dastunt Startet 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Startet 8.Oktober.2009 Da var eg og komt i gang med min Glen-l båt. Etter utallige timer med research (surfing på nettet og telefoner) var det på tide å begynde å bygge litt. Tenkte å starte ein tråd her så eg kan få tilbakemelding og ikkje minst hjelp om det er noke eg lurer på. Eg skal prøve å legge ut bilder fortløpande 23 mm sipo mahogny blir brukt til spant. Kjøpt hos oslo finerfabrikk. (kjempeservice) Spant #1 Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Wasco Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Du er modig... Skal bli veldig spennende å følge med på dette prosjektet. Ser at du har utstyrt deg med svart kaffe - kan nok komme til å gå med noen liter av det stoffe før du er ferdig... Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Double Weber Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Jeg syns det er fint af folk tørr å sette i gang med slike prosjekter og viser at de får det til. Begynner å leke med tanken at selv jeg, en vanlig dødelig, kunne fått til no slikt. Så stå på dastunt, jeg vil følge utviklingen med spenning. Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
trikkern Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Dette blir spennende å følge med på. Hyggelig at så mange har "guts" til å komme i gang. Jeg bygger nå opp inspirasjon til å starte lignende bygging straks jeg er ferdig med "Tuppervare-prosjektet" mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 8.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2009 Stå på blir fort hektet på det du er i gang med nå......det er kjempegøy å bygge båt. Og alle med ni tommeltotter bør kunne få det til.....eller så er det bare å spørre... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Honduras Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Og alle med ni tommeltotter bør kunne få det til..... Den tiende tar gjerne bordsaga ganske tidlig i byggefasen Stå på, dette blir fint Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 9.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 takk for det! spant 2 vart ferdig i går. satser på å få jobba ein del i helga, men veit jo aldri... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
pappegoye Svart 9.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2009 Morro med flere som bygger Squirt Begynner å fli en fin gjeng med Glen-L selvbyggere her nå. Skal følge med på denne tråden også, som de andre fine bygge trådene. Sitér dette innlegget All min sjø-erfaring bygger på opplevelser i Kragerøskjærgården, dvs litt båtfolk og mye folk i (pappas) båt Link to post
Odmar Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Hvordan går det? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Hei igjen! Jo det går bra. Blei ferdig med spanta i går. Skal lime i helga så da kjem det fleire bilder Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Lager du den på 10 fot? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 har vurdert å utvide den til 11, men er litt usikker på kor ein går fram når ein skal gjere det. Korleis løste du det? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Jiggen strekker du - den du moneterer spantene på lager du bare 10% lengere. Så gir resten seg selv.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Cruise Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Finnes denne i en lengre variant? Sånn opp mot 12 - 14 fot. Synes 10 fot høres trangt ut. Sitér dette innlegget Link to post
Cruise Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Hva kan man hekte på av motor på en sånn en? 6 hk? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Finnes denne i en lengre variant? Sånn opp mot 12 - 14 fot. Synes 10 fot høres trangt ut. Går ikke å strekke denne lenger enn til 11'. Ut over det blir avstanden mellom spantene for lang. Da sjekker du Glen-L ZIP, 15' med plass til 5. Hva kan man hekte på av motor på en sånn en? 6 hk? Jeg skal ha 18Hk på min. Opp til 25hk fungerer greit. Det er det som forsterker akterspeilet osv og monterer 40Hk, men da bør du nok holde til på en stille innsjø. Tror ikke akterspeilet er mye over vann med så stor motor på. Squirten ER liten, det er det som er noe av fasinansjonen på akkurat denne, skal du ha større båt bygger man noe annet. Bruks og fartsområdet kan sammenlignes med en 10' With, er nærmest en With med dekk og kun plass til to. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 14.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 ja ok. trur eg strekker den til 11 fot da. Blir no litt større plass til beina Eg har tenkt å ha ein 15hk på min, men veit aldri ka som dukker opp. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 jeg har 25 litt overkill....men en vanvittig morsomt Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Honduras Svart 14.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2009 Overkill er bestandig morsomt... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Men jeg trenger nytt undervandshus....er det noen som vet hva som passer? Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Double Weber Svart 15.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Åssen 25hk er det du har? Sitér dette innlegget Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
dastunt Svart 15.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2009 Ei lita oppdatering. Blir nok liming av spant i helga Bruker blåpapir til å kopiere over på planken. PS. bandsag er suverent! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 20.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 20.Oktober.2009 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2009 Dette ser jo riktig så bra ut....... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 27.Oktober.2009 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2009 Da var spanta lim. Pussing gjennstår jobber for tida med å dele av eit rom på låven som eg kan varme opp og dermed jobbe i vinter. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.