Jump to content

Min verste båt-tabbe...


Batdilla

Recommended Posts

Dette er en hostorie om en gang vi ikke gikk på grunn.

 

Moralen er - ikke alle overettmerker er overettmerker for lei. De kan være noe helt annet. Sjekk kartet!

Her er en annen liknande historia!

 

Jag var ute med några kompisar o nattseglade, vi gick mellan Tjörn o Orust en led utan

fyrar, man fick gå på kompasskurs o lysa sig fram mellan prikkarna !

 

Sen när man kommer ut, så var det rak vestlig kurs tils vi kommer opp på enslinjen

in mot Kyrkesund!  Så jag hade sagt åt kompisen att han kunde falle av ner mot

Kyrkesund när vi får fyrarna ens, fyrlysen skall stå rakt över varandra, då girar vi!!!

 

Jag var nere i båten (en Maxi77) när han plötsligt ropar 'Nu girar jag,

nu har jag alla tre rakt över varandra!!'

 

-Alla tre  :lol: ????

 

-ja, dom er rakt över varandra!   :drink:

 

Snabbt upp i sittbrunn, för o se vad det var han styrde emot !

 

 TV-masten i Kyrkesund   !!!   :lol: :lol:  :lol: :lol:     (  tre varningslys för fly, jag lurar på vilket

 

håll man skall komma för att ikke ha dessa överens !)

 

 

 

så jag håller med om  :wink:,

 

Moralen er - ikke alle overettmerker er overettmerker for lei. De kan være noe helt annet. Sjekk kartet!

Link to post
Share on other sites

Jeg er ganske fersk da jeg kjøpte båt forrige sommer. Jeg og min samboer hadde bestemt oss for at vi skulle ta båten på prøvetur og overnatte. Vi hadde aldrig da tidligere fortøyd snekken til annet en en kai. Vi følte oss sikre på hvordan dette skulle fåregå siden vi hadde vært mye i båt, men aldig hatt en selv. Vi hadde funnet oss en fin fin vik med 9m dybde og sandbunn. Ypperlig for oss siden vi aldig hadde brukt en dregg før.

 

Vi bestemte oss for at jeg skulle ta dreggen fordi det var 16Kg tung paraply dregg. Jeg dumpet den uti og gav enden til min samboer. Selv gikk jeg frem i bauen for å ta i mot.....Så hørte jeg OOps hvor ble tauet av???  :lol:     Ganske klassisk at deggen forsvinner til bunns med tau eller uten har jeg lest. Problemet var imidlertid at vi hadde ingen reserve dregg. Hva skulle vi gjøre. Det var skumringstid og vi hadde ikke lyst å kjøre hjem på natten (det hadde vi ikke prøvd før). Ingen adre båter der heller (både fordel og ulempe).

 

Tauet var av den typen som synker og det var 9m dypt. Hmm. Løsningen ble en murstein tau og båtshaken. Knuttet mursteinen til haken slik at kroken gikk ned mot bunnen. Etter ca 2 timers fisking  :drink: og mye fustrasjon gikk det ENDELIG! Turen var reddet!!!!! :lol: Vi bestemte oss for at vi aldrig skulle fortelle noen om hendelsen, men ikke så gale når jeg tenker tilbake på det. Byfolk i båt osv...

 

Konklusjonen må vel bli : Fest enden av tauet og ta med reserve !  :lol: :lol: :lol:

 

Det kommer nok flere tabber! Kommer sikkert sterkt tibake etter denne sesongen  :wink:

Link to post
Share on other sites

Får komme en båttabbe jeg også da...

 

Skulle avfette diverse ting på båten i forbindelse med maling av plast. Viste jeg hadde en flaske med aceton stående i garasjen og grabbet med meg denne grønne flasken. Gikk glad og fornøyd på med stoffet. Synes riktignok det ikke luktet helt som aceton men at det rev litt mer i nesen på en måte. Oppdaget så at stoffet kokte der det hadde dryppet på stålkrybben min....  :wink:

 

Det kommer nemlig også saltsyre på slike flasker og noen andre i slekta hadde kjøpt dette og plassert i samme hylle.

 

Konklusjonen er å alltid lese hva som står på flaska. Heldigvis gikk dette bra men jeg var kjapp med å såpe båten godt inn etterpå.

 

Ble om ikke annet kvitt det gule belegget i vannlinjen.

