olpi Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Hvem lager Nordic idag? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Det er en kar i Skien som lager Nordicen som halvfabrikat. Kan levere ferdig samensatt skrog og overbygg samt annet som hører til for å få en komplett båt. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 16.Desember.2010 Del på Facebook Svart 16.Desember.2010 Dere med Nordic og Adriatic er kanskje klar over det, men disse båtene produseres idag av Jønnevald Båt. Mulig de kan hjelpe hvis dere mangler noe.... Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Finnes det å få tak i Hella bryterene som sitter i Scand båtene fra 80 tallet enda? Har to defekte brytere som jeg skulle byttet ut. Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Finnes det å få tak i Hella bryterene som sitter i Scand båtene fra 80 tallet enda? Har to defekte brytere som jeg skulle byttet ut. Jeg har spurgt ved Hella Danmark og de fortalte mig at de udgik for mere end 10 år siden, men hvis du får held med at finde nogle så er jeg også interesseret. Mvh Jan Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Jørn.. Flere av bryterne dine nederst er ikke i bruk, så du har å bytte på! Åsså var det detta bildet da... Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 6.Januar.2011 Del på Facebook Svart 6.Januar.2011 Har sett sånne brytere avertert på finn.no flere ganger. Søk litt så kanskje du finner? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Mener det var Belko AS i Grimstad som laget dette for Scand prøv de : Belko As tel. 37044115 belko@belko.no WWW.BELKO.NO Så er det jo ett firma som heter Retronic som lager paneler for flere båtprodsenter: RETRONIC AS Holmenveien 8 NO-7820 SPILLUM Phone: (+47) 74 22 69 20 TeleFax (+47) 74 22 69 21 info@retronic.com WWW:RETRONIC.COM Prøv en av disse og skulle du få napp så kan du jo legge inn en tilbakemelding Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 7.Januar.2011 Del på Facebook Svart 7.Januar.2011 Takk for flere svar her folkens. Har sjekket på siden til Hella og kan ikke finne dem der (kan de ikke skaffes i Danmark, regner jeg med det samme i Norge), sendt mail til Belko, så venter svar fra dem. Problemet hos meg er at de har tenkt som "puddingen" og byttet rundt på de defekte, så nå er det kun defekte brytere igjen. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Takk for flere svar her folkens. Har sjekket på siden til Hella og kan ikke finne dem der (kan de ikke skaffes i Danmark, regner jeg med det samme i Norge), sendt mail til Belko, så venter svar fra dem. Problemet hos meg er at de har tenkt som "puddingen" og byttet rundt på de defekte, så nå er det kun defekte brytere igjen. Fikk du noe svar fra Belko ? Sitér dette innlegget Link to post
NovaMan Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Finnes det å få tak i Hella bryterene som sitter i Scand båtene fra 80 tallet enda? Har to defekte brytere som jeg skulle byttet ut. Har du et bilde av de bryterne du er på jakt etter? Jeg holder på å bygge om hele dashbordet i min Baltic fra 1984, og har kanskje noe til overs av de som er øverst og nederst på høyre side på vedlagte bilde. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Fikk svar fra Belko i dag: "Ja det er en dreefs brytter og noe har vi på lager, vist ikke så kan vi skaffe dem." BalticMan: I og med at disse går å få kjøpt nye, tror jeg at jeg går for det. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Det var jo kjempe da vil jeg tro at Belko får noen henvendelser fra Scand eier fremover Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Fikk svar fra Belko i dag: "Ja det er en dreefs brytter og noe har vi på lager, vist ikke så kan vi skaffe dem." BalticMan: I og med at disse går å få kjøpt nye, tror jeg at jeg går for det. Jeg har været inde på Dreefs hjemmeside og kan ikke finde de bryter. Jeg kan finde nogle der ligner dem. Serien hedder 2600 og er de concave. Hvis de har samme størrelse så skal man jo skifte alle ud. Her er et close up billede af mine kontakter. Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 (redigert) Samme brytere som jeg har som du viser der Softice. Spørsmålet mitt til Belko var: Har hørt at det var dere som leverte bryter til Scand båtene på 80tallet. Er det mulig å få ta i disse enda? Og når de svarer så konkret som de gjør, så regner jeg med at det er de samme (?) Redigert: skriveleifer Redigert 17.Januar.2011 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Huff, har vært i båten en tur nå og oppdaget at det er vått langt oppover bak skogrekket ved babord stikkøye. Vannet har samlet seg i rommet under stikkøya, og sikkert under tanken å, men der får jeg ikke sett uten speil og lampe. Nå ligger presseningen helt ned til bunnstoffet, så hvor dette da kommer fra aner jeg ikke. Kondens? I safall er det rart det ikke er fuktig noe annet sted.... Ikke vært spor av vann i båten etter den "fine" sommeren vi har hatt på østlandet, så jeg sitter som et stort ?tegn her nå.... Sitér dette innlegget Link to post
