Jump to content

Min verste båt-tabbe...


Batdilla

Recommended Posts

Hunden, en Cavalier King Charles Spaniel, var helt vill etter å bade i sjøen.

<{POST_SNAPBACK}>

Vi har for litt siden anskaffet oss en slik hund, aldeles nydelig ! Dog er hun fortsatt noe skeptisk for vann og høyden, men det bedrer seg vel etterhvert ?

 

Tror ikke den hadde falt overbord da ripa var ganske høy, så konklusjonen ble at den mest trolig hadde sett ett eller annet interessant og hoppet over bord. Redningsvest for hund kan absolutt være en nødvendighet enkelte ganger selv om det ser litt snodig ut.

<{POST_SNAPBACK}>

Redningsvest er anskaffet til henne, dog liker hun slettes ikke å ha på denne enda :rolleyes:

Link to post
Share on other sites

Ja, redningsvest og hund......Vi har nå redningsvest nummer 2 til vår 4 år gamle Lundehund. Den første som hun fikk når hun var litt større valp, gnagde og bet hun sundt alt som hette reimer på..........

 

At jeg hver morgen også våknet opp til mer eller oppspiste sokker og truser, tør jeg nesten ikke nevne en gang, da dette er noe jeg helst vil glemme.

Redigert av Jonny (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vi har for litt siden anskaffet oss en slik hund, aldeles nydelig ! Dog er hun fortsatt noe skeptisk for vann og høyden, men det bedrer seg vel etterhvert ?

Redningsvest er anskaffet til henne, dog liker hun slettes ikke å ha på denne enda  :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Enig i at det er fortreffelige hunder. De er fine familiehunder med fint gemytt og selv om de ikke er så store så er de ganske kraftige og robuste og holder ut mye lengre enn eieren under turer i skog og mark. Størrelsen gjør at de heller ikke blir så ruvende og voldsomme innendørs samtidig som de ikke tar så stor plass når de er med på sjøen eller biltur. Har også opplevd at det er lettere å få hundepass til en liten hund.

 

Hvorvidt "sjøskrekken" avtar etterhvert som hunden vokser til er jeg ikke så sikker på. Tror dette er ganske individuelt fra hund til hund. Den hunden som jeg fortalte om måtte vi dessverre avlive etter et par år da den fikk slag og ble syk. Vi anskaffet en ny hund av samme rase og den er nå 5 år, men sjø og bading har jeg ikke fått vent den til ennå. Det lengste den kan strekke seg er å dyppe fremføttene nedi sjøkanten på stranda. Om vi vasser et stykke uti og kaller på den så er det ikke tale om at den kommer etter.

Link to post
Share on other sites

Dere som har hunder som ikke er spesielt glad i vann, så kan jeg si at det er slett ikke det verste. Min hund en brun labrador som elsker å bade og gjør det hver gang jeg går til sjøen, og det er ca 5 ganger om dagen. Nå har den fått våteksem som kostet meg 1700kr i utgifter til dyrelege og medisiner, og den kan ikke bade når vi går til sjøen :headbang: . :nono: Heldivis så er den så lydig at den ikke bader når den får beskjed om det.

Link to post
Share on other sites

Tabbe-tråden utvikler seg nå til "hundehjørnet" - hvilket vel ikke er meningen....

Men må bare spørre dospen: våteksem? hva kommer det av? Irsksetteren elsker nemlig å bade....

<{POST_SNAPBACK}>

I følge dyrlegen kom det av for mye bading. Vi har en dam oppe med huset som han også bader i. Jeg har min teori om at det er noe alger eller annet jævelskap som er i dammen med huset.
Link to post
Share on other sites

Tabbe-tråden utvikler seg nå til "hundehjørnet" - hvilket vel ikke er meningen....

Men må bare spørre dospen: våteksem? hva kommer det av? Irsksetteren elsker nemlig å bade....

