dastunt Svart 15.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Juli.2011 Takk for det! siste støk lakk er komt på. prøvetur iløp av veka Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Siste innspurt no! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Tøfft. Det var vel griseskummelt å borre hull kan jeg tenke meg Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
dastunt Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Det var vel griseskummelt å borre hull kan jeg tenke meg ja! trippelsjekka kvart hull Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 18.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Her har det skjedd ting mens jeg har vært på ferie ja.... får nesten tårer i øya... :thumbsup: Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 18.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2011 Her har det skjedd ting mens jeg har vært på ferie ja.... får nesten tårer i øya... :thumbsup: :smiley: Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
classic fiberglass Svart 19.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2011 Blir strøken.. Sitér dette innlegget Mvh TA Link to post
dastunt Svart 20.Juli.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Eit par bilder til før den skal på henger! Venter på skikkelig godveir no før det blir prøvetur Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
andersb Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Odmar Svart 20.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2011 Her har du jaggu mei fått en lekker båt.......denne er du stolt i.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 2.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.August.2011 God dag! Då var endelig dagen for prøvetur komt! Vil først takke for god hjelp dei siste 2 åra! spesielt til Honduras, Whistler og Odmar Båten var som forventa, litt tung bak men heilt greit. (20 hk, batteri og full bensinkanne) No er båten på land for siste finjustering Film kjem med tida! Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
dastunt Svart 3.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 eit par bilder til Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Odmar Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 Gratulerer med vann ubder kjølen, de såut som du har valgt vær med omhu til den første prøvetur. Og jeg må si dette er dritkule båter, min lå i havna i Kristiansand i dag. den tiden jeg satt like ved å spise is var det tre stykker som tok bilde.. Dette kommer du og til å oppleve, det ser ut som du har brukt tiden med omhu og godt håndværk. Båten er morsom å kjøre og.... Igjen gratulerer.. Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
grønningen Svart 3.August.2011 Link til dette innlegget Svart 3.August.2011 knall flott båt men må tre på deg en flytevest, fort gjort å bli kastet ut av en så liten båt. Sitér dette innlegget Gir max og auke itte kvart Link to post
thekusk Svart 5.August.2011 Link til dette innlegget Svart 5.August.2011 såg meget flott ut dastunt! gratulerer Sitér dette innlegget Prosjekt: Opplagshengar 10-16 fot Link to post
dastunt Svart 7.August.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.August.2011 takktakk! vester ligger klart fleire bilder kjem til veka om veiret er på mi side Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Whistler Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Gratulerer så meget med et meget pen og fungerende båt. Den ligger pent på vannet i fart med både en og to ombord. Rene skjære "reserbåten". Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Kaptein Benjamin Svart 8.August.2011 Link til dette innlegget Svart 8.August.2011 Dette er retten og sletten for rått. Takk for at du delte dette med oss. Sitér dette innlegget Link to post
volfro Svart 9.August.2011 Link til dette innlegget Svart 9.August.2011 Vakkert, vakkert og mange fine detaljer. Ikke minst lista mellom dekk/skrog gjorde underverker. 2 stk. squirt tråder etter midnatt når man skal på jobb er ikke å anbefale. God natt. Sitér dette innlegget Link to post
svenmorten Svart 7.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2012 Hei Dastunt. Vender stadig tilbake til denne tråden for inspirasjon og læring. Selv er jeg nå så og si ferdig med rammen og planlegger platingen, men jeg synes vinklene ser så merkelige ut helt fremme i baugen. men det er ikke så ulikt det jeg ser i ditt innlegg #65. det virker liksom som om "bunnplatene" får en spissere vinkel enn sidene..? (vanskelig å forklare) det jeg lurer på er vel om du opplevlde problemer der? Prøver å se på innlegg 211, kan det se ut som du har en slik "knekk" der? Takknemlig for råd :-) Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Odmar Svart 8.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2012 Hei Sven Morten Har du fulgt tegningen om hvor "knekken" skal treffe bauspantet. Det er avmerket på teningen. Hvis du følger dette skal det bli riktig... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
svenmorten Svart 9.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2012 Takk for svar Odmar. Jo du har rett. Tegninger er fulgt så da bør det bli rett:-). Jeg må også tenke på at det er en del material som høvles vekkogdermed blir nok linjene bra. Det som skiller seg fra tegningene er at jeg har brukt de dimensjoner som er å få tak i her (metriske) og dermed har det jo vært noen små behov for tilpassninger. Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
fjohan Svart 30.August.2012 Link til dette innlegget Svart 30.August.2012 Denne båten var flott dastunt! Jeg og min sønn på 13 er i startfasen på å bygge en Glen-l Squirt. Et par spørsmål: Regner med den er 11 fot, selv om tittelen sier 10? Hvor mange knop gjør du? Vet du vekta på båten. Spesifikasjonene fra Glen-l anslår jo ca 55 kg (10 ft), noe som høres veldig lett ut. Tror du det holder med 9,9 (15) på en 11 foter for å få den i plan? man vil jo gjerne kjøre lovlig :-) Fred Sitér dette innlegget Link to post
dastunt Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Hei og takk for det fjohan! Ja båten er 11 fot! Når det kjem til knop har eg ikkje målt. Om eg skal gjette... 25-30 kanskje. 55kg er nok litt i underkant av det min veg. Vil tippe ein 70-80 kg. 9,9 (15) er nok rikelig får å få den i plan! Kjem det ein prosjekttråd? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
svenmorten Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Hvordan er erfaringene med den nydelige båten Dastunt? Hadde vært gøy å høre mer. Ingen nye prosjekter på gang ? Sitér dette innlegget Bygger Glen-L Squirt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.