal vi være frekke. du ser tydelig hvordan "dieselbåten" min ser ut. "tekber" her inne setter også inn med diesel og linolje, ta en titt på bildene hans også. og Malvin, ser jeg riktig på båten din, hadde den nok vært sjeleglad for å få ei behandling eller 100 med linolje og diesel... Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 18.September.2009 Del på Facebook Svart 18.September.2009 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.