Jump to content

Prosjekt: Enda ein Glen-l Squirt. (10 fot)


dastunt

Recommended Posts

  • 2 uker senere...

Det klør i fingrane etter å jobbe på båten, men er lite ein kan gjer når gradestokken viser -10 på det beste... :headbang:

Det eg har fått gjort er å kjøpt meg ratt til båten når den ein gang står ferdig. Får å få litt inspirasjon :yesnod:

Litt "old school" type ratt. trur det vil stå i stil med båten.

 

img_0847.jpg

 

Vurderer forresten å lage ein 1 seter og ikkje 2 når den tid kjem...

Eit sort sete med pass meg eller 2 trange sitteplasser. vanskeleg valg. Er jo sefølgeleg kjekt å vere to i båten...

 

eksempel:

dsnsqtl33.jpg

dsgsddg.jpg

Link to post
Share on other sites

Vent med å legge de store planene til du får snudd båten og krabbet oppi. Det har jeg gjort, og den er ikke stor. Eller hva sier du Odmar...

Setet på skissen din blir vel ikke mer enn 50cm bredt hvis jeg tipper ut fra plasseringen på bunnstokkene. Tror du vil angre på at den blir så trang at du ikke kan ha med deg en liten unge engang.

Jeg har "testet" sittestillingen på min, og jeg tviler på om fruen gidder å være med på tur, for å si det sånn. Men minstemann er klar og har tinget plass på jomfruturen.

Link to post
Share on other sites

Hei! Har endelig hatt tid til å sjekke trådene her, og nå begynner moroa di :flag:

 

Nydelig prosjekt, og jeg ser du har ganske mye bedre plass å jobbe på enn det jeg har :headbang: Gledewr meg til å følge dette.

rattet er stilig. Jeg jobber med å få tak i et tilsvarende. Har fått tak i et gammelt amerikansk ratt, men vurderer å lage et selv, litt større diameter.

 

Men jeg er litt gammel og treig, og litt uærfaren med ebay og lignende.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har fått gjort litt sjølv om gradestokken har vist fra 0 til -22 grader siste 5 vekene :nonod:

 

Var vanskeleg å bøye dei nederste lamellane uten att dei knakk. så slissa dei ned til 6mm og lagde ein mal som eg tvinga dei rundt og helte på kokande vann. Sånn låg dei i 3 dager. Det gjorde susen :wink:

img_0763.jpg

 

img_0768.jpg

 

img_0805.jpg

 

img_0827.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Eit litt beire eksempel en i innlegg 54.

Trur det kan bli stilig, men venter og ser til eg har snudd den og laga mal. :wink:

 

eksempel_3.jpgeksempel_4.jpg

 

Synspunkt?

 

Ellers så blei siste lamellen limt i går kveld!

Da begynder høvlinga og kanskje platinga i helga. :flag:

 

Noken som veit kor ein kan få tak i stepplate? ...uten å måtte bestille fra utlandet...

Noke ala denne typen:

86083fp.jpg

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

legger ut noken bilder før helga til dei som følger tråden :smiley:

 

img_0957.jpgimg_0963.jpg

 

img_0958.jpgimg_0931.jpg

 

Da var det plating som stod for tur. Siden eg skal male den bruker eg skruer med stoppskiver for å holde platene til limen har herdet. Dei blir seinare skrudd ut og hulla blir fyllt med epoxy og slipt ned.

 

Har sett att skøyten på platene må vere på 6,5:1 så eg lager ein 40 mm omskøyt.

img_0969.jpgimg_0977.jpg

 

img_0993.jpgimg_0994.jpg

 

img_0987.jpgimg_1000.jpg

 

img_1004.jpg

 

God helg!!! :flag::flag:

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Har høvla ned det overflødige av platene. Så har snudd den igjen og begynt med glassinga. Pga. lite tid til båtbygging i det siste ( :headbang: ) har eg berre fått glasset eine sida. Det gjekk ganske så fint. La den vått i vått så blei ingen luftbobler eller tørre flekker :cheers_wine:

 

img_1049.jpgimg_1050.jpg

 

Fleire bilder kjem når den er ferdig glasset.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...