softice Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 Samme brytere som jeg har som du viser der Softice. Spørsmålet mitt til Belko var: Har hørt at det var dere som leverte bryter til Scand båtene på 80tallet. Er det mulig å få ta i disse enda? Og når de svarer så konkret som de gjør, så regner jeg med at det er de samme (?) Redigert: skriveleifer Ok glæder mig at høre om bryterne er de samme, når du får fat i dem. Jeg tog et billed af bagsiden og der står der Hella 2490, men det kan jo være Dreefs lavede bryterne for Hella. Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 (redigert) du kan få mine og!bytter de ut før sesongen send meg en im om noen vil ha de Redigert 17.Januar.2011 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
:båt1 Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 sente IM 3 min etter at innlegget var lagt inn Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 17.Januar.2011 Del på Facebook Svart 17.Januar.2011 jørn: Det er ikke diesel..håper jeg..? Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 (redigert) En avsporing i tråden.... Var ute med båten i dag. På vei ut av Hillevågsvannet (Stavanger) ligger det på Hillevåg-siden en Scand med blå kalesje og blå stripe. Bak på denne Scand henger det (har hengt) en hvit gummibåt som mangler luft og med rattkonsoll og en grå påhengsmotor (Yamaha?) Denne gummibåten er iferd med å gå under. Hvis eieren titter innom denne Scand-siden og leser dette, så haster det med å redde gummibåten/motoren. (Har bilde av båt og gummibåt hvis noen lurer på om det er deres båt, men vil ikke legge bildet ut her). Redigert 18.Januar.2011 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 18.Januar.2011 Del på Facebook Svart 18.Januar.2011 Ikke diesel, har smakt på det og det fryser til is (heldigvis ikke septiken ) Har satt inn fuktsluker, så får se om det er kondens eller ei. Fant ut etter to år med lekkasjesøk på forrige snekke jeg hadde hvor lekkasje var, og håper jeg slipper dette igjen på den nye.... Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Samme brytere som jeg har som du viser der Softice. Spørsmålet mitt til Belko var: Har hørt at det var dere som leverte bryter til Scand båtene på 80tallet. Er det mulig å få ta i disse enda? Og når de svarer så konkret som de gjør, så regner jeg med at det er de samme (?) Redigert: skriveleifer Dette er jo gamle brytere ! Kan jo tenkes at de ikke ligger ute på noen nett side/web katalog lenger (om de noen gang har vært på nett ) dette er jo ett nesten 30 år gammelt produkt !! Vil tro Belko vet hva de snakker om når de svarer som de gjør. Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Huff, har vært i båten en tur nå og oppdaget at det er vått langt oppover bak skogrekket ved babord stikkøye. Vannet har samlet seg i rommet under stikkøya, og sikkert under tanken å, men der får jeg ikke sett uten speil og lampe. Nå ligger presseningen helt ned til bunnstoffet, så hvor dette da kommer fra aner jeg ikke. Kondens? I safall er det rart det ikke er fuktig noe annet sted.... Ikke vært spor av vann i båten etter den "fine" sommeren vi har hatt på østlandet, så jeg sitter som et stort ?tegn her nå.... Nå kjenner ikke jeg så godt til Scand 25 men det er ikke en vanntank i nærheten ? har du tappet ut alt av tank og slanger ? kan frosten åpnet opp en slange eller kobling ? Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 19.Januar.2011 Del på Facebook Svart 19.Januar.2011 Min første tanke var også at det måtte komme fra en slange/tank. Men slangen til vanntanken ligger nederst i skottet, og fukten er mye høyere oppp. Vanntanken ligger i baugen, og da skulle det vært spor av vann i de andre skottene, ikke bare i det ene. Og diesel / septik smaker det iallefall ikke av det. I og med båten er dekket inn med pressening kan jeg ikke skjønne annet enn at det må være kondens (selv om det er god lufting), vann fra yttersiden kan det jo ikke være når det ligger dobbelt pressening, og helt ned til bunnstoffet (?) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.