<{POST_SNAPBACK}>

Altså er den største tabbe man kan kjøre å annskaffe hund? :fishing:

Vidar Breivik

"GALANT" - LA2008 - 91376075 - Neverdal båtforening
'87 Saga 25 CC HT med '96 AD31P-A og DP-D1, J6
 
 
Link to post
Share on other sites

Hmm.

Ante ikke noe om denne tabbetråden, jeg.

Har gått på de fleste skjærene mellom Ryvingen og Arendalsområdet, enkelte opptil flere ganger, tror jeg... Så kvalifikasjonene er i høy grad til stede.

 

Flaueste historie 1: likner imidlertid på en historie som en annen postet her: Lånte en gang en daycruiser i Lillesandsområdet, St Hans, alle var etterhvert tilsjusket av forfriskninger, så det var en generell enighet om rolig tempo (før ny promillelovgivning...). På en holme, mange enda fullere folk, usj. De vinket og gaulet..... Hyggelige folk, tenk å ta seg tid til å hilse, når de fremdeles har øl igjen. Veeel, stoppet noe ala et lok som fliser inn i bufferene på enden av stasjonen. Og helt plutselig, og brått var ALLE sammen stuket sammen inni forpiggen, sånnn lag på lag. Ingen meldte seg til å stikke opp hue for å sjekke hvordan det var gått, liksom litt vanskelig å late som ingenting.

 

Flaueste 2: Snekke, våren, opp Søgneelva.

I innløpet (eller utløpet, alt etter som) så var det noen pinner som markerer sandbankene. Disse er da korrekt plassert, på sommeren og høsten. Den etterfølgende vår, så står de fremdeles der de sto på høsten. At sandbanker i elvemunninger flytter noe på seg er faktisk ikke uvanlig, derfor er det ikke så dumt å være litt forsiktig. Så ikke jeg. Kaffekoppp i høyre pote, venstre pote i jakkelomme, rorkulten trygt plassert i nedre del av korsryggen. Flat pedal, på snekka, smekkert 21' skrog med 8-11 Marna, grei fart. Sandbanke dukker opp der hvor den absolutt ikke skulle ha vært. Båten stopper rimelig fort, jeg tripper fremover, knærne treffer motorkassa, et framlengs halvt hallingkast foretas ( Blir egentlig en framlengs kvarting). Lander deretter rimelig uryddig på dørken under leider opp til dekket, egentlig stuket godt inn under benken. Ligger der og synes synd på meg selv, og oppdager plutselig at det farer trekroner over båten.... Hvilket betyr at den er fri, full fart, i ei elv, trangt, og ingen ved roret. Stokket meg deretter ut og akter så fort jeg greide, måtte dukke for noen overhengende greiner, får tak i roret vrenger hart babord, utvendig ror, så jeg ligger på magen på bakken. Store greiner, trær, fliser opp lakk på vindskjerm, rensker med seg det som er av kalesjeknotter. Fra land høres en helt hysterisk latter av en fyr som stod og rakte opp løv i hagen sin. Tipper han har en historie å fortelle i lystige lag..... :blush:

KnutS

"It's dark and we're wearing sunglasses"

Link to post
Share on other sites

Skal prøve å dra det inn på tabbe-sporet igjen.

 

Jeg har ikke gått på grunn..................enda, men gjorde noe skikkelig DUMT 1. pinsedag.

 

Da vi skulle legge fra oss båten skrudde jeg ut teakbenkene bak i båten får å ta dem med hjem å olje dem. La dem på brygga sammen med resten av bagasjen, og kjørte båten til "båsen" sin.

 

Da jeg skulle ta fram benkene for å olje dem fikk jeg en merkelig følelse, - og en vond tanke slo meg. Var det noen som pakket teakbenkene i bilen? Ligger de igjen på brygga? :headbang:

 

Vi reiste raskt ut til Lundsvågen (les: båthavna) for å lete, men benkene var søkk borte....

