Kim BL81 Svart 16.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2010 Kjempefint arbeid! Gleder meg til å følge med på ferdigstillingen. Flott at du oppdaterer oss med bilder Sitér dette innlegget Viknes 830 m/184 hk Yanmar Skater 13 ICC m/50 hk Mercury Bever 470 m/50 hk Mariner Pioner Maxi m/9,9 hk Johnson Pioner 8 Link to post
dastunt Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Ferdig glasset Skal pussest ned sparklast og malast , men det blir seinare. Det er lagt to lag med duk i alle skjøyter. Til helga skal eg snu den og pusse vekk all overflødig epoxy. No er endeleg våren på vei så ting blir ein smule lettare med tanke på liming og andre ting Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 30.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2010 Har tatt fri i påsken for å jobbe på båten. Legger ut litt bilder underveis Først var det å pusse ned all epoxygriset... Så lage hulkiler. God påske alle sammen!! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 8.April.2010 Link til dette innlegget Svart 8.April.2010 (redigert) Dette blir så bra, hvordan ser du for deg dekket? Redigert 8.April.2010 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 9.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Dekket har eg ikkje heilt klart for meg kor eg skal gjer det. Fantasien som setter grenser der. Så bruker ein del tid på å sjå på bilder av andre båter. Det er jo eit fint tidsfordriv Ellers så går det framover med ramma inni båten. Legger ut noken bilder av bygginga. Har hatt stor hjelp av bildene dine odmar og honduras ( amalie og, men litt annen båt da ) så for å hjelpe folk som har planer å bygge ein squirt eller lignande så er det vell berre å pøse på med bilder. Kom gjerne med innspill!!! Har eit lite prosjekt på gang. Svi inn navnet på båten (BOTR , ein forkortelse ) på to lekter som skal limest på sidene. Dette er berre ein prøve, skal gjer meg litt meir føre på den som skal limest på... Kva syst de? den til høgre eller den til venstre? viser jo best med den til venstre etter beising, men... God helg og gratulere til Amalie 36 som er ferdig med skroget!! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
index Svart 9.April.2010 Link til dette innlegget Svart 9.April.2010 Den til venstre! Den høyre så mer "hjemmelaget" ut... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
dastunt Svart 20.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2010 Holder for tide på med pussing innvendig. Har og fått laget "gulvet" i båten. Neste blir å plassere ryggstøtta, dashbordet og motorbrønnen. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 24.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Prosjektet kryper videre... Har laget dashbordmal for å finne ut kor mangen grader det skal vinklast for å få best muleg plass til beina. Samt frest ut rygstøtta. Innvendig er den så og sei klar for beising og eit par lag epoxy. Ultrefleks ratt og styresnekke. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Volvomekanikeren Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Blir bra dette! Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
OnkelDonald Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Knallbra! Blir helt fascinert, og har så smått begynt å drømme om å bygge selv. Stå på, og post masse bilder. kjempegøy å følge med på. Sitér dette innlegget Genialt enkel redigering av nettsider Link to post
Miss Amalie Svart 24.April.2010 Link til dette innlegget Svart 24.April.2010 Dette er til å bli begeistret av Flott arbeid! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
dastunt Svart 26.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Takk for det Og til deg kofalk, er berre å hoppe i det! Du kjem ikkje til å angre, men ville gått opp til ein 13-15 foter (glen-l zip...) Blir liten den båten her Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Ett lite tips vedrørende styresnekka, hvis du ikke allrede er klar over det.... Hvis kabelen skal dras bakover på styrbord side kan den få en alt for skarp knekk slik snekka er montert nå. Det er oppgitt hvor skarp radien må være for at den ikke skal knipe innvendig. Hvis du snur snekka 180 grader og legger kabelen i en pen sirkel under fremdekket vil du unngå dette. Det krever noe mer kabel, men er hvordan jeg skal gjøre det. Det ser fint ut dette Jeg bare restaurerer Polar.snekke om dagen og har ikke sett på Squirten siden jule-tider... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Gurba Svart 26.April.2010 Link til dette innlegget Svart 26.April.2010 Imponert Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 27.April.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2010 Ett lite tips vedrørende styresnekka, hvis du ikke allrede er klar over det....Hvis kabelen skal dras bakover på styrbord side kan den få en alt for skarp knekk slik snekka er montert nå. Det er oppgitt hvor skarp radien må være for at den ikke skal knipe innvendig. Hvis du snur snekka 180 grader og legger kabelen i en pen sirkel under fremdekket vil du unngå dette. Det krever noe mer kabel, men er hvordan jeg skal gjøre det. Det ser fint ut dette Jeg bare restaurerer Polar.snekke om dagen og har ikke sett på Squirten siden jule-tider... yes.. Har liggande ein kabel til ein 14 foter som eg kan bruke for å sjekke det. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 22.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2010 Heisann! Har bestemmt meg for å prøve båten på vatnet iløp av juni så har snudd den igjen for å lage klart til det. dvs. pussing og sparkling. Den skal ikkje lakkest før prøveturen. Planen er å låne meg ein 9.9, 15 og ein 20hk motor for å finne ut kva som vil fungere best. Blir spennande!! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Du kan begynne med 20-hesteren, så slipper du å bytte motor... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 ja kanskje det... uansett skal det bli kjekt å prøve den ein tur!! skal ta rikelig med bilder og film no har eg lagt det siste laget med epoxy. til veka skal eg snu den. så får eg ta finpussen inni før beis og epoxy. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Miss Amalie Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Dette ser lovende ut. Hva skal du ha på dekket? Grattis med god glassejobb! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
dastunt Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Takk! på dekket blir det 4 eller 6 mm finerplate med mahognystaver og kvite epoxyfuger. kva tjukkelse brukte du på mahognyen? Har laga noken fugeprøver der eg har dekt til fugene med maskeringstape før eg har beisa mahognyen, men fugene blir missfarga uansett kor forsiktig eg er med svampen. Beisen trekker inn under tapen. Noken som har noken gode tips? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Miss Amalie Svart 24.Mai.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 (redigert) Trikset er¨å beise først, deretter ha på to lag epoxy. Først da skal du teipe og fylle fuga. Da suger ikke fuga fra beisen, og stavene suger ikke den farga epoxyen. Redigert 24.Mai.2010 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
dastunt Svart 24.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2010 Ja ok. da prøver eg det Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 30.Mai.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2010 Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 Motorbrønn har eg laget minst muleg for å få plass til størst muleg luke. Har ein plan på lukeløysinga som eg trur vil fungere Leiter rundt på nettet etter rett type hengsle og lås... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 11.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 11.Juni.2010 Når det gjelder lukehengsler er det blitt en slags "standard" på Squirt å bruke lukehengslene fra de gamle Mini-Morrisene. De er laget for buet lokk og skal fungere ypperlig. Jeg bestilte mine fra Auto Classic i Grimstad. Har ikke kommet så langt at de er montert og testet, men de ligger nå her og blinker... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.