Jump to content

Prosjekt: Enda ein Glen-l Squirt. (10 fot)


dastunt

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Dekket har eg ikkje heilt klart for meg kor eg skal gjer det. Fantasien som setter grenser der. Så bruker ein del tid på å sjå på bilder av andre båter. Det er jo eit fint tidsfordriv :lol: Ellers så går det framover med ramma inni båten. Legger ut noken bilder av bygginga. Har hatt stor hjelp av bildene dine odmar og honduras ( amalie og, men litt annen båt da :wink: ) så for å hjelpe folk som har planer å bygge ein squirt eller lignande så er det vell berre å pøse på med bilder. Kom gjerne med innspill!!! :smiley:

 

img_1110.jpg

 

img_1116.jpg

 

img_1129.jpg

 

Har eit lite prosjekt på gang. Svi inn navnet på båten (BOTR , ein forkortelse :tongue: ) på to lekter som skal limest på sidene.

Dette er berre ein prøve, skal gjer meg litt meir føre på den som skal limest på...

 

Kva syst de? den til høgre eller den til venstre? viser jo best med den til venstre etter beising, men...

 

img_1121.jpg

 

God helg og gratulere til Amalie 36 som er ferdig med skroget!! :flag::flag:

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ett lite tips vedrørende styresnekka, hvis du ikke allrede er klar over det....

Hvis kabelen skal dras bakover på styrbord side kan den få en alt for skarp knekk slik snekka er montert nå. Det er oppgitt hvor skarp radien må være for at den ikke skal knipe innvendig.

Hvis du snur snekka 180 grader og legger kabelen i en pen sirkel under fremdekket vil du unngå dette. Det krever noe mer kabel, men er hvordan jeg skal gjøre det.

 

Det ser fint ut dette :cool:

 

Jeg bare restaurerer Polar.snekke om dagen og har ikke sett på Squirten siden jule-tider...

Link to post
Share on other sites

Ett lite tips vedrørende styresnekka, hvis du ikke allrede er klar over det....

Hvis kabelen skal dras bakover på styrbord side kan den få en alt for skarp knekk slik snekka er montert nå. Det er oppgitt hvor skarp radien må være for at den ikke skal knipe innvendig.

Hvis du snur snekka 180 grader og legger kabelen i en pen sirkel under fremdekket vil du unngå dette. Det krever noe mer kabel, men er hvordan jeg skal gjøre det.

 

Det ser fint ut dette :cool:

 

Jeg bare restaurerer Polar.snekke om dagen og har ikke sett på Squirten siden jule-tider...

 

yes.. Har liggande ein kabel til ein 14 foter som eg kan bruke for å sjekke det.

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Heisann! Har bestemmt meg for å prøve båten på vatnet iløp av juni så har snudd den igjen for å lage klart til det.

dvs. pussing og sparkling. Den skal ikkje lakkest før prøveturen. Planen er å låne meg ein 9.9, 15 og ein 20hk motor

for å finne ut kva som vil fungere best. Blir spennande!! :smiley:

img_1385.jpg

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Takk! på dekket blir det 4 eller 6 mm finerplate med mahognystaver og kvite epoxyfuger. kva tjukkelse brukte du på mahognyen? Har laga noken fugeprøver der eg har dekt til fugene med maskeringstape før eg har beisa mahognyen, men fugene blir missfarga uansett kor forsiktig eg er med svampen. Beisen trekker inn under tapen. Noken som har noken gode tips? :flag:

Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot

Link to post
Share on other sites

Trikset er¨å beise først, deretter ha på to lag epoxy.

 

Først da skal du teipe og fylle fuga. Da suger ikke fuga fra beisen, og stavene suger ikke den farga epoxyen.

Redigert av Amalie 36 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Når det gjelder lukehengsler er det blitt en slags "standard" på Squirt å bruke lukehengslene fra de gamle Mini-Morrisene. De er laget for buet lokk og skal fungere ypperlig.

 

8B12601.jpg

 

 

Jeg bestilte mine fra Auto Classic i Grimstad.

Har ikke kommet så langt at de er montert og testet, men de ligger nå her og blinker... :cool:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...