 

Ingen stor tabbe? Men en DYYYR tabbe. Har spurt Askeladden om pris på nye, men de må regne ut hva det koster å lage dem for det er ikke lagervare. :nonod:

 

Hmmmm............. så nå er jeg på utkikk etter et rimelig teak-salongbord eller liknende for å lage dem selv

Link to post
Share on other sites

Fyda!

Det er fort gjort å glemme.

En tabbe er det bare fordi det finnes en masse som ikke kan holde fingra fra fatet.

Har du etterlyst de i båthavna der du ligger da.

Det finnes jo fremdeles noen som er ærlige og kanskje har tatt vare på de???

 

Uansett, føler med deg. Slike ting skulle ikke forekommet her hvor vi stort sett har det så bra.

Link to post
Share on other sites

Finner du de ikke igjen, kan du jo prøve hos en lokal dør/vindus fabrikant. De bruker ofte en del teak og har nok masse kapp (om du ikke trenger lange lengder) som du kan få kjøpt rimelig skulle jeg tro.

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor man skal spørre

Link to post
Share on other sites

Får slenge inn en tabbe her jeg også, selv om den ikke handler om meg sto jeg nærme nok til å få både en god latter og hjertet opp i halsen..

Vi var på ferie i hardangerfjorden, nærmere bestemt Varaldsøy.

Siden bestemor eller "mor" som hun ble kalt skulle lage mat, ble vi bedt om å kjøpe poteter på butikken som lå nede ved fergeleiet.

 

Inn mot fergeleiet kommer en plattgatter, en mann i 40-årene står ved roret . Med en gang båten er ordentlig fortøyd 2 meter fra ferga's anløpsplass formelig skyter det barn ut av båten, mot butikken for å kjøpe is.

SÅ skjer det, ferga kommer!

Mannen (som hadde kommet seg i butikken etter rop og skrik til kona: "poteter"!?, nei! "potetgull"!!) kommer løpende ut av butikken mens han veiver med armene og skriker..

Fergemannskapet gir blanke, og etter diverse rop og bannskap er ferga kommer nå inntil fergeleiet uten problemer for noen part (credits to the captain).

Mannen forsvinner inn i butikken igjen, og kommer snart ut med en handlepose.

Fergemannskapet ber han om å flytte båten, for der den lå kunne den ikke ligge når ferga skulle gå ut!

 

Bilde

Fergeleiet

 

Mannen gir ikke noe svar, men snur seg og går inn i butikken igjen.

Nå er fergekapteinen forbanna, og når han bakket ut fra fergeleiet er jeg sikker på at han ga litt mer gass enn nødvendig :yesnod:

 

Plattgatteren som ligger med hekken mot de enorme kreftene, har ett øyeblikk 50 graders slagside, og man kan høre porselen og diverse knuse. Mannen kommer flyvende ut av butikken og banner det han er kar om, mens fergekapteinen vinker tilbake :seeya: .

Så snart vannet har lagt seg og båten atter en gang ligger rolig langs brygga, kommer en voksen dame til syne. Hun banner sånn at en bryggesjauer hadde blitt flau, og kort tid etter er hele familien på vei ut fra varaldsøy for full fart.

 

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Skal prøve å dra det inn på tabbe-sporet igjen.

 

Jeg har ikke gått på grunn..................enda, men gjorde noe skikkelig DUMT 1. pinsedag.

 

Da vi skulle legge fra oss båten skrudde jeg ut teakbenkene bak i båten får å ta dem med hjem å olje dem. La dem på brygga sammen med resten av bagasjen, og kjørte båten til "båsen" sin.

 

Da jeg skulle ta fram benkene for å olje dem fikk jeg en merkelig følelse, - og en vond tanke slo meg. Var det noen som pakket teakbenkene i bilen? Ligger de igjen på brygga?  :headbang:

 

Vi reiste raskt ut til Lundsvågen (les: båthavna) for å lete, men benkene var søkk borte....

