Jump to content

Prosjekt: Enda ein Glen-l Squirt. (10 fot)


dastunt

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

God dag! Då var endelig dagen for prøvetur komt!

Vil først takke for god hjelp dei siste 2 åra! spesielt til Honduras, Whistler og Odmar :thumbsup:

 

Båten var som forventa, litt tung bak men heilt greit. (20 hk, batteri og full bensinkanne)

No er båten på land for siste finjustering :wink:

 

Film kjem med tida! :flag_bp:

 

img_2409.jpg

 

img_2404.jpg

 

img_2428.jpg

 

img_2436.jpg

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med vann ubder kjølen, de såut som du har valgt vær med omhu til den første prøvetur.

 

Og jeg må si dette er dritkule båter, min lå i havna i Kristiansand i dag. den tiden jeg satt like ved å spise is var det tre stykker som tok bilde.. Dette kommer du og til å oppleve, det ser ut som du har brukt tiden med omhu og godt håndværk.

 

Båten er morsom å kjøre og....

 

Igjen gratulerer.. :flag_bp:

Jo fler leketøy, jo bedre...

Link to post
Share on other sites

  • 9 måneder senere...

Hei Dastunt. Vender stadig tilbake til denne tråden for inspirasjon og læring.

Selv er jeg nå så og si ferdig med rammen og planlegger platingen, men jeg synes vinklene ser så merkelige ut helt fremme i baugen. men det er ikke så ulikt det jeg ser i ditt innlegg #65. det virker liksom som om "bunnplatene" får en spissere vinkel enn sidene..? (vanskelig å forklare) det jeg lurer på er vel om du opplevlde problemer der?

Prøver å se på innlegg 211, kan det se ut som du har en slik "knekk" der?

 

Takknemlig for råd :-)

Link to post
Share on other sites

Takk for svar Odmar. Jo du har rett. Tegninger er fulgt så da bør det bli rett:-). Jeg må også tenke på at det er en del material som høvles vekkogdermed blir nok linjene bra. Det som skiller seg fra tegningene er at jeg har brukt de dimensjoner som er å få tak i her (metriske) og dermed har det jo vært noen små behov for tilpassninger.

Link to post
Share on other sites

  • 2 måneder senere...

Denne båten var flott dastunt!

 

Jeg og min sønn på 13 er i startfasen på å bygge en Glen-l Squirt. Et par spørsmål: Regner med den er 11 fot, selv om tittelen sier 10? Hvor mange knop gjør du? Vet du vekta på båten. Spesifikasjonene fra Glen-l anslår jo ca 55 kg (10 ft), noe som høres veldig lett ut. Tror du det holder med 9,9 (15) på en 11 foter for å få den i plan? man vil jo gjerne kjøre lovlig :-)

 

Fred

Link to post
Share on other sites

  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...