Link to post
Share on other sites

Min værste tabbe: En av mine første turer med båten. Skulle kjøre inntil en brygge som var ganske høy, var ikke akkurat laget for båten min, heller ganske store båter. Også glemte jeg meg litt, og konsentrerte meg om no litt annet. Båten kom LITT for fort inn, og gikk under mot metallet på brygga. Endte med hull i vindskjermen og en sprekk i båten.. :wink::lol: Men har fiksa ny vindskjerm nå, og sprekken er enkel å tette meg masse/gelcoat.  :eek: Heldigvis...var flaut det der... SKAL ALDRI SKJE IGJEN.

Link to post
Share on other sites

Konklusjonen er å alltid lese hva som står på flaska..

Du har så rett så rett. Jeg sto her like før jul i boden og skulle avfette en eller annen dings til båten. Gnei på Aceton, og gnei også godt av hendene med samme Acetonkluten. Men det reiv liksom ikke like godt i nesen, - på hendene kjente jeg det imidlertid svært godt.

 

Hvorfor i all verden selges både Aceton og 30% saltsyre på like grønne flasker??!! Men jeg kom meg fort inn på kjøkkenet og fikk skylt hendene. Det gikk bra, men jeg klarte å få saltsyre på den nye helved eik kjøkkenbenken, så der er det blitt permanente mørke flekker til admiralinnens store fortvilelse.

 

Lars H.

Link to post
Share on other sites

Vell, da kom min tabbe også, skulle ut på en liten turne på lørdagskvelden, og gav beskjed til gjest som hadde lyst å hjelpe til at hann kunne fylle vann på fremste spundset, etter noen minutter mente jeg vi hadde nokk vann for kvelden.

Til min forundring ville ikke pentry pumpa ta annet enn luft, vent nå litt hmm... fremste spundset, har ikke jeg diesel der da  :wink:

 

20 Min med avtapning av reint vann, og der kom atter dieselen frem  :eek:

 

Vann ble fyldt på det bakeste spundset og turen kunne starte  :lol:

 

:lol:

Link to post
Share on other sites

Denne hendelsen ligger nok i grenselandet mellom kategoriene ”min største fangst” og ”min verste tabbe”. Her er historien:

 

Jeg har en Hansvik 18HT på båthenger, med ”båtplass” i carporten hjemme. En søndag sommermorgen for et par år siden huka jeg på båthengeren og kjørte ned til Son for å dra ut og prøve fiskelykka. Klokka var vel ikke mer enn 6 om morgenen da jeg ankom båthavna i et nydelig sommervær. Gjestehavna var full av seilbåter, så det hadde tydeligvis vært en regatta i området dagen før. Jeg la også merke til 3-4 gubber som satt/lå på bryggekanten rett ved utsettingsrampa, tydelig preget av nattlige festligheter, og at de ikke hadde noen køye å gå til.

 

Jeg rygga ”ekvipasjen” min ned på utsettingsrampa, satte ut båten og dro den med meg 10-15m bort langs brygga hvor jeg fortøyde den midlertidig. Så kjørte jeg bilen bort på parkeringsplassen, låste, satte på bilalarmen og dro ut på sjøen. Gubbene på kaikanten var nå borte.  

 

Etter ca. 3 timer på sjøen med flott varmt og stille vær, men dårlig fangst, dro jeg til lands igjen, henta bil/henger, vinsja opp båten og returnerte hjem til Hobøl. Idet jeg skal rygge inn på gårdsplassen hjemme snur jeg meg for å ta en titt bakover – og får vel mitt livs overraskelse! Der, i baksetet på bilen, sammenkrøllet i ”fosterstilling”, ligger en godt voksen mann, barbent, i sin søteste og fredeligste søvn! Jeg tror nok mitt eget ansiktsuttrykk hadde en viss underholdningsverdi akkurat da, ja! Så begynte tankene å svirre: Hvordan i h…. var denne kroppen havna her uten at jeg hadde lagt merke til det? Hadde han brutt seg inn i bilen mens den sto parkert i Son? Nei, jeg sjekka vinduer og dører, men kunne ikke finne noe spor etter innbrudd. Etter en god del rusking og riving fikk jeg etter hvert såpass liv i fyren at jeg kunne få noen enstavelsesord ut av ham. Jeg skjønte at han hadde krabba inn i bilen mens jeg drev og fortøyde båten, etter at jeg hadde satt den ut om morgenen. Der hadde han altså ligget og sovet mens bilen sto i solsteiken på parkeringsplassen i Son. Jeg tør ikke tenke på hva som kunne skjedd med ham dersom det hadde gått lengre tid før jeg kom tilbake – det blir jo ganske varmt inne i en bil på en åpen plass i sola en varm sommerdag..!

