Honduras Svart 27.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2011 Dastunt, takk skal du ha for målene. Brizo, du må huske på at Dastunt holder til på vestlandet. Der er alt mye brattere.... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 27.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2011 Om ein ser på denne filmen er det noke slikt eg var ute etter: Her er eit eksempel smaken er som baken. Eg synst det vart ei grei løysing Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 endelig begynt så smått på dekket stavene er 45 mm, midtfisk 95 mm og 5mm nating Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 31.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 (redigert) Bare ett lite innspill. Vurder natebredden en gang til før du limer fast. Jeg laget akkurat nytt dekk på snekka med 45mm stav og 5mm fuge. De fugene blir ganske kraftige på en så liten båt. Og det blir mye fuger. Jeg bestemte meg for å ha smalere fuger når jeg kommer så langt på squirten. I tillegg kommer fugefargen. Hvis du kjører svart blir de mindre synlige enn hvis du kjører hvit. Hvit er mer klassisk runaboat da de skal simulere de gamle båtene hvor fugene ble kalket, ikke tjærefuget som på "hverdagsbåtene". Men som alltid, smaken er som baken, og det er den som bygger som får det akkurat som han vil Redigert 31.Mai.2011 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 har laget ein del prøver for å øve meg på beising-epoxy-nating prosessen i både 3,4 og 5 mm. syntest det var finest med 5. så eg går for det på min squirt det blir kvite fuger. takk for innspill. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 31.Mai.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 Jeg brukte Biltemas opptenningspinner som mellomrom/spacer for dekksplankene. De er ca 3mm brede. Et alternativ om de skulle bli for smale er jo da å "fake" nater med maling på topp av epoksyen før lakkering. Lesson learned fra min side (brua mellom fremre og aktre cockpit) er at epoksyen trekker rett gjennom dekkstaver av finer, så en precoat av stavenes bunn er nødvendig om du bruker farget epoksy. Dette førte til hektisk slipevirksomhet og en økt vilje til å kjøre på med to strøk beis, og endrede rutiner for resten av dekksleggingen. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
dastunt Svart 31.Mai.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2011 eg bruker ikkje farget epoxy til å lime dekkstavene. det ser eg ingen poeng i. blander nok i litt microfiber Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 5.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 5.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2011 Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
dastunt Svart 12.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 då var eg komt litt lenger prøver å bli ferdig med resten av dekket i morgon Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Finn Erik Svart 12.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2011 Dette begynner å bli virkelig lekkert... :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
Whistler Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Strøkent. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Odmar Svart 13.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2011 Blir den tøffeste og peneste båten på fjorden..... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 14.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 takk for fine ord :seeya: vart ikkje heilt ferdig med dekket i går. ein liten kveld til med arbeid. ting tar lengre tid en det ein ser for seg Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 14.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2011 Det tar alltid litt lengre tid enn det man ser for seg... Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
dastunt Svart 25.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 God kveld godtfolk eit steg nærare no og begynt å sjå lys i enden av tunnelen Som sagt så tar ting lengre tid en det ein først ser for seg. Nedhøvling\pussing av mahognyen mot skroget var ein tidkrevande prosess. Litt finpussing for å få samme bue på begge sider gjennstår. Ferdig med dekket: Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 25.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Juni.2011 Det ser vannvittkïg bra ut. Lykke til med nating. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
thekusk Svart 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 såg meget bra ut dastunt! Sitér dette innlegget Prosjekt: Opplagshengar 10-16 fot Link to post
Nonsense Svart 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 Nydelig arbeid! Sitér dette innlegget Link to post
classic fiberglass Svart 26.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2011 Den blir knallfin , ser at du gjør fint arbeid !!! nydelige linjer på de båtene lykke til videre Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
dastunt Svart 14.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Juli.2011 Nating, tre strøk epoxy og eit strøk klarlakk unnagjort. Så no er det to til tre lag klarlakk som gjennstår før montering av hardware Første strøk klarlakk Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Lekkert. Lykke til med resten av lakkjobben. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
classic fiberglass Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Nydelig!! Lykke til med lakking, er der snart jeg også. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
Finn Erik Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 :thumbsup: Sitér dette innlegget Link to post
magnyga Svart 15.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Lekkert!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.