 

Ingen stor tabbe? Men en DYYYR tabbe. Har spurt Askeladden om pris på nye, men de må regne ut hva det koster å lage dem for det er ikke lagervare.  :nonod:

 

Hmmmm............. så nå er jeg på utkikk etter et rimelig teak-salongbord eller liknende for å lage dem selv

<{POST_SNAPBACK}>

Nye benker = 3-4000 kr. Lage benker av nytt teak = 13-1600 kr. Jeg kjøpte et teakbord for å lage benker av det, men det viste seg å være finer. :blush:

 

Etter leting, etterlysning via mail, jungeltelegrafen, og ikke minst via baatplassen.no ga det endelig resultater. I går snakket jeg med en av de gamle gutta i foreningen. De hadde ikke funnet noen benker, men de hadde tatt vare på noen plater som var henslet, og som lå og slang. Etter en kort synfaring var det klart at det var mine klappbenker.

 

Jeg er glad! Har spart masse båtpenger!

 

....og ber aller ydmykst om unnskyldning til de jeg har tenkt stygge tanker om, - og som IKKE hadde tatt benkene mine allikevel.

Link to post
Share on other sites

Förra säsongen var min första som båtägare. Jag hade skaffat mig en skepparexamen för fritidsbruk. Jag var väldigt försiktig i okända farvatten och väldigt noga med att hela tiden kolla sjökortet och ta ut kurser för att gå fri från grunn. Hela säsongen gick väldigt bra utan några skavanker men....

 

Sista färden ut till ön där jag skulle ta upp båten för säsongen var på 4 timmar. Normalt går jag den på 5,5 timmar men eftersom det inte var några andra båtar och stilla på havet så kunde jag gå ganska fort. Det var medströms och jag ville fram innan det blev mörkt. Jag hade precis passerat den sista trånga passagen som verkligen är den svåraste biten utan problem. Det är en väldigt trång kanal där man inte kan möta några större båtar. Det gick bra och jag drog en lättnadens suck och började titta efter kajen där vi skulle lägga till. Det kan tilläggas att jag har gått genom denna trånga kanal många gånger under sommaren och själva fjärden som man kommer ut i tycker jag att jag känner till ganska bra. Jag VET till exempel att det finns ett grund på höger sida precis efter kanalen. Det har jag styrt undan för många gånger under sommaren. Den här gången skulle jag leta efter en annan brygga och så fort jag sett den bryggan så girade jag mot den i full fart.... UTAN att väja för grundet... :headbang:

 

Precis innan hela båten lyfte sig upp ur havet hade jag kollat på babord sidan hur långt från land jag låg och sett att det såg ut att vara väldigt mycket sjögräs på botten. Brukar det vara det, hann jag tänka. Nej, det brukar det inte jag måste ligga för nära land ---- BANG!

 

Hela båten är på väg upp i luften. Åtminstone den förliga delen av båten. Eftersom den kommer så mycket upp ur vattnet så får den obalans och tippar över på styrbordsidan. En kraftig slagsida uppstår och med en rekyleffekt när den slår i sidan mot den "fria sidan" i vattnet så slår den tillbaka och studsar med sidan på grundet igen.

 

Jag var helt chockad och så var också konan min. Vi fattade vad som hade hänt men ändå inte.

 

Vi hade 200 meter kvar fram till kranen där vi skulle plocka upp båten för säsongen. Det var 40 sekunder kvar på min första säsong som båtägare som jag hade klarat galant och då händer det. Jag passerar går på ett grund men passerar över det med en smäll.

 

Eftersom det låter så mycket värre än det oftast är så tror jag att vi kommer att sjunka på de 200 meter som är kvar. Jag ber konan min att kontrollera om vi tar in vatten och sätter fart mot bryggan i fortsatt full bart. UTAN att titta i sjökortet...

 

Som tur var så fanns det inga fler grund i fjärden men det var väldigt dumt att inte titta på sjökortet igen. Det hade varit extra dumt att gå på ett grund till...