 

Vel, vel, for å avslutte en lang historie: Jeg fant at jeg ikke hadde annet å gjøre enn å hekte av båthengeren og bringe blindpassasjeren ned til Son igjen, fortsatt sovende i stabilt sideleie i baksetet. Han var fremdeles ikke særlig snakkesalig da vi kom til Son, ikke så mye som en takk for turen fikk jeg  :smiley:, der han stavra seg barbent bortover singelen og ned mot bryggene igjen – litt mer klar i toppen og forhåpentligvis også litt flau over hva han hadde stelt i stand.

 

Jeg har fremdeles ikke helt skjønt hvordan det kunne gå til at jeg ikke oppdaga gjesten min før jeg kom hjem fra turen, men forklaringen må ligge i at det meste av rygge-manøvreringen med båten på henger foregår v.h.a. sidespeilene på bilen, dvs. ingen kikk bakover. Uansett – dette er den desidert største ”fangsten” jeg har kommet hjem med! Etter dette har jeg også gjort det til en vane å kaste et blikk inn i baksetet på bilen litt oftere enn før!

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Ble påminnet om denne tabben av 'Brann ombord' tråden på siden nå, her kommer den:

 

I den forrige båten hadde jeg komfyr type primus. Parafindrevet, manuell trykkpumpe, to bluss og stekeovn. Prinsippet er velkjent fra militær-primusen for de som ikke har vært borti en sånn en i båtsammenheng.

 

Denne var blitt litt rusten og ekkel, og med dårlig effekt. Tok den derfor med hjem en vinter for å shine den opp.

 

Pusset rust av dekkplatene og fikset den opp kosmetisk. I tillegg skulle jeg ta 'service' på blussene.

 

Vedlikeholdssett med ny nål, pakninger og div. ble anskaffet, blussene ble demontert og gjort gullende rene. Kjente jo til prinsippet fra militæret hvor disse ble pusset etter hver tur.

 

Monterte alt sammen igjen, og satte komfyren på plass i båten. Så var det tid for testing. Fyrte først opp det ene blusset. Og jaggu var det blitt sus i serken gett! Effekten må ha vært tidobbelt av hva den var tidligere. Var derfor fornøyd med jobben, mens jeg tok et skritt bakover fordi varmen begynte å bli ubehagelig...eller......vent nå litt! SÅ voldsomt skal det da ikke brenne!

 

Kikker litt nærmere på brenneren og ser at flammen begynner helt nede ved dysa. Denne var ikke skrudd helt til, evt. var den nye pakningen rundt dysa lekk. Ihverfall sto flammen ut rundt bunnen på dysa. Dette førte til at flammen traff direkte på fordampningsrøret til parafinen, så idet jeg hiver meg fram for å stenge faenskapen sier det POFF - fordampningsrøret sprekker, og flammen står opp i taket og ut til hver side! Nå var rådyra gode! Stenger regulatorkrana, men den stenger kun parafinen som kommer opp gjennom dysa, det som lekker på undersiden av dysa samt gjennom fordampningsrøret brenner fortsatt like voldsomt.

 

Hiver meg rundt og griper brannslokningsapparatet. Mens jeg snur meg tilbake bevilger jeg meg 1/100 sek til å tenke over situasjonen. Pulverapparater lager jo så j... mye griseri.

 

Kommer på at dersom jeg tar vekk trykket på parafintanken vil jeg kunne få kontroll på beistet uten bruk av kjemikalier. Siden jeg har ullgenser på meg konkluderer jeg med at det vil gå greit å stikke armen gjennom flammen for å åpne påfyllingslokket til parafintanken. Som tenkt så gjort, og det gikk bra!

 

Såfort trykket ble borte forsvant flammesøylen. Etter ytterligere 5 sek var alt slukket.

