Jump to content

Prosjekt: Enda ein Glen-l Squirt. (10 fot)


dastunt

Recommended Posts

Bare ett lite innspill.

Vurder natebredden en gang til før du limer fast. Jeg laget akkurat nytt dekk på snekka med 45mm stav og 5mm fuge. De fugene blir ganske kraftige på en så liten båt. Og det blir mye fuger.

Jeg bestemte meg for å ha smalere fuger når jeg kommer så langt på squirten.

I tillegg kommer fugefargen. Hvis du kjører svart blir de mindre synlige enn hvis du kjører hvit. Hvit er mer klassisk runaboat da de skal simulere de gamle båtene hvor fugene ble kalket, ikke tjærefuget som på "hverdagsbåtene".

 

Men som alltid, smaken er som baken, og det er den som bygger som får det akkurat som han vil :thumbsup:

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg brukte Biltemas opptenningspinner som mellomrom/spacer for dekksplankene. De er ca 3mm brede. Et alternativ om de skulle bli for smale er jo da å "fake" nater med maling på topp av epoksyen før lakkering.

Lesson learned fra min side (brua mellom fremre og aktre cockpit) er at epoksyen trekker rett gjennom dekkstaver av finer, så en precoat av stavenes bunn er nødvendig om du bruker farget epoksy. Dette førte til hektisk slipevirksomhet og en økt vilje til å kjøre på med to strøk beis, og endrede rutiner for resten av dekksleggingen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

God kveld godtfolk :flag_bp: eit steg nærare no og begynt å sjå lys i enden av tunnelen :cheers:

 

Som sagt så tar ting lengre tid en det ein først ser for seg. Nedhøvling\pussing av mahognyen mot skroget var ein tidkrevande prosess.

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

Litt finpussing for å få samme bue på begge sider gjennstår.

 

Ferdig med dekket: :sweat:

 

5.jpg

 

6.jpg

 

7.jpg

 

8.jpg

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...