 

Nu klarade vi oss fram till bryggan och meddelade varvspersonalen att vi hade stött i grundet utanför kanalen. De bad oss kolla om vi tog in vatten men det gjorde vi inte vad vi kunde se. Sedan sa de att de inte hade möjlighet att ta upp båten förrän imorgon bitti. Vi övernattade hos några vänner men jag kunde inte sova på hela natten. Jag bara spelade upp händelsen i huvudet gång på gång och förbannade mig själv. Jag gick också ner till varvet flera gånger för att kolla att båten fortfarande flöt..

 

Dagen efter när vi lyfte upp båten kunde jag konstatera att det fanns en lång rispa i botten på babordsidan där glasfibern hade blivit skadad. Dessutom hade kölen fått lite skråmor undertill. Men det var flera gånger lindrigare än vad det lät.

 

Båten jag har är en plastsnipa med en längsgående köl som skyddar proppellern. Så den hade klarat sig utan problem. Vi fick under våren hjälp med att laga och spackla upp skadan under värmelampa så det blev inte så farligt trots allt. Kostnad: 60 Euro för material och arbete samt 1 natt utan sömn. :smiley:

 

Sensmoral 1:

Det låter oftast värre än det är när man går på grund.

 

Sensmoral 2:

Var extra mycket på din vakt i kända farvatten, speciellt i slutet på säsongen.

 

Sensmoral 3:

Du bör börja dina båtäventyr med en stryktålig båt med längsgående köl som skyddar proppellern och en båt som inte kostar alltför mycket i inköpspris för du kommer att gå på grund en första gång, någon gång.

 

Hilsen,

Bmc

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Henter denne tråden opp igjen i anledning FAXE's sørgelige forlis ved kai.

M/B START lå for en del år tilbake fortøyd til ei lita veteranferge som var under restaurering. Den var lekk, og det var innstallert en kraftig automatisk lensepumpe for å holde den flytende. En oppsynsmann hadde daglig tilsyn, men dessverre ikke nok kunnskap om pumpa.

Slange-enden fra pumpa som hang over skutesida havnet ved en tilfeldighet i sjøen, og pumpa satte igang - med å pumpe vann INN i ferga! I løpet av kort tid sank den, og dro vår lille taubåt med seg ned!

Ferga (med treskrog) klarte man å få opp ved hjelp av dykkere (som tettet alle åpninger) og pumper, men taubåten (15 tonn stål) hadde satt seg godt fast, og til slutt måtte forsvaret tilkalles med tungt beltegående materiell for å trekke båten på land....

En bagatellmessig feil som forårsaket 2 forliste båter og en masse arbeid og hodebry!

(Dette er forresten en hendelse vi ikke snakker så mye om...)

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Er ny her, men syns denne "tabbesiden" var genial, så får prøve å bidra litt jeg og :wink:

 

Er jo ikke så gammel så har ikke så mange egne tabber å rutte med, men noen har jeg da klart å fikse på mine 19 år.

 

lurt å lære litt mer enn bare å kjøre

var vel for en 4-5 år siden at jeg var ute å kjørte med jolla med en venninne, syns jo det var så gøy, og bølger fikk vi aldri nok av.

Det blåste endel så bølger hadde vi nok av.

Men så skulle det jo skje at jeg fikk et tau i propellen og da fikk vi jo ikke kjørt stor, men dette skulle jeg klare å fikse (Venninnen min kunne jo ikke noe om båt så her var jeg på egenhånd). Vipper opp motoren, slik at jeg skal komme bedre til, men hadde jo selvfølgelig ikke skrudd igjen ventilen til bensintanken på toppen (Og tanken var temmelig full) så nå renner det bensin utover det hele, får skrudd den fort igjen, og tatt ut tauet. Da var det bare å vippe motoren ned da... men, Hvordan vipper man motoren ned igjen? la meg se, dytte? nei, det gikk ikke, tittet rundt men ingenting virket... (Jeg har vært i båt siden jeg var en knyttneve stor, men alt kan en jo ikke lære seg:P)

inne ved land lå det en liten hytte, der var det noen... Og siden vi ikke kom noe sted med denne motoren måtte vi nok ro, ganske røde i annsiktet, bort dit og spørre om de kunne være så snille å sette ned motoren for oss igjen.

før neste tur ut passet jeg på å lære meg disse små viktige tingene sånn at jeg slapp å bli så flau igjen.