Puhhhh........... :wink:

Link to post
Share on other sites

Jeg kjenner prinsippet med primusene godt etter 10 år i speider'n. To ting lærte vi ganske raskt:

1. fyr aldri opp innendørs

2. hold kannene med lampeolje og vann godt adskilt. En gang fyrte vi opp 3 liter lampeolje i en stor kjele og hadde poteter oppi - vi trodde vi hadde vann i kjelen :wink: Det ble ganske fort et lite inferno - men morro i ettertid.

 

Jeg har spritapparat (!) i båten - tror det heter Origo.

Link to post
Share on other sites

et

Jeg har fremdeles ikke helt skjønt hvordan det kunne gå til at jeg ikke oppdaga gjesten min før jeg kom hjem fra turen, men forklaringen må ligge i at det meste av rygge-manøvreringen med båten på henger foregår v.h.a. sidespeilene på bilen, dvs. ingen kikk bakover. Uansett – dette er den desidert største ”fangsten” jeg har kommet hjem med! Etter dette har jeg også gjort det til en vane å kaste et blikk inn i baksetet på bilen litt oftere enn før!

Kanskje du også hadde vært å "tørrpilka" i Mossesundet - borte ved Sjøhaug  :wink: og var litt preget av solstikk?

 

Sist sommer ble en Princess V42 observert i bukta der - med 2 karer på badeplattformen i hver sin teak fluktstol - og ett fiskesnøre - lurer på hva slags napp de var ute etter  :flag: :flag:

Link to post
Share on other sites

2. hold kannene med lampeolje og vann godt adskilt. En gang fyrte vi opp 3 liter lampeolje i en stor kjele og hadde poteter oppi - vi trodde vi hadde vann i kjelen :smiley: Det ble ganske fort et lite inferno - men morro i ettertid.

Dette fikk meg til å tenke på en kjempe tappe jeg gjorde engang, ikke i båt, men på hyttetur.

Jeg var først oppe om morningen, og skulle koke kaffe. Jeg var sikkert litt trett og tok feil kanne, altså ikke vatten på kjedlen, men noe blankt stof, som holder ganske mange %.

Ikke nok med at jeg tok feil kande, jeg var litt uoppmerksom, så "kaffevattent" kokte over, og varmekilden var et propanbluss. Husker at jeg var ganske stresset, da der et kort øyeblikk var fyr over det meste av kjøkkenbenken, men jeg fikk raskt stengt for propanen, og slengt et brannteppe over benkeplaten, så alt roet seg, og ingen skade skete.

Der var kaffegrøyt på kjedlen, så vi "bare måtte" smake. Tror det er den bedste kaffe jeg har fået noen gang :smiley:

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Da er vi 3 som har hatt noe annet enn vann på kjelen. En vinter for mange år siden holdt jeg på å jobbe med propellen på båten som sto på land. Ble kaffetørst og gadd ikke fyre opp kokeapparatet. Fyllte derfor opp kaffekjelen og satte den på et slikt enkelt gassbluss for slike små blå bokser. Dette plasserte jeg på bordet inne i salongen. Gikk så ut og jobbet videre. Men så var det den merkelige lukten og dampen som kom etter hvert. Skal si det blir mye damp av kokende lampeolje inne i en lukket salong! Det gikk bra og tok ikke fyr, men jeg smakte ikke på den kaffen.

 

Lars H.

(lykken er noen ganger bedre enn forstanden)

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Henter opp igjen denne. Tid for å rapportere litt om sesongens bravader - synes dere ikke? Kom akkurat på tråden, så jeg må summe meg litt før jeg kommer på noe å fortelle om. Men jeg kan begynne med den jeg husker aller best.

 

Snakk ikke stygt om andre. - Heller ikke båtene til andre...

 

Det var kvelden før det var avreise til baatplassen treffet på Mjøsa. Hektisk virksomhet hadde pågått i mange og lange dager i forkant for å få klar båten til treffet. Båten var nylakkert, hadde ny dekksluke, nye fenderholdere og fendere, nyvasket kalesje og så riktig så pen ut. Utpå kvelden satt Dillerinnen og jeg i cockpit og oppsummerte dagens aktiviteter. Ganske så fornøyd både med tingenes tilstand og meg selv glapp det ut av meg: Forstår ikke at folk gidder. - Se bare på nabobåten - den ser jo ikke ut. At ikke folk steller litt bedre med båtene sine så de ser litt penere ut! Hvorpå Dillerinnen blir sprutrød og gestikulerende prøver å meddele et eller annet. Får ikke helt med meg hva det er, men jeg forstår noe ikke er helt slik det bør være. Sakte, men sikkert, går det opp for meg at det må ha noe med nabobåten å gjøre. Snur meg mot båten og titter inn i cockpit. Hva ser jeg der - jo rederen og rederinnen er tilstede i båten jeg trodde var tom... :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Får vel dele dagens tabbe, selv om den kanskje ikke er den aller verste.

