Jump to content

Prosjekt: Enda ein Glen-l Squirt. (10 fot)


dastunt

Recommended Posts

Når bilder lastes opp direkte til forumet så blir størrelsen satt automatisk til maks 600 pixler, slik at bredden på bilder som er lastet opp til Båtplassen blir maksimalt 600px.

 

Når bilder lastes opp til en annen nettside, som for eksempel Photobucket, som er det som er brukt til bildene i den tråden du linker til, så forblir bildene i den originale størrelsen, også når de linkes inn i en tråd på Båtplassen.

 

Dersom du skal ha bildene dine større på forumet må du altså bruke en ekstern side til å laste opp bildene, og linke til bildenes adresse på nettet fra forumet på Båtplassen, men som regel er 600px stort nok for de fleste.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er litt risky å legge ut så store bilder, for nå ser jeg at du mellom de to horisontale bordene i brønnen har fått litt epoxyklin i venstre hjørne du ikke har fått slipet helt bort, og derfor har ikke beisen fått skikkelig tak.... :cool:

 

Neida, bare kødder med deg, dette blir kjempefint :thumbsup:

 

Mulig jeg foregriper begivenhetenes gang, men jeg har lagt på klosser i de fremre hjørnene i cockpit som gjør at du får en fin avrunding av dekket. Den kan virke litt "firkantet" hvis du ikke gjør det. Husker ikke radien jeg brukte, men tror det var ett treliters malingspann som var mal... :wink:

 

Nå bygger jeg uten brønn, men du bør vurdere det samme i de fremre hjørnene der også.

Du kan se litt av klossene her... Hvis du ser på de siste bildene mine (link i signatur) vil du se virkningen etter at jeg la på dekksplatene.

lakkert_foran.jpg

Redigert av Honduras (see edit history)
Link to post
Share on other sites

:giggle: :giggle: Godt observert !

Det var eit styr med heile beising i motorbrønnen :crazy:

Borda som eg brukte hadde tre forskjellige fargetoner så alle måtte beisast ulikt. Tilslutt var eg nokelunde fornøgd :flag_bp:

 

mb2.jpg

 

mb_2.jpg

 

Eg blanda mahognystøv i epoxyen til liminga. Den vart ein smule for mørk. Ein må prøve og feile inn i mellom og :yesnod:

 

Joda eg har tenkt på avrunding. Valgte å ikkje bruke det i cockpiten fordi spaken til kontrollboken hadde truffe den.

Isåfall måtte eg enten ha ein veldig liten radius (såg ikkje så pent ut) eller flytta kontrollboksen lengre bak, men da blir det ubehagelig langt bak. Så nå går eg for uten både i cockpiten og i motorbrønnen

 

God helg! :flag_bp:

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

God helg til deg også, om halvannen time er det kvelden, da blir det guttetur på hytta med reker og masse ljuging :cool:

Har jobbet intenst med snekka i over en måned nå, og neste helg er det sjøsetting. Så ikke mye bygging på meg før høsten igjen tenker jeg.

 

Det som er litt artig med Squirten, er at vi nå vel er tre-fire stykker som bygger etter nøyaktig samme tegning, og alle båtene blir likevel unike ift utførelse og utseende.

Link to post
Share on other sites

God kveld BP medlemmer :flag_bp:

 

I kveld vart eg ferdi med å lime lister mellom skrog og dekk på squirten.

Eg skal ikkje ha metall-lister i overgangen så det var ei utfordring å få

lista til å flukte med skroget best mulig. Ingen skruer skal brukast.

Lista må pressast ned\inn og bort..? :crazy::lol:

 

Slik var det eg løyste det..

 

Spiker til å presse lista mot:

 

IMG_5445.jpg

 

Lagde ein haug med klosser som eg festa til båten så eg fekk press på lista

 

IMG_5449.jpg

 

IMG_5453.jpg

 

IMG_5461.jpg

 

Lista vart skjøyta då eg ikkje har plank som er lang nok:

 

IMG_5508.jpg

 

IMG_5501.jpg

 

IMG_5513.jpg

 

IMG_5511.jpg

 

Ei list i samme størrelsen skal limast på innsida av denne. Så skal den høvlas og pussast til ein fin overgang mot dekket.

 

Det klør godt i fingrane etter å prøve båten på slike dager som i dag.

 

Dette bildet er tatt i dag ca 19.00 Om ein måne eller to ligger båten her utpå :cheers_wine:

 

IMG_5492.jpg

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Dette ser velig fint ut :cool:

 

Kan du ta mål foran og bak på hvor du har satt vannlinja di?

 

Jeg må på ett eller annet tidspunkt flippe båten rundt og legge på bunnmaling jeg også, men har ikke noen spesiell formening om hvor. Så når du hiver din på vannet kan jeg sammenligne mål og bilder for å se om du traff :lol:

Link to post
Share on other sites

Kan du ta mål foran og bak på hvor du har satt vannlinja di?

 

Det skal eg gjere. I mitt tilfelle håper eg bunnstoffet vil ligge litt under vannlinja da båten ikkje skal ligge ute i lengre perioder. Mest for beskyttelse når eg drar den opp på strender ol. :yesnod:

 

whistler: nei har ikkje planlagt skeg eller rails. to mann klarer greit å snu den med handemakt. :sweat:

:tongue:

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...