 

Den berømte dødmannen

Det var jo en annen gang tidligere den sommeren jeg tabbet meg litt ut, Vel, var ikke bare meg som tok den da... Var jo ute å kjørte med jolla som vanlig, foreldrene mine lå inne i sundet med båten, godt ute av syne... Pappa hadde nettopp lært meg å fylle bensin om jeg skulle gå tom, og hadde sendt med en ekstra kanne. Og typisk nok gikk jeg tom midt på sjøen, fremdeles godt ute av syne for div båter som lå til land. Det blåste en del (Var jo bølgene som var morsomme) men det fikk meg også til å være litt usikker på dette med å fylle og jeg hadde null bensin så fikk ikke kjørt til land. så da stoppet jeg første forbikjørende båt og lurte på om kapteinen kunne hjelpe meg litt... joda, han kunne jo prøve, var en stor båt, så han hadde fin plass på badeplatformen til å stå å fylle mens jeg prøvde å holde båten i ro og båtene inntil hverandre i vinden og bølgene. fikk det omsider gjort, og han så skulle bare sjekke at båten gikk og at det var sikkert at jeg kom meg trygt hjem. Han dro og dro i startsnoren men ingenting skjedde. Etter mange forsøk oppdaget jeg hva jeg satt med i hånden i baugen, joda, det var dødmannen. "Du trenger vel kanskje denne også?" sa jeg, vi ble litt flaue over at vi ikke oppdaget det før, men lo også litt av det. Takket for hjelpen og kom meg hjem...

 

 

Når jeg nå blir eldre og kanskje skaffer meg egen båt, eller er mer ute med venner kommer det nok fler tabber og skal dere se... Men bra tråd, så håper fler følger det opp!

Redigert av Havfruen (see edit history)

Jeg har ikke alltid rett, men jeg tar aldri feil.

Link to post
Share on other sites

I fjor gikk vi gjennom blindleia, det var litt mye mas å styr med ungene akkuratt da, plutselig roper jeg til mannen som hadde kartet, om det var på rett side av pålene vi gikk, folk som bodde der sto å holdt seg for øynene, da fatta jeg at vi var på feil plass, for seint å snu. Vi må ha hatt grise flaks å truffet mellom 2 skjær på 1,5 meter, dybden vår er 2 meter så det gikk heldigvis bra, men jeg skal si vi var flinke med å se etter påler å følge rett side :wink:

Nå har vi tatt båtfører prøven begge 2 :wink:

Link to post
Share on other sites

  • 4 måneder senere...

Tja. Hvor skal man starte? Hva med Worses radarviderverdigheter?

 

Det var en gang i sommer at vi ikke fikk signal til TV'en. Skiftet til ny Ufo-antenne, men fortsatt dårlig bilde. Ufo-en, som først sto pekende forover, med himmelpropellen snurrende under, ble snudd 180 grader slik at den pekte akterover. Worse er så grenseløst distre når QB's forlangender skal tilfredsstilles, at det gikk hus forbi at festestykket/boltene på ufo-en da sto i veien for himmelpropellen ... :diving:

 

TV-signalet ble ikke bedre (det var dårlig kontakt annetsteds, hvilket man fant ut etter at ny TV var anskaffet :rolleyes:) og radaren ble i sannhet ikke bedre, den heller. Jeg fant fort ut at den lille kollisjon mellom snurrende himmelpropell og fast brakett hadde svidd av en sikring, til drivmotoren som bedriver himmelpropellens snurrerier. Jeg hadde -- selvsagt -- ikke slik sikring om bord, så det ble kjøpt inn et antall fra en velrenommert bensinstasjon. Men det hjalp lite, for propellen der oppe ville fortsatt ikke snurre ... selv ikke etter to gangers skifte av sikring.