Var ute å så etter båten. Startet opp motor siden det var en stund siden sist. Tok så ut nøkkelen til tenninga (diesel) og låste opp til cabinen for å ordne forskjellig der. Smekket deretter igjen hengelåsen til cabindøra og oppdager at nøkkelen ligger igjen i cabinen!! Selvsagt var også reservenøkkelen i cabinen. Med dunkende motor var det ikke annet å gjøre en å "bryte seg inn" i egen båt ved å file av hengelåsen. Det gikk jo greit da, men en smule pinlig var det jo...

Link to post
Share on other sites

Her er det mye godt stoff - kanskje man kunne ha et "Du skal høre mye..."-spesial med båttabber....

 

Får dele min - eller iallefall familiens - verste tabbe:

Tidlig i min barndom hadde familien en færing med rene veteran-påhengs av merket Evinrude fra først på 50-tallet. Den hanglet og gikk, men etter n-te gang med problemer besluttet faderen at det vbar på tide med ny påhenger og en 3,5hk Suzuki ble innjkøpt! Jomfruturen med ny motor ble samme kveld ut til en holme for St.hansfeiring. Jeg ivret sterkt etter å få kjøre (10 år gammel) og fikk lov til det. Turen gikk fint i ca. 10 minutter og så maste mitt søskenbarn om å få prøve og vi skulle bytte plass..... Vi reiser oss begge to, båten gynger litt og motoren begynner og hoppe....av festet og blubb blubb...ned i dypet 50 meter+. For hvem har vel til å feste sikkerhetskjeden til båten når man har det travelt en St.hansaften...? Stor oppstandelse og mye grining, erindrer jeg. :seeya:

Dette var en fredagskveld, og gjett om Suzukiforhandleren stusset når vi kom lørdag formiddag og skulle kjøpe en påhenger til  :seeya:

Man kan iallefall le i etterkant.....

 

Jeg får spare farsans og naboens sveisejobb på yanmarmotor i nyinnkjøpt snekke til en annen gang......

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Får ta en jeg og da

Når vi var 16 år fikk vi kjøpt en 24 halvdekker tre snekke med 6-8 FM med vridbar propell.

Hadde den på revholmen på hvaler så  vi fartet mye ut til fredagshøle på helgetur.

Sankt hans den første sesongen la vi ut på torsdag og var en tur inniom hytta på sildavika og henta withen med 9.9 som vi hadde på slep.

fikk oss kjempe plass i fredagshøle og grilla og :drink:.

Morgene derpå våkna vi langt ut på formiddagen og så rett i skutesiden både på babord og styrbord.

Vi var jo alene kvelden før så dette med å ligge longside varikke noe får oss.

Vi dro inn på stranda henta withen og skipperen skulle bakke oss ut fra dette hølet,men i feiltagelse så fikk skipperen (undertegned) :eek: satt sveiva som vi brukte både til start og til  vridbar propellen på feil vei :smiley: så når jeg dreide sveiva forover gikk snekka bakover og motsatt. skippern skjønt ikke f.. av som skjedde, så med withen bakerst rorkulten og dreggetauet i hånda samt beinet på sveiva gikk det nesten galt vi smalt i fjellet og skipperen på de to andre båten sto med hver sin båtshake og dyttet mot hverandre så ikke vi skulle ta i båtene sine.opdaget feilen etterhvert og kom oss av gårde.

 

Synes det var jæ..... flaut den gang ler av det i dag :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ok... Kan fylle på med "min FØRSTE båt-tabbe..."

 

Det var på slutten av 70 tallet og jeg hadde tatt med meg min første ungdomskjæreste på landstedet. Jeg var vel rundt 16 år og skulle ta henne med ut i båt; en robåt med en 3 hk Evinrude. Det gikk "råfort" i 5 knop og for å "vise meg litt" styrte jeg båten i sikk-sakk. Jeg gliste og koste meg når jeg så hennes lett bekymrede blikk (er vi ikke alle slik...). Det jeg imidlertid ikke hadde sett (som hun muligens hadde) var at for hver sving jeg foretok så løftet motoren seg oppover og oppover på hekken. Båten rullet fra side til side... og SPLASH!!!...motoren forsvant og jeg ble våt helt opp til skulderen før jeg slapp!! Jeg hørte murring og bobling fra motoren som sakte gikk over til latter fra hun som ikke var bekymret lengre. Vi hadde årer men ble ikke gift :-)

 

Asgeir

Link to post
Share on other sites

Kjære båtfolk, etter noen glass rødvin kan jeg vel dele denne... :blush:

 

Etter en stund som nyskilt, fungerte trikset "vil du bli med på en båttur"? Problemet var at ikke bare damen, men også båten var "uprøvd". Etter en tur til en fin ankringsplass (svai ca 100 m fra land), ble det god mat og vin. Etterpå ville damen ta et bad. Jeg monterte baustigen som lå i båten (første gang jeg prøvde baugstigen), etterpå hoppet hun uti. Vi snakker nå om Mjøsa i juni og maks 13 grader i vannet. Etter en meget kort svømmetur skulle damen opp igjen. Baustigen er jo (fant jeg ut) ingen badestige. Damen kom seg ikke opp, stigen avsluttet jo over vannflaten. Jeg stod på dekk og beordret henne til å borde akterut... :rolleyes:. Der var det jo ingen badeplattform, men kun to trinn som satt skrudd fast i skroget over vannflaten. Kvinnfolket kom seg fremdeles ikke opp. Jeg prøvde å lage en taustige for å få henne opp (hun var litt tung, må vite...), men det hjalp ikke. Nå var gode råd dyre, jeg kastes ut en redningsvest og pekte mot land. Hun forstod at det var eneste redningen og la på svøm. Jeg startet opp og kjørte etter inn mot land. Sjelden har 100 m føltes så langt! Da hun omsider krøp i land med pulsen intakt, må jeg si jeg pustet lettet ut! Kanskje ikke rart hun aldri ringte igjen?

Det positive var vel at hun ikke druknet, og at jeg dagen etter fikk bestilt badesplattform med stige. Skal si dette ble "kvinne over bord testen for meg :headbang:

 

Kvinner i båt.....

 

Patton

Link to post
Share on other sites

Patton

Ble det en ny rederinne av henne eller brente du av unødig diesel?

Dette er relevant for andre nyskilte eller for oss med rederinner

der har gått nav.kurs. Jeg kan jo fjerne stigen :lol: :lol:

Nei forresten det er jo hun som er blinken for skattedyret, jeg drar på tøfflene

igjen jeg. :wink:

Link to post
Share on other sites

Vi er relativt ferske båtfrelste personer, da vi startet med 21 fot for to år siden (juni), deretter 32 foter høsten, før vi anskaffet 40 foter for et år siden (det er vel grunn til å tro at vi er hekta ????)

 

Okkesom er så er rederinnen landkrabbe (var!!) og i forbindelse med at vi skulle hente 32 foteren i Tvedestrand høsten for to år siden bestemte vi at vi skulle ligge ved bryggen første natten. Hun var i løpet av kvelden og hentet pizza på et av de lokale steder og vi fikk riktig kost oss.

 

Dagen etter oppdaget jeg at der lå noen venner og familie på andre siden av bukta, og ville besøke disse. Spaserte da uten mobiltelefon. Når jeg har sittet der en stund ringer kona på telefonen til svigerinna mi og beordrer telefonen til meg.

 

"DET ER NOE GALT HER, JEG TROR VI SYNKER" Alle kjenner jo følelsen av at når man kjøper ny båt (vi gjorde jo det tre ganger på 2 år.....) er man gjerne noe usikker og forventer vel det verste og jeg legger straks i vei. På avstand ser jeg at der er jo ikke noe galt, båten ligger fint der den ligger og nå jeg kommer fram utbes en forklaring, hvorpå fruen uttaler.....

 

"Nei, det er nødt til å være noe galt her, båten ligger alt for langt nede i forhold til i går!!!!!! I går kunne jeg jo bare stege rett ut på brygga  :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

 

Da fikk landkrabba en forelesning om flo og fjære, det skal jeg love dere !!!!!!!!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...