 

Råe dyr var gode og Worse kom i sykelige fantasier om mer moderne radar, og var på nippet til å anskaffe en særdeles god sådan, fra "Til salgs" sidene på dette mangslungne forum. Men den gamle dampradaren måtte få dødsattest først (forlangende fra QB før pengesekken tillates åpnet ... :rolleyes:).

 

Dermed ble drivmotoren oppunder himmelpropellen avmontert og bragt til Bergen Maritim Elektro. Og funnet i orden. Nå er det slik at disse drivmotorer selvsagt er koblet med et antall ledninger for pluss og minus og litt av hvert, og alle disse måtte tas løs i boksen under selve antennen. Og Worse presterte -- fortsatt distre, høit der oppe i masten -- å lage til en kortslutning, som fra den ene dagen til den neste tømte hele forbruksbanken. Kjekt. :cryin:

 

Dernest ble først magnetron demontert, testet og funnet i orden, og til sist selve boksen som til vanlig henger i taket inne og lager de underligste sår og kuler i Worses graanende hode ved uoppmerksom passering. Sistnevnte -- radarboksen, ikke hodet -- ble undersøkt, målt og diagnostisert hos verkstedet.

 

Så kan man gjette hva feilen var ... :cryin: --Defekt sikring ... :rolleyes::lol:

 

Så det ble ingen ny, moderne radar i Hangarskibet. :nonod:

 

Merkelig nok, etter at alt var montert i hop igjen, fikk jeg radarbildet betydelig klarere og tydeligere enn før ... kanskje hadde den godt av litt oppmerksomhet og kjærlig håndspåleggelse? Bare godt, i alle fall, at ingen av Chrapylene var med underveis ... visse gloser kan de godt vente med å lære seg :wink:

 

Dette var en historie fra Worses arkiv av "Mine tabber". Et meget rikholdig arkiv. :seeya:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Verste tabbe hmm....

Det må vel vere den gangen i fjor da både båt og motor var ny(trur faktisk det var andre turen) då eg skulle ut på ein liten fiske tur. Vel eg skubba båten ut på vatne, opna bensintilførselen, skrudde opp slik at eg fekk lufting på bensinen, senka motoren ned i vatnet, såg at motoren stod i fri, drog ut "choken" og drog i startsnore, motoren starta på første drag og eg skubba "choken" inn igjen og för av gårde.

 

Ja kva har tabbe med dette å gjere då :rolleyes: tenker de kanskje, men slapp av eg kjem til poenget.

 

Så når eg hadde fiska ei god stund (hadde ikkje fått noko riktig nok) var det på tide å ta fatt p turen heim igjen. Eg gjekk gjenom same prosedyre som då eg "la frå kai", hugsa til og med å skubbe inn igjen "choken" (trudde eg). Men på vegen heim igjen tenkte eg "no får eg teste kva denne doningen er god for" og ga "flat pinne", men båten endra ikkje noko serleg fart av den grun så eg byrja å bli litt beskymra (panikk). Og e gjekk i gjennom "start lista" inn i hovude mitt ein gong til, utan at det hjalp noko. Så byrja eg å lure, "hmm skubba eg inn choken, da everdt eit forsøk". Og i samme sekund som eg trykte inn "choken" så sette båten fart som aldri før. Det viste seg nemlig at Choken" hadde to hakk og at berre hadde trykt inn det eine hakke dåeg byrja på heim turen. Så utan at eg visste det så hadde eg kjørt med choken på i over 3 minutt. :blush: ....

Sia har motoren vore litt "sur" :sad:

Redigert av Sinten (see edit history)

"Hadde gud ment at det skulle finnes plastbåter,hadde han skapt plast trær"

 

my_